[S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od dołu?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
awasyl
Debeściak
Posty: 171
Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
Model: S40
Silnik: B4204S
moc: 140KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Adrian

[S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od dołu?

Post autor: awasyl » 20 lis 2016, o 14:56

Witam.
Mierzyłem dziś ciśnienie na cylindrach, ponieważ silnik drży i kuleje.

Normalnie Próba olejowa
cyl 1 14 15.5
cyl 2 14 16
cyl 3 10 !! 14.5
cyl 4 14 15

Więc raczej zapiekły się pierścienie na 3 cylindrze.
Mam zamiar wymienić pierścienie tylko na tym tłoku i zostawić całą reszte stare panewki itp.
CZY DA SIĘ TO ZROBIĆ OD DOŁU CZY TRZEBA WYCIĄGAĆ SILNIK?

Awatar użytkownika
korsarz
Turysta
Posty: 31
Rejestracja: 22 cze 2016, o 16:33
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 136KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: LODZ
imię: Adam

Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł

Post autor: korsarz » 20 lis 2016, o 17:52

Jeśli na samochodzie chcesz wymieniać te pierścienie to raczej od góry, a jeśli koniecznie nie chcesz ruszać głowicy to silnik do wyjęcia. Wtedy podobno jest wykonalna wymiana od strony wału korbowego ale nie wiem czy dasz radę to potem od spodu powkładać.

Awatar użytkownika
jejo85
Debeściak
Posty: 119
Rejestracja: 2 cze 2014, o 15:59
Model: v40
Silnik: b4194t
moc: 240 KM
Rocznik: 1998
wiek: 30
Skąd jesteś?: Chelm
imię: Andrzej

Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł

Post autor: jejo85 » 20 lis 2016, o 20:04

awasyl jak sprawdzałeś dokładnie ciśniecie ? wypiłeś wtyki od wtrysków ? aku dobrze kręcił ? jeżeli jest 10 bar to teoretycznie nie ma jeszcze tragedii. 10 Bar jest jeszcze w miarę OK, silnik powinien normalnie na nim pracować, znam przypadki gdzie bylo i 9 Bar i normalnie chodził. Oczywiście od 10 można mieć go na uwadze ale zdecydowanie powinien pracować. Wykręć wszystkie świece, wypnij kostki z wtrysków i posprawdzaj wtedy ciśnienia.

Awatar użytkownika
jejo85
Debeściak
Posty: 119
Rejestracja: 2 cze 2014, o 15:59
Model: v40
Silnik: b4194t
moc: 240 KM
Rocznik: 1998
wiek: 30
Skąd jesteś?: Chelm
imię: Andrzej

Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł

Post autor: jejo85 » 20 lis 2016, o 20:05

aha moim zdaniem od dołu nie wymienisz pierścieni

Awatar użytkownika
awasyl
Debeściak
Posty: 171
Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
Model: S40
Silnik: B4204S
moc: 140KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Adrian

Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł

Post autor: awasyl » 20 lis 2016, o 22:22

Gadałem z mechanikiem i powiedział, że nie ma szans od dołu.
Przy mierzeniu kompresji światła zgaszone, gaz w podłodze, wszystkie świece wykręcone, ale wtrysków nie wypinałem(co to zmienia?).
Ale silnik odpala, jeździ itp., ale jakby raz na jakiś czas przykuleje i jest bardzo głośny i słaby wg. mnie.
Ale jeśli na 3 cylindrach jest ok. 14 bar a na jednym jest 10 to jest za duża różnica.

Awatar użytkownika
adriano19921106
Posty: 1
Rejestracja: 2 sty 2017, o 20:23
Model: V40
Silnik: B4204s
moc: 140KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Zgorzelec
imię: Adrian

Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł

Post autor: adriano19921106 » 3 sty 2017, o 10:44

Na początku proponowałbym zrobić plukanke silnika srodkiem liqui moly engine flush proline przed zmianą oleju, stosowałem u siebie chociaż silnik pracował i pracuje bardzo dobrze. Widziałem na filmikach jak po tym srodku wyrownuje sie cisnienie na cylindrach, tj odblokowują się pierscienie.

Awatar użytkownika
Budziniak
Turysta
Posty: 47
Rejestracja: 19 sty 2017, o 20:33
Model: v40
Silnik: B4184s
moc: 115 km
Rocznik: 1996
wiek: 30
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Rafal

Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł

Post autor: Budziniak » 20 sty 2017, o 19:57

Filmy reklamujące produkty motoryzacyjne to jedno a realny świat to drugie. Jeżeli to faktycznie zapieczony pierścionek to płukanki nie wniosą nic konkretnego. Jedyne co pomoże to jego wymiana i dokładne czyszczenie rowków przed montażem nowych. Tłoka w dół nie wyjmiesz puki nie zdemontujesz wału to raz a dwa to to ze łok wkładasz w tuleje cylindra od góry za pomoca odpowoedniego narzędzie ktore idealnie przylega do płaszczyzny blok/głowica. Wymiana pierscieni tylko na jednym tloku pozostawie bez komentarza...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”