Strona 3 z 3

Re: [V40 1.9 Di 99r] Coś się tłucze

: 5 lip 2013, o 20:12
autor: Extradd
Luz musi być w osobówce, dopuszczalny do 10 stopni. Jak by go nie było to można sobie wyobrazić co by się stało skręcając lekko kierownicą przy 100km/h.A po za tym nie można całkowicie wyeliminować luzów na maglownicy, tam są zębatki które nachodzą na siebie. Dawniej były kolumny ślimakowe jak np. w 126p i w cholerę gałek, wspornik ... masakra.

Re: [V40 1.9 Di 99r] Coś się tłucze

: 5 lip 2013, o 20:15
autor: ELI
aha, wszystko jasne

Re: [V40 1.9 Di 99r] Coś się tłucze

: 13 sie 2013, o 17:25
autor: Pyszczek
Żadnego luzu na kierownicy lewo-prawo . Przecież z czymś takim nie da sie jezdzić . Tłuc mogą łączniki stabilizatora jeśli słychać to jak jedziemy powoli . Luz na przekładni kierowniczej ciężko stwierdzić . Może sam drążek kierowniczy mieć luz .

Re: [V40 1.9 Di 99r] Coś się tłucze

: 28 gru 2013, o 09:48
autor: damiann1219
Witam. dołączę sie do tematu. Czy jest możliwość zlikwidować luz na kolumnie? Słyszałem że w niektórych samochodach wystarczy dokręcić jakąś sróbkę... Bo u mnie jest dość duży luz i miota autem po całej drodze

Re: [V40 1.9 Di 99r] Coś się tłucze

: 28 gru 2013, o 10:36
autor: Pyszczek
Luz na maglownicy pewnie jest . To się w pewnym zakresie da wyregulować . Obejrzyj czy pomiędzy krzyżakami kolumny kierowniczej nie ma luzu na tym teleskopowym połączeniu . Może to być też drążek kierowniczy luźny , ciężko to wyłapać bo element elastyczny jest pod osłoną .

Re: [V40 1.9 Di 99r] Coś się tłucze

: 30 gru 2013, o 10:23
autor: Majale
Pyszczek pisze: Może to być też drążek kierowniczy luźny , ciężko to wyłapać bo element elastyczny jest pod osłoną .
Wyłapiesz. Lewarek, auto do góry. Łapiesz za koło w osi poziomej i wykonujesz krótkie ruchy. I wtedy będzie wiadomo co ma luz, końcówka drążka, jabłko drążka od strony magla, czy sam magiel. W przypadku drążka najlepiej wymienić od razu komplet , czyli drążek i końcówkę, lewą i prawą stronę. Wtedy za ustawienie zbieżności zapłacimy tylko raz.