[v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na biało.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Borysław » 20 lis 2016, o 16:01

Jest taki jeden we Wrocławiu.Ma warsztat na ul.Twardogórskiej.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 20 lis 2016, o 21:23

W którym temacie znajdę jakąś listę ludzi z forum żeby jednego z bliższych poprosić o pomoc?

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 20 lis 2016, o 22:40

To jeszcze inaczej, zszedłem do auta teraz i słuchałem, ruszałem termiczną osłoną zaznaczoną niebieską strzałką.
https://imageshack.us/i/pngFTrkDj" onclick="window.open(this.href);return false;
Podczas zabawy z nią akustyka tego dźwięku nieco się zmieniała(był jakby wyciszony/przytłumiony ale dalej slychać) oraz czułem, że coś na nią pulsuje wraz z tym wku*wiającym dźwiękiem :evil: oraz myśle że mogą te drgania pochodzic z tego zaworku zaznaczonego na czerwono (czy to ten WG o którym była mowa wcześniej?
Więc na 99% jestem pewny, że to jakieś gówno po prostu lata pod tą osłoną a nie żaden dźwięk z silnika.
Chyba, że niestety moje przypuszczenia są złudne i ten dźwięk poprzez tą osłone przykręcono do pokrywy/głowicy od tyłu tak oddaje ten dźwięk ale nie wydaje mi się.
Dodawałem powoli gazu słuchając go i ze wzrostem obrotów nasila się on do osiagniecia 1500-1600obr i jest praktycznie niesłyszalny z kabiny. Po puszczeniu słychać ten metaliczny odgłos ale nie jest on równomierny ze spadkiem obrotów tylko tak sobie rzepkę skrobie.
Po spadku obrotów dźwięk ustał wiec zanurkowałem znowu pod maskę i słyszę że ten dźwięk chodzi sobie cichutko w tle właśnie z okolic tyłu/dołu silnika od strony szyby. Więc jestem na prawie 100% pewny, że to coś tam.
Coś konkretnego wam się nasuwa na myśl?

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 22 gru 2016, o 14:58

Odgrzewam kotleta, dręczy mnie temat KZFR.

-Czy to koło niekoniecznie musi tyrkotać a klepać jak diesel?
-Czy wypięcie wtyczki od elektrozaworu powinno na 100% je wyłączyć, czy może w przypadku uszkodzonego zaworu zostało ono np na stałe załączone?
-Czy podczas jazdy z jakąś stałą predkością i np mocniejszym gwałtowym wciśnięciu gazu lekkie szarpnięcie może wkazywać na jego objawy?

Słuchałem silnika z kumplem i słychać te dźwięki z okolic kzfr, widziałem także w jego pobliżu trochę oleju.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: Yaro » 22 gru 2016, o 20:26

volvinazeszczecina podjedź do kogoś kto ma Vidę. Tam jest opcja testu zaworu przy kole zmiennych faz i będziesz miał jasną sytuację.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: savage » 23 gru 2016, o 10:04

Po wypięciu zaworu koło jest w pozycji LOCKED więc klepać nie ma prawa.
Może być też zatarte w innej pozycji niż locked, ale wtedy osiągi silnika są mocno ograniczone.
Olej jest spod uszczelniacza wałka.

Awatar użytkownika
tomekrrs
Posty: 4
Rejestracja: 5 lis 2014, o 23:14
Model: V40
Silnik: B4204T3 LPG
moc: 163+ KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podkarpacie
imię: Tomasz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: tomekrrs » 29 gru 2016, o 15:25

Dołączę się do tematu. Zastanawiam się jak to jest z zaworami w moim Volvo. Podobnie jak kolega volvinazeszczecina mam silnik B4204T3 163 KM, jednakże z 08.2003. Co ciekawe w moim silniku w pokrywie zaworów nie ma otworów podglądowych zaworów. Czy oznacza to regulację hyrauliczną, czy też po prostu brak możliwości sprawdzenia luzu?

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: NoViK » 29 gru 2016, o 16:31

Jak nie ma otworów rewizyjnych to powinna być regulacja hydrauliczna. Tak się zastanawiam czy za stukami nie stoją wyjechałem prowadnice zaworów. Ale to już tylko pomiary by wykazały po rozebraniu wszystkiego.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
volvinazeszczecina
Początkujący
Posty: 58
Rejestracja: 10 lis 2016, o 17:48
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 2004
wiek: 41
Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
imię: Mariusz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: volvinazeszczecina » 29 gru 2016, o 22:13

Kolego daj zdjęcie pokrywy bez osłony silnika, aż nie chce mi sie wierzyć, że niektóre od 2001 do 2004 B4204T3 miały luz na sztywno a inne hydraulike..
I tak wgl panowie to dzwoniłem do VOL-CZACZY i Pawła Smolakowskiego Premium CAR VOLVO SAAB, oba zakłady we wrocku i twierdzą z tego co im opisałem, że to KZFR a także, że po wypięciu wtyczki od zaworu nie koniecznie musi nastawać cisza, to by się zgadzało z tym co pisze savage. Możliwe, że zatarło się w pozycji w której stuka cały czas i nawet przy gaszeniu go na rozgrzanym słysze że silnik przestał pracować a tam dalej coś sie obija. Dlatego tak mi sie wydaje tak ten dźwięk sie po prostu niesie po całej głowicy. Co do osiągów to szczerze powiem, że nie wiem czy jest ich spadek, wg mnie auto jest żwawe, wcześniej miałem 130konną wolnossącą benzyne i wg mnie volvina o wiele lepiej ciągnie, tego nie wiem, po wymianie ocenie i aż się boje jaki to ma potencjał. Zażyczyli sobie za robote 520 i 560 zł, Koło 440 na drakenie z uszczelką plus pasek. Impreza generalnie około 1100 zł przez to, że nie zrobił tego poprzedni właściciel niecałe 20k temu przy rozrządzie więc pewnie dlatego sprzedał auto. To kwota jeżeli nie wyjdzie coś dodatkowo np dodatkowe uszczelki wałków czy coś jeszcze innego. Pytanie do Was panowie, można z tym jeździć? W tych zakładach twierdzą, że nie spotkali sie z przypadkiem w którym coś się stało, mówiłem im też, że nieraz jak gwałtowniej wcisne gaz to jest lekkie szarpniecie, twierzą, że rozrząd się przestawia - na co ja może dojśc do kolizji zaworów z tłokami, odparli że nie ma takiej możliwości. Co o tym myślicie? Nie ukrywam, że wolałbym to koło wymienic sobie za jakis czas z całym rozrządem.

Awatar użytkownika
tomekrrs
Posty: 4
Rejestracja: 5 lis 2014, o 23:14
Model: V40
Silnik: B4204T3 LPG
moc: 163+ KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Podkarpacie
imię: Tomasz

Re: [v40 2.0T]Luzy zaworowe? Stuki w silniku, dymienie na bi

Post autor: tomekrrs » 30 gru 2016, o 00:11

Dzięki za szybkie zainteresowanie :) Dzisiaj ściągnąłem plastikową osłonę i zrobiłem kilka fotek.

Tak to wygląda:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Może to szczegół, ale w moim przypadku inaczej wygląda też korek od wlewu oleju - jest na nim napis "Volvo zaleca olej Castrol", czego brak u kolegi volvinazeszczecina.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”