[volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 20:27
- Model: s40
- Silnik: 2,0
- moc: 103kw
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Dębica
- imię: Patryk
[volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
Witam dwa tyg temu wymieniłem tarcze + klocki przód i tył na ATE (wcześniej było bicie) po wymianie hamulce bardzo chwaliłem były idealne 2,3 cm nacisnąłem taki pusty skok hamulca i później twardy żyleta ale przy wymianie stwierdziłem że jeden przewód z przodu nadaje się do wymiany ,dodam że już w tamtym roku przy remoncie zawieszenia tylnego wymieniłem jeden przewód (tylny) powód przecięcie przy cięciu śruby , teraz postanowiłem wymienić pozostałe trzy pojechałem do dakolu zakupiłem 3 przewody na tył były Textar i Ad (dakolowy zamiennik) wziołem Textar a do przodu były tylko Ad cóż wziołem i te (od razu mówię co zauważyłem wężyk z Ad jest dużo miększy od innych ) płyn kupiłem Girling dot4 nie przykładałem do tego wagi wziołem najekonomiczniejszy. Biorę się za wymianę w piątek w trakcie której okazuję się że jeden z przewodów do przodu jest zły bo jest za krótki ( co ciekawe drugi Ad był dobry a "pudełko " takie samo ) pojechałem do Sziku gdzie kupiłem przewód Cortik*( jakość wydaje się lepsza twardszy ) Wróciłem wymieniam dalej skończyłem przód wymieniam tył i zaczynam odpowietrzać według procedury prawy tył lewy tył prawy przód lewy przód sposób następujący odpowietrznik zakręcony kolega pompuje trzyma naciśnięty a ja odkręcam przy końcu skoku pedału ja zakręcam i tak z 10 razy na koło oczywiście płyn kontrolowałem cały czas było wyżej maksimum . Po robocie próba już po wejściu wyczuwam że pedał jest miększy niż przed wymianą i niżej schodzi podczas jazdy również to odczuwam . Opiszę zachowanie pedału odpalam autko wciskam pedał schodzi dość luźno z 10 cm i później z lekkim oporem wchodzi jeszcze z 5-7 cm i zatrzymuje sie w połowie może nawet nie przed podłogą hamuje niby skutecznie ale nie ma juz efektu takiego jak wcześniej że aż mnie wzdrygało do przodu przy nawet lekkim naciśnięciu . Ktoś ma jakieś pomysły czemu się tak porobiło i jak to 'Naprawić " ? Autko S40 2003r 2.0T
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
- Model: S40
- Silnik: B4204S
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Adrian
Re: Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
Mam to samo w moim. Tarcze i klocki przod tyl wymienione. Pompa z serwem wymieniona na taka z polifta. Odpowietrzany juz chyba z 3 razy po 10 razy na koło. Jeszcze myslalem ze moze puchna przewody hamulcowe, ale Ty wymieniles i to samo. Zostaja chyba 2 rzeczy: pompa abs i regulator hamowania ktory rozdziela zeby przod hamowal bardziej.
Hamulce sa bo jak wcisne w podloge to zblokuje kola naaet przy 100km/h ale jest jakby tępy. Połowa skoku w ogóle jakby nie wpływa na hamulce(jałowy skok). Normalnie jak sie lekko wcisnie hamulec to przod auta juz nurkuje i az qyrywa z siedzenia do lrzodu, a tu ledwo co.
Hamulce sa bo jak wcisne w podloge to zblokuje kola naaet przy 100km/h ale jest jakby tępy. Połowa skoku w ogóle jakby nie wpływa na hamulce(jałowy skok). Normalnie jak sie lekko wcisnie hamulec to przod auta juz nurkuje i az qyrywa z siedzenia do lrzodu, a tu ledwo co.
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 20:27
- Model: s40
- Silnik: 2,0
- moc: 103kw
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Dębica
- imię: Patryk
Re: Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
Właśnie najlepsze jest to że przed wymianą wężyków przód aż nurkował hamulec był ideał
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
pierwsze odpowietrzanie zaczynam na wyłączonym silniku, później odpalam furkę i ponowne odpowietrzanie...
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 20:27
- Model: s40
- Silnik: 2,0
- moc: 103kw
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Dębica
- imię: Patryk
Re: [volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
może spróbuje tak ja odpowietrzałem zawsze tak samo na włączonym zapłonie ale nie odpalony silnik. Myślę tez o zmianie płynu na organika lub ATE
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 kwie 2015, o 21:39
- Model: v40 / s40
- Silnik: b4184s/b4184s2
- moc: 115/122
- Rocznik: 99
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: otwock
- imię: piotr
Re: [volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
Przy ukladach z abs odpowietrza sie odwrotnie od najkrótszego do najdluzszego. Weź sobie naczynko poodkrecaj po koleji odpowietezniki, i niech kapie sobie samo, kontroluj plyn, po 5 min na każdy. Potem odpowietrz powinno być cacy.
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 20:27
- Model: s40
- Silnik: 2,0
- moc: 103kw
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Dębica
- imię: Patryk
Re: [volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
ok w najbliższym czasie moze nawet jutro sie za to zabieram
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 20:27
- Model: s40
- Silnik: 2,0
- moc: 103kw
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Dębica
- imię: Patryk
Re: [volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
Wczoraj zabrałem się za robotę połączyłem wszystkie odpowiedzi i dodałem swoje trzy grosze na początek zrobiłem sobię sprzęt do odpowietrzania w pojedynkę może dodam sposób do działu gotowe porady bo jest to lekko znany temat ale u nas nie widziałem go . Na początek wiadomo płyn z zbiorniczka wyciągnąłem wlałem nowy tym razem Valeo założyłem swój sprzęcik na odpowietrznik popuściłem i pompowałem aż przelało się +- 150 ml na każdy odpowietrznik oraz wiadomo patrzyłem na stan płynu i czy nie ma powietrza . Ważna informacja robiłem to na włączonym zapłonie lecz silnika NIE uruchamiałem zaczynałem od lewego przodu następnie prawy przód , lewy tył prawy tył co do efektu obecnie jestem zadowolony Hebel aż miło taki jak chciałem wciskam 2 cm i od tej pory pedał jest bardzo czuły jak wcisnę +- 3 cm to autko aż nurkuje Sukces!
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
xxxczokxxx6000, fajnie że udało ci się to zrobić, a samemu to już rewelacja, ale mam jedno pytanie techniczne: wielokrotnie odpowietrzałem układ hamulcowy na wyłączonym silniku i na włączonym, ale nie wiem po co włączony zapłon pomimo niepracującego silnika, co to daje?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [volvo all] Miękki pedał hamulca po wymianie przewodów
Grego5, jak czytam to tez mnie to nurtuje