[v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 1 mar 2017, o 11:53

To niech ktoś jeszcze o blokach sie wypowie.

Awatar użytkownika
volvo0475e
Posty: 6
Rejestracja: 6 wrz 2020, o 12:59
Model: V40
Silnik: B4204T5 147KW
moc: KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Dabrowa
imię: Patryk

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Post autor: volvo0475e » 18 wrz 2020, o 19:47

Panowie,
więc jak to jest z tym sprawdzeniem luzu zaworowego w B4204T5? Nie mam dostępu do serwisówki :end: .

Awatar użytkownika
Qba
Turysta
Posty: 37
Rejestracja: 4 gru 2019, o 15:34
Model: v40
Silnik: B4204T3
moc: 200 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Anglia
imię: Grzegorz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Post autor: Qba » 18 paź 2020, o 14:49

Ja mam podobnie, zwłaszcza z rana gdy zawoże dzieciaki do szkoły to widać jak para wali z wydechu jakby parowóz jechał mimo iż silnik jest w bdb stanie :biggrin:
Tutaj w UK gdzie wilgoci w powietrzu jest zancznie więcej efekt jest naprawdę widoczny, dopiero po przejechaniu dluższego odcinka i wygrzaniu wydechu para całkowicie znika a że mam wydech tochę większy bo 2.75" zamiast 2,5" to trochę musi minąć. Podobnie jak większość na początku myślałem ze to walnięte UPG albo problem pękniętej tuleji mnie dopadł ale po drobiazgowym spradzeniu wszystkiego i przewertowaniu internetu wyszło, że to tylko para w wydechu.

Co do luzów zaworowych to potwierdzam, że w modelach z końca produkcji było już ustawianie luzów zaworowych na płytkach bo sam takowe posiadam a mam z rocznika 2004 czyli sama końcówka produkcji.
W większości przypadków można to sprawdzić patrząc na pokrywę zaworów czy masz takie małe śruby na klucz imbusowy po wykręceniu których można wsadzić szczelinomierz by sprawdzić poprawność luzów zaworowych ale NIE ZAWSZE się to sprawdza bo np. u mnie ich nie ma (jest pełen odlew z imitacjami tych śrub) a mam luzy ustawiane na płytkach :shock:

Awatar użytkownika
salom
Debeściak
Posty: 230
Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
Model: V 40
Silnik: 1,9 TD
moc: 85 KW
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Krzysztof

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Post autor: salom » 18 paź 2020, o 15:39

Jak nie chcesz aby rano parowało, to trzeba na Madagaskar.

Awatar użytkownika
volvo0475e
Posty: 6
Rejestracja: 6 wrz 2020, o 12:59
Model: V40
Silnik: B4204T5 147KW
moc: KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Dabrowa
imię: Patryk

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Post autor: volvo0475e » 18 paź 2020, o 21:46

Sprawdziłem to i pod plastikiem, są te korki. Kurcze przydałaby się książka serwisowa do silnika 2.0T. Wiesz u mnie też kopci kurcze ale tu może być turbo, trzeba to sprawdzić. Dlatego poszukam filmiku jak zdemontować to dopierniczacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”