Witam, jakiś czas temu skrzynia w moim S40 2.0 1996 odmówiła posłuszeństwa. Rozleciało się łożysko na mechanizmie różnicowym, do tej pory myślałem, że tylko jedno z nich. Wymieniłem skrzynię na inną i było po sprawie. Jednak ostatnio znów mam wrażenie, że niedługo i ta dokona żywota. Postanowiłem więc sprawdzić dokładnie bebechy poprzedniej skrzyni i spróbować ją ewentualnie naprawić.
Podczas rozbierania okazało się że jedno z łożysk (to większe 100/113/16,5 na obrazku) praktycznie się rozpadło, drugie mniejsze jeszcze nie hałasowało jednak koronki już nie było. Najgorszy jest fakt że pęknięta bieżnia uszkodziła dość mocno rant w którym mieści się to łożysko. Dodatkowo w kole mechanizmu wyryty chyba został rowek, starły się też mocno podkładki dystansujące.
Pytanie czy jest sens wymiany tych łożysk przy tak zniszczonej obudowie? Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć czy mechanizm powinien mieć takie głębokie wgłębienie na obwodzie czy powinien mieć tą powierzchnię płaską. Grubości tych podkładek też nie znam, na obrazku numer 12 i 13. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógłby mi coś doradzić?
[S40 2.0 1996] Łożyska mechanizmu różnicowego
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby