[v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Borysław » 19 lis 2016, o 23:01

Wałek zaworów ssących jest z przodu a wydechowych z tyłu.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 19 lis 2016, o 23:04

Więc stojąc przed autem wałki ssące to te pierwsze a te bliżej szyby to wydechowe?

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Borysław » 19 lis 2016, o 23:08

Dokładnie.Jeżeli kolektor ssący jest z przodu to wałek też tak będzie umieszczony.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 19 lis 2016, o 23:10

Czy jest to reguła we wszystkich silnikach dohc? Czy tak jak mówisz zależnie od umiejscowienia kolektora?

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Borysław » 19 lis 2016, o 23:13

Zależnie od umiejscowienia kolektorów.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Magik123 » 20 lis 2016, o 08:22

Klucz do osłony to 12-tka

Poradzę Ci coś.

Weź umów sie z kimś kumatym z Forum, bo nie naprawisz tego wcale, to nie zawór WG klepie, on brzeczy, jesli stuka coś w głowicy bądź w bloku to sa to koszta od 1000zł w górę jesli potrzeba zdejmować głowicę i to u tanich ludzi, normalnie za wyjecie głowicy, obróbkę ze sprawdzeniem to koszt ok 1000zł, doliczajac do tego częsci takie jak wałki, czy popychacze, koszt skacze pod 2000 tys zł. Przy tym nalezy juz wymienic koło VVT dodatkowe 600zł plus rozrząd, 400zł. Głowicy nie zrobisz za 500zł Zawór VVT da sie wyczyścić i będzie działał jeśli jest brudny, ale jak jest uszkodzony to trzeba go wymienić.

Ja nie wiem jak Ci to klepie bo ciężko coś ocenić przez neta, możliwe że klepie koło VVT, partacze i tak nie potrafią tego ocenić a jest ich sporo.

Albo oddaj to auto do kogoś polecanego, myślę że na lepsze Ci to wyjdzie, a dobrze żeby na 100% wyeliminować VVT bo to wadliwa część i zwykle dłużej nie wymieniane pada.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: lebek89 » 20 lis 2016, o 08:39

Jak kupiłem lanosa( mówią na to samochód :D ) to na zimno tez klepal myślałem że głowica do roboty. Olej był brudny masakrycznie dwie wymiany w krótkim odstępie czasu z nowym filtrem i teraz cicho chodzi bez ruszania popychaczy.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Magik123
Debeściak
Posty: 276
Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
Model: Ytuyy
Silnik: 667
moc: Y766
Rocznik: 1532
wiek: 13
Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
imię: Kunegunda

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Magik123 » 20 lis 2016, o 09:10

Lanos ma hydraulike, a Volvo mechaniczne popychacze które nie mają regulacji hydraulicznej, dlatego w hydraulice olej potrafi pomóc lub zaszkodzić.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Yaro » 20 lis 2016, o 09:20

Koło VVT i zawór testuje się za pomocą Vidy. Jest możliwość sprawdzenia czy działa prawidłowo. Niech kolega podjedzie do kogoś kto ma takowy program i sprawdzi. Przy okazji przeskanuje resztę auta.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 20 lis 2016, o 11:31

Jest ktoś godny polecenia znający się na tych autach na dolnym śląsku? okolice np wrocławia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”