[90km] Slkrzynia gorzkie żale...
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 20:04
- Model: v40
- Silnik: D4192T
- moc: 90KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Michal
[90km] Slkrzynia gorzkie żale...
Witam
Mam problem jak sądzę ze skrzynią. Poniżej zamieszczę kilka pytań na które poszukuję odpowiedzi.
1. Różne źródła podają iż olej syntetyczny inne zaś półsyntetyk. Czy ma ktoś sprawdzone info lub zalał konkretny olej i skrzynia ma się dobrze?
2.Jadąc na 5 biegu 140zł/h usłyszałem wycie,szybka zmiana na 4 i wycie ustało. Gdy autko trochę odsapneło na 5 wycie występuje ale ledwie słyszalne.
Zakładam że to magiczna nakrętka 5 biegu postanowiła zmienić warunki współpracy. Czy mam rację?
3. Czy po odkręceniu dekla skrzyni w celu negocjacji z nakrętką wyleje olej ze skrzyni?
4.Będę wdzięczny za zdjęcie lub schemat ułatwiający lokalizację wlewu oraz spustu oleju.
Dysponuje ktoś może pomocą naukowa lub doświadczeniem związanym z rozwiązaniem problem ze skrzynią? Nie mam warunków do wykonania tej naprawy więc zdam się na łaskę kolegi, im szybciej uda mi się to naprawić tym mniej będzie narzekał. Nie dopuszczalna jest sytuacja w której auto zostanie u niego z powodu braku pomysłu lub części.
Pozdrawiam
Mam problem jak sądzę ze skrzynią. Poniżej zamieszczę kilka pytań na które poszukuję odpowiedzi.
1. Różne źródła podają iż olej syntetyczny inne zaś półsyntetyk. Czy ma ktoś sprawdzone info lub zalał konkretny olej i skrzynia ma się dobrze?
2.Jadąc na 5 biegu 140zł/h usłyszałem wycie,szybka zmiana na 4 i wycie ustało. Gdy autko trochę odsapneło na 5 wycie występuje ale ledwie słyszalne.
Zakładam że to magiczna nakrętka 5 biegu postanowiła zmienić warunki współpracy. Czy mam rację?
3. Czy po odkręceniu dekla skrzyni w celu negocjacji z nakrętką wyleje olej ze skrzyni?
4.Będę wdzięczny za zdjęcie lub schemat ułatwiający lokalizację wlewu oraz spustu oleju.
Dysponuje ktoś może pomocą naukowa lub doświadczeniem związanym z rozwiązaniem problem ze skrzynią? Nie mam warunków do wykonania tej naprawy więc zdam się na łaskę kolegi, im szybciej uda mi się to naprawić tym mniej będzie narzekał. Nie dopuszczalna jest sytuacja w której auto zostanie u niego z powodu braku pomysłu lub części.
Pozdrawiam
-
- Debeściak
- Posty: 235
- Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
- Model: v40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Bartek
Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...
Do skrzyni ma być Tranself 75W80, literki nie robią wielkiej różnicy z tego co pamiętam.
Olej i tak bym wylał i zalał nowy, jak nie uzupełniałeś to pewnie masz tam prawie sucho, taki urok tych skrzyń. Spust i wlew oleju widać od razu, przy wymianie skrzyni nie szukałem ich specjalnie, więc musiały być na wierzchu.
Olej i tak bym wylał i zalał nowy, jak nie uzupełniałeś to pewnie masz tam prawie sucho, taki urok tych skrzyń. Spust i wlew oleju widać od razu, przy wymianie skrzyni nie szukałem ich specjalnie, więc musiały być na wierzchu.
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 20:04
- Model: v40
- Silnik: D4192T
- moc: 90KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Michal
Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...
Tylko że ja chcę to wszystko zrobić bez wyciągania skrzyni. Do nakrętki planuje dostać się ściągając koło. Jest to realne?
Czy wlew oleju zaślepiony jest plastikowym motylkiem?
Nie zauważyłem żadnych wycieków jednak z olejem pewnie masz rację.
Pozdrawiam
Czy wlew oleju zaślepiony jest plastikowym motylkiem?
Nie zauważyłem żadnych wycieków jednak z olejem pewnie masz rację.
Pozdrawiam
-
- Administrator
- Posty: 6210
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
- Model: V40/V70
- Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
- moc: 200/250
- Rocznik: 1998
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Lazy
- imię: Rafal
Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...
tak , z przodu silnika
a pod spodem skrzyni , przykryty plastikową osłoną jest korek do spuszczania starej oliwy ( imbus lub śruba)
a pod spodem skrzyni , przykryty plastikową osłoną jest korek do spuszczania starej oliwy ( imbus lub śruba)
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...
możesz mieć jedną z dwóch skrzyń jc5221 lub jc5225
http://v40.info.pl/problem-z-skrzynia-b ... t=tranself" onclick="window.open(this.href);return false;
http://v40.info.pl/skrzynia-biegow-nigd ... ieg%C3%B3w" onclick="window.open(this.href);return false;
jest poradnik z wymiany oliwy w tej skrzyni, ale potrzebujesz jeszcze kilka postów
http://v40.info.pl/wymiana-oleju-w-skrz ... %20skrzyni" onclick="window.open(this.href);return false;
http://v40.info.pl/problem-z-skrzynia-b ... t=tranself" onclick="window.open(this.href);return false;
http://v40.info.pl/skrzynia-biegow-nigd ... ieg%C3%B3w" onclick="window.open(this.href);return false;
jest poradnik z wymiany oliwy w tej skrzyni, ale potrzebujesz jeszcze kilka postów
http://v40.info.pl/wymiana-oleju-w-skrz ... %20skrzyni" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 20:04
- Model: v40
- Silnik: D4192T
- moc: 90KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Michal
Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...
W sobotę podejmę wyzwanie. Z wymianą oliwy myślę że sb poradzę jednak martwi mnie ta nakrętka.
Od 9 miesięcy żałuję zakupu tego auta, ciągła dokładka i nerwy.
Dziękuję za wsparcie w temacie.
Jak tylko uda mi się do tego dobrać zrobię zdjęcia i postaram się coś spłodzić w poradnikach jak dostukam postów.
Pozdrawiam
Od 9 miesięcy żałuję zakupu tego auta, ciągła dokładka i nerwy.
Dziękuję za wsparcie w temacie.
Jak tylko uda mi się do tego dobrać zrobię zdjęcia i postaram się coś spłodzić w poradnikach jak dostukam postów.
Pozdrawiam
-
- Początkujący
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 22:04
- Model: V40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Artur
Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...
to jeszcze z cyklu "PRAKTYKA"
ja miałem ostatnio problem ze skrzynią- na sam koniec wymiana oleju (wersja łopatologiczna- nie jestem mechanikiem):
1 auto podniesione na "kobyłkach"
2 odkręcony wlew i spust- da się to zrobić leżąć
3 po odkręceniu spustu, wyjęta lewa kobyłka, coby auto przyklękło i wyciekły wszystkie syfy do samego końca
4 z powrotem do góry zakręcony spust
5 "strzykawką" wlany olej (dla mnie to bardziej jak smar) Motul syntetyczny, aż do przelania
6 zakręcony wlew
7 auto w dół- jazda testowa- jest dobrze
jak widać, da się to zrobić na jakimś płaskim kawałku ziemi mając kilka kluczy miednicę i tą cholerną strzykawkę (kto ma takie coś w domu nie będąc mechanikiem? można pożyczyć od mechanika)
i chęć klnięcia pod autem jak szewc
generalnie nie wymagany profesjonalista
ja miałem ostatnio problem ze skrzynią- na sam koniec wymiana oleju (wersja łopatologiczna- nie jestem mechanikiem):
1 auto podniesione na "kobyłkach"
2 odkręcony wlew i spust- da się to zrobić leżąć
3 po odkręceniu spustu, wyjęta lewa kobyłka, coby auto przyklękło i wyciekły wszystkie syfy do samego końca
4 z powrotem do góry zakręcony spust
5 "strzykawką" wlany olej (dla mnie to bardziej jak smar) Motul syntetyczny, aż do przelania
6 zakręcony wlew
7 auto w dół- jazda testowa- jest dobrze
jak widać, da się to zrobić na jakimś płaskim kawałku ziemi mając kilka kluczy miednicę i tą cholerną strzykawkę (kto ma takie coś w domu nie będąc mechanikiem? można pożyczyć od mechanika)
i chęć klnięcia pod autem jak szewc
generalnie nie wymagany profesjonalista
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 20:04
- Model: v40
- Silnik: D4192T
- moc: 90KM
- Rocznik: 98
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Michal
Re: [90km] Slkrzynia gorzkie żale...
Niestety akcja naprawcza się przesunęła z okazji oczekiwań na olej.
Pojawiło się jednak pytanie czy skrzynie trzeba blokować aby dokręcić tę nakrętkę. Jeśli tak to jak to najlepiej zrobić. Czy może uda się kluczem udarowym?
Posiadam olejnice 500ml oraz planowany dostęp do kanału więc z zapleczem wiedzy zaczerpniętej od pomocnych forumowiczów z oliwą sb poradzę.
Tak na marginesie 5L wystarczy?
W między czasie wpadłem na pomysł modyfikacji korka, gdy tak rozwiercić go następnie wkleić magnes neodymowy ograniczyło by to opiłki fruwające po skrzyni jednak czy któryś z konstruktorów nie miał już takiego pomysłu podczas projektowania skrzyni
Pozdrawiam
Pojawiło się jednak pytanie czy skrzynie trzeba blokować aby dokręcić tę nakrętkę. Jeśli tak to jak to najlepiej zrobić. Czy może uda się kluczem udarowym?
Posiadam olejnice 500ml oraz planowany dostęp do kanału więc z zapleczem wiedzy zaczerpniętej od pomocnych forumowiczów z oliwą sb poradzę.
Tak na marginesie 5L wystarczy?
W między czasie wpadłem na pomysł modyfikacji korka, gdy tak rozwiercić go następnie wkleić magnes neodymowy ograniczyło by to opiłki fruwające po skrzyni jednak czy któryś z konstruktorów nie miał już takiego pomysłu podczas projektowania skrzyni
Pozdrawiam