[90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Smolu1
Turysta
Posty: 37
Rejestracja: 8 paź 2016, o 20:04
Model: v40
Silnik: D4192T
moc: 90KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Kielce
imię: Michal

[90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: Smolu1 » 5 lis 2016, o 17:44

Witam

Mam problem jak sądzę ze skrzynią. Poniżej zamieszczę kilka pytań na które poszukuję odpowiedzi.

1. Różne źródła podają iż olej syntetyczny inne zaś półsyntetyk. Czy ma ktoś sprawdzone info lub zalał konkretny olej i skrzynia ma się dobrze?
2.Jadąc na 5 biegu 140zł/h usłyszałem wycie,szybka zmiana na 4 i wycie ustało. Gdy autko trochę odsapneło na 5 wycie występuje ale ledwie słyszalne.
Zakładam że to magiczna nakrętka 5 biegu postanowiła zmienić warunki współpracy. Czy mam rację?

3. Czy po odkręceniu dekla skrzyni w celu negocjacji z nakrętką wyleje olej ze skrzyni?

4.Będę wdzięczny za zdjęcie lub schemat ułatwiający lokalizację wlewu oraz spustu oleju.

Dysponuje ktoś może pomocą naukowa lub doświadczeniem związanym z rozwiązaniem problem ze skrzynią? Nie mam warunków do wykonania tej naprawy więc zdam się na łaskę kolegi, im szybciej uda mi się to naprawić tym mniej będzie narzekał. Nie dopuszczalna jest sytuacja w której auto zostanie u niego z powodu braku pomysłu lub części.


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
twinspark
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Bartek

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: twinspark » 6 lis 2016, o 17:10

Do skrzyni ma być Tranself 75W80, literki nie robią wielkiej różnicy z tego co pamiętam.
Olej i tak bym wylał i zalał nowy, jak nie uzupełniałeś to pewnie masz tam prawie sucho, taki urok tych skrzyń. Spust i wlew oleju widać od razu, przy wymianie skrzyni nie szukałem ich specjalnie, więc musiały być na wierzchu.

Awatar użytkownika
Smolu1
Turysta
Posty: 37
Rejestracja: 8 paź 2016, o 20:04
Model: v40
Silnik: D4192T
moc: 90KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Kielce
imię: Michal

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: Smolu1 » 6 lis 2016, o 21:14

Tylko że ja chcę to wszystko zrobić bez wyciągania skrzyni. Do nakrętki planuje dostać się ściągając koło. Jest to realne?

Czy wlew oleju zaślepiony jest plastikowym motylkiem?

Nie zauważyłem żadnych wycieków jednak z olejem pewnie masz rację.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6210
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: Raptus » 6 lis 2016, o 21:30

tak , z przodu silnika

Obrazek

a pod spodem skrzyni , przykryty plastikową osłoną jest korek do spuszczania starej oliwy ( imbus lub śruba)

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: ELI » 7 lis 2016, o 13:58

możesz mieć jedną z dwóch skrzyń jc5221 lub jc5225
http://v40.info.pl/problem-z-skrzynia-b ... t=tranself" onclick="window.open(this.href);return false;
http://v40.info.pl/skrzynia-biegow-nigd ... ieg%C3%B3w" onclick="window.open(this.href);return false;

jest poradnik z wymiany oliwy w tej skrzyni, ale potrzebujesz jeszcze kilka postów

http://v40.info.pl/wymiana-oleju-w-skrz ... %20skrzyni" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Smolu1
Turysta
Posty: 37
Rejestracja: 8 paź 2016, o 20:04
Model: v40
Silnik: D4192T
moc: 90KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Kielce
imię: Michal

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: Smolu1 » 9 lis 2016, o 22:08

W sobotę podejmę wyzwanie. Z wymianą oliwy myślę że sb poradzę jednak martwi mnie ta nakrętka.
Od 9 miesięcy żałuję zakupu tego auta, ciągła dokładka i nerwy.

Dziękuję za wsparcie w temacie.

Jak tylko uda mi się do tego dobrać zrobię zdjęcia i postaram się coś spłodzić w poradnikach jak dostukam postów.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: ELI » 9 lis 2016, o 23:04

Powodzonka

Awatar użytkownika
arturo
Początkujący
Posty: 63
Rejestracja: 27 paź 2016, o 22:04
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Artur

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: arturo » 10 lis 2016, o 20:13

to jeszcze z cyklu "PRAKTYKA"
ja miałem ostatnio problem ze skrzynią- na sam koniec wymiana oleju (wersja łopatologiczna- nie jestem mechanikiem):
1 auto podniesione na "kobyłkach"
2 odkręcony wlew i spust- da się to zrobić leżąć
3 po odkręceniu spustu, wyjęta lewa kobyłka, coby auto przyklękło i wyciekły wszystkie syfy do samego końca
4 z powrotem do góry zakręcony spust
5 "strzykawką" wlany olej (dla mnie to bardziej jak smar) Motul syntetyczny, aż do przelania
6 zakręcony wlew
7 auto w dół- jazda testowa- jest dobrze ;)
jak widać, da się to zrobić na jakimś płaskim kawałku ziemi mając kilka kluczy miednicę i tą cholerną strzykawkę (kto ma takie coś w domu nie będąc mechanikiem? można pożyczyć od mechanika)
i chęć klnięcia pod autem jak szewc :lol1:
generalnie nie wymagany profesjonalista

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: ELI » 10 lis 2016, o 20:34

dokładnie tak, nic skomplikowanego

Awatar użytkownika
Smolu1
Turysta
Posty: 37
Rejestracja: 8 paź 2016, o 20:04
Model: v40
Silnik: D4192T
moc: 90KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Kielce
imię: Michal

Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...

Post autor: Smolu1 » 14 lis 2016, o 19:45

Niestety akcja naprawcza się przesunęła z okazji oczekiwań na olej.

Pojawiło się jednak pytanie czy skrzynie trzeba blokować aby dokręcić tę nakrętkę. Jeśli tak to jak to najlepiej zrobić. Czy może uda się kluczem udarowym?

Posiadam olejnice 500ml oraz planowany dostęp do kanału więc z zapleczem wiedzy zaczerpniętej od pomocnych forumowiczów z oliwą sb poradzę.
Tak na marginesie 5L wystarczy?


W między czasie wpadłem na pomysł modyfikacji korka, gdy tak rozwiercić go następnie wkleić magnes neodymowy ograniczyło by to opiłki fruwające po skrzyni jednak czy któryś z konstruktorów nie miał już takiego pomysłu podczas projektowania skrzyni ;)



Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”