[S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od dołu?
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
- Model: S40
- Silnik: B4204S
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Adrian
[S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od dołu?
Witam.
Mierzyłem dziś ciśnienie na cylindrach, ponieważ silnik drży i kuleje.
Normalnie Próba olejowa
cyl 1 14 15.5
cyl 2 14 16
cyl 3 10 !! 14.5
cyl 4 14 15
Więc raczej zapiekły się pierścienie na 3 cylindrze.
Mam zamiar wymienić pierścienie tylko na tym tłoku i zostawić całą reszte stare panewki itp.
CZY DA SIĘ TO ZROBIĆ OD DOŁU CZY TRZEBA WYCIĄGAĆ SILNIK?
Mierzyłem dziś ciśnienie na cylindrach, ponieważ silnik drży i kuleje.
Normalnie Próba olejowa
cyl 1 14 15.5
cyl 2 14 16
cyl 3 10 !! 14.5
cyl 4 14 15
Więc raczej zapiekły się pierścienie na 3 cylindrze.
Mam zamiar wymienić pierścienie tylko na tym tłoku i zostawić całą reszte stare panewki itp.
CZY DA SIĘ TO ZROBIĆ OD DOŁU CZY TRZEBA WYCIĄGAĆ SILNIK?
-
- Turysta
- Posty: 31
- Rejestracja: 22 cze 2016, o 16:33
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: LODZ
- imię: Adam
Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł
Jeśli na samochodzie chcesz wymieniać te pierścienie to raczej od góry, a jeśli koniecznie nie chcesz ruszać głowicy to silnik do wyjęcia. Wtedy podobno jest wykonalna wymiana od strony wału korbowego ale nie wiem czy dasz radę to potem od spodu powkładać.
-
- Debeściak
- Posty: 119
- Rejestracja: 2 cze 2014, o 15:59
- Model: v40
- Silnik: b4194t
- moc: 240 KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Chelm
- imię: Andrzej
Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł
awasyl jak sprawdzałeś dokładnie ciśniecie ? wypiłeś wtyki od wtrysków ? aku dobrze kręcił ? jeżeli jest 10 bar to teoretycznie nie ma jeszcze tragedii. 10 Bar jest jeszcze w miarę OK, silnik powinien normalnie na nim pracować, znam przypadki gdzie bylo i 9 Bar i normalnie chodził. Oczywiście od 10 można mieć go na uwadze ale zdecydowanie powinien pracować. Wykręć wszystkie świece, wypnij kostki z wtrysków i posprawdzaj wtedy ciśnienia.
-
- Debeściak
- Posty: 119
- Rejestracja: 2 cze 2014, o 15:59
- Model: v40
- Silnik: b4194t
- moc: 240 KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Chelm
- imię: Andrzej
Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł
aha moim zdaniem od dołu nie wymienisz pierścieni
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
- Model: S40
- Silnik: B4204S
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Adrian
Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł
Gadałem z mechanikiem i powiedział, że nie ma szans od dołu.
Przy mierzeniu kompresji światła zgaszone, gaz w podłodze, wszystkie świece wykręcone, ale wtrysków nie wypinałem(co to zmienia?).
Ale silnik odpala, jeździ itp., ale jakby raz na jakiś czas przykuleje i jest bardzo głośny i słaby wg. mnie.
Ale jeśli na 3 cylindrach jest ok. 14 bar a na jednym jest 10 to jest za duża różnica.
Przy mierzeniu kompresji światła zgaszone, gaz w podłodze, wszystkie świece wykręcone, ale wtrysków nie wypinałem(co to zmienia?).
Ale silnik odpala, jeździ itp., ale jakby raz na jakiś czas przykuleje i jest bardzo głośny i słaby wg. mnie.
Ale jeśli na 3 cylindrach jest ok. 14 bar a na jednym jest 10 to jest za duża różnica.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 sty 2017, o 20:23
- Model: V40
- Silnik: B4204s
- moc: 140KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Zgorzelec
- imię: Adrian
Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł
Na początku proponowałbym zrobić plukanke silnika srodkiem liqui moly engine flush proline przed zmianą oleju, stosowałem u siebie chociaż silnik pracował i pracuje bardzo dobrze. Widziałem na filmikach jak po tym srodku wyrownuje sie cisnienie na cylindrach, tj odblokowują się pierscienie.
-
- Turysta
- Posty: 47
- Rejestracja: 19 sty 2017, o 20:33
- Model: v40
- Silnik: B4184s
- moc: 115 km
- Rocznik: 1996
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Rafal
Re: [S40 2.0 140KM 96'] Wymiana pierścienie tłokowych od doł
Filmy reklamujące produkty motoryzacyjne to jedno a realny świat to drugie. Jeżeli to faktycznie zapieczony pierścionek to płukanki nie wniosą nic konkretnego. Jedyne co pomoże to jego wymiana i dokładne czyszczenie rowków przed montażem nowych. Tłoka w dół nie wyjmiesz puki nie zdemontujesz wału to raz a dwa to to ze łok wkładasz w tuleje cylindra od góry za pomoca odpowoedniego narzędzie ktore idealnie przylega do płaszczyzny blok/głowica. Wymiana pierscieni tylko na jednym tloku pozostawie bez komentarza...