[v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

[v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Post autor: volvinazeszczecina » 14 lis 2016, o 16:31

Witam, pacjent to v40 2.0T 163km +LPG

Posiadam autko od 3 tygodni i powoli przygotowuje je do użytku, tj wymiana zawiechy hamulcow itp, został mi problem z silnikiem.

Auto po odpaleniu leciutko dymi na biało, i jest cicho, po lekkim rozgrzaniu już zaczyna siwieć z tyłu. Od 30stopni w góre do rozgrzania roboczego tj ok 90stopni już ciągle dymi, na biało-siwo. Do tego dochodzą metaliczne stukoty coś jak nierówna praca silnika, nie brzmi to jak uwalona panewka bo aż takiej tragedii nie ma. Stojąc na luzie obroty miniminiminimalnie falują, słychać jak nieraz ułoży się zawór i jest ciszej, po dodaniu delikatnie gazu o ok100 obr juz stukot powraca. I tak sobie właśnie pyrka, raz głosniej raz ciszej, mam też wrażenie, że gdy jest ciszej w lusterku widzę mniej dymu.

Dodam, że nie jest to biały gęsty dym typowy dla UPG, tego też się bałem ale sprawdziłem co mogłem, tj nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniczku, na korku oleju nie ma majonezu, z wydechu nie śmierdzi fryturą jak to niektórzy określają. Zapach wydaje się cos ala para wodna(z wydechu od lpg wiadomo) oraz jakby delikatny zapach paliwa. Wykluczyłem zapłon gdyż z nim miałem cyrki w poprzednim samochodzie i widziałem jak pracuje samochód przy niedomaganiu swiec,kabli,a także cewki(tragedia ;)) Z początku fakt stawiałem na świece gdyż jak myślałem nie dopalają mieszanki i stąd możliwe białe spaliny, ale od tego by nie stukało, zwłacza tylko po lekkim rozgrzaniu i podnoszeniu wskazówki do temp roboczej.

Dodam, że auto ma moc, nie przerywa jak przy uwalonym zapłonie i dobrze wkręca się na obroty.

Więc drodzy koledzy forumowicze proszę o rady
-czy dalej szukać czegoś z uszczelką?
-zapłon?
-czy dobrze kombinuję z luzem zaworowym? jeżeli tak to jak wygląda tutaj regulacja, przez płytki? rok 2002 chyba 2 polift o ile dobrze mówię.

a na lpg historia wyglada tak, ma na budziku 290, kupilem od 1 wl. w polsce, miał go 3 lata, założył gaz w 2014 przy przebiegu około 240, wiec te 50k już zrobił,pozdrawiam

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: turboni » 14 lis 2016, o 17:22

Luzy zaworowe - u nas są hydrauliczne i się nie reguluje chyba że szklanka się kończy to ją trzeba wymienić chociaż wątpię.
Co do dymu białego to normalne w naszych dzikach jak temperatura otoczenia spadnie poniżej 10-15*C to tak jest dopiero przechodzi po około 25-30 km ciągłej jazdy jak się wydech cały rozgrzeje i wygrzeje.
A co do brzęczenia może dwumasa siada i taki daje efekt. Przysłuchaj się.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: NoViK » 14 lis 2016, o 17:50

Turboni, były wersję z płytkami. Poprosiłbym zdjęcie pokrywy zaworów bez żadnych plastików a określę czy luz jest regulowany. Co do stukania to jaki olej masz zalany, jaki filtr i kiedy zmieniany? Proponowałbym zmierzyć ciśnienia sprężania i smarowania. No i test na obecność dwutlenku węgla w zbiorniku wyrownawczym płynu chłodzącego.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 14 lis 2016, o 18:32

turboni - tak też myślałem ale jeżdżę codziennie 30km do szkoły w jedną stronę, wiec przedmuchałem go na pewno, wiec nic mu tam nie zalega raczej.

Jakie objawy dwumasy? stuka na rozgrzanym wiec raczej koło nic do tego nie ma(chyba, że jestem w błędzie, nie miałem nigdy diesla ani dwumasy w aucie), stuki dochodzą jak wychylę głowę przez maske w strone szyby czołowej z tyłu silnika, wiec mysle ze cos w glowicy a konkretnie te zawory.

NoViK, zdejmuje sie ją jakimiś torxami czy normalnie krzyżak? Jutro zdemontuję bo dzisiaj mam -3 i nie za bardzo mi sie to usmiecha a garażu brak ;)
Olej poprzedni wlasciciel wymienil 4k temu, 10w40 castrol magnatec, filtru powietrza z tego co patrzylem nie wymienial(moze to objaw dymienia?)
Cisnienie sprezania czyli manometr w cylinder i heja jak rozumiem, a jak smarowania? czy to to samo? Mechanikiem nie jestem ;)
Na test chcę podjechać na zaprzyjaźnioną stację diagnostyczną, analizator spalin to wykaże? Czy konkretnie tester do płynu ?

Co do tych płytek to właśnie na którymś z forum volvo wyczytałem, że tu są płytki.

Dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem:)

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Borysław » 14 lis 2016, o 18:36

Mój Volviak przy tych temperaturach dymi jak parowóz.
Nie mam katalizatora więc efekt jest mocniejszy.
Kolegi auto dymi podobnie nawet z katalizatorem.
Może wina leży po stronie LPG.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: turboni » 14 lis 2016, o 18:51

To nie chodzi o przedmuchanie. Masz wydech 2,5" to się musi nagrzać (średnica prawie 63mm). To normalne że tak jest, mój tak samo wali parą a im zimniej jest tym więcej. Takie Pendolino parowozowe :-P
A przy podtlenku LPG będzie tego więcej. Tym to bym się nie martwił, też tak miałem po zakupie co on tak na biało wali ale to normalne ;-)
Jak masz taką dużą co cały motor przykrywa (przedlift) to Torx chyba 25 a małej to nie wiem bo nie mam.

Sprawdz ciśnienie oleju, a reszta tak jak NoViK pisał.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 14 lis 2016, o 18:59

Znajomi też mi to sugerują ale ja jestem raczej ostrożny z takimi rzeczami i nie ukrywając nie widziałem auta ostatnio na drogach które właśnie dymi jak parowóz, coś ala jak to któryś z użytkowników nazwał "WITANIEM PAPIEŻA" :)

Panowie jeszcze taka sytuacja, dziś z ciekawości dzwoniąc po moim rejonach warszatowych, pytałem wiadomo o cenę usługi regulacji płytek, dwóch panów tylko zainteresowało się sprawą i dali odpowiedź że tutaj jest regulacja hydrauliczna, czy któryś z forumowiczów ma dostęp do takich informacji w jakich latach byly plytki/szklanki/hydraulika? mam jedynego pewnego mechanika który zawsze uczciwie i sumiennie mi wszystko wymieniał, więc szczerze mówiąc nie uśmiecha mi sie zostawiac po "mirkach" auta do "diagnostyki" za 150zł. Interesuje mnie tylko jakie zostało tutaj zastosowane rozwiązanie, jeżeli ktoś byłby tak miły i podał mi tą informację z tą wiedzą będę mógł z mechanikiem podjąć decyzję o ew kasacji luzu bądz wymianie popychaczy. Jeżeli nikt takowych nie ma poprzedniemu koledze który prosił o pokrywę zaworów do weryfikacji zdjęcie wrzucę jutro. :)

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: turboni » 14 lis 2016, o 19:04

Wrzuć jutro to NoViK prawdę Ci powie.

U mnie wali parą jak by ciągnik (tira) odpalił po nocy ale potem jak już złapie temperaturę to zdecydowanie mniej ale w lusterkach widać parę z wydechu

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 14 lis 2016, o 19:09

Kolego Turboni, już wiem, smarowanie to wkręcenie manometru zamiast czujnika :roll: codziennie się czegoś uczymy :D

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 14 lis 2016, o 19:10

U mnie własnie mimo temperatury i jazdy 30km nie ustaje i to mnie martwi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”