[V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Patrzyłem na inne zdjęcie i numer wału na allegro od B4204S to wyglądał tak samo jak ten który mi przesłano więc myślę, że jest od 2.0 przedliftowej. Jeżeli chodzi o wymiary poszczególnych elementów wału to mierzyłem suwmiarką i od strony pompy oleju wszystko się zgadza. Wykorbienia mój ma nieco cieńsze oraz od strony gdzie przychodzi koło dwumasowe jest nieco inne wnętrze tzn. śrub jest tyle samo tylko w środku jest jakby większa dziura. W tym miejscu w przysłanym wale jest jakaś tulejka w środku którą da sie wyciągnąć bo jest zabezpieczona segerem.
Gość, który zajmuje się regeneracją wałów nawet go nie sprawdzał bo stwierdził, że masa obu wałów musi się zgadzać to jest podstawowy parametr.
Powoli zastanawiam się czy aby mój wał ściągnięty z auta jest na pewno od silnika B4204T5. Nie ma nigdzie na internecie zdjęcia żebym mógł porównać.
Oryginalny wał kosztuje 4000 zł . Zastanawiam się już nad dorobieniem panewek bo są takie firmy ale też duże koszta, za każdą panewkę 150 zł.
Może ktoś ma namiary na jakiś szrot lub mechanika który zajmuję się tylko volvo bo mi się już wyczerpują pomysły i cierpliwość.
Gość, który zajmuje się regeneracją wałów nawet go nie sprawdzał bo stwierdził, że masa obu wałów musi się zgadzać to jest podstawowy parametr.
Powoli zastanawiam się czy aby mój wał ściągnięty z auta jest na pewno od silnika B4204T5. Nie ma nigdzie na internecie zdjęcia żebym mógł porównać.
Oryginalny wał kosztuje 4000 zł . Zastanawiam się już nad dorobieniem panewek bo są takie firmy ale też duże koszta, za każdą panewkę 150 zł.
Może ktoś ma namiary na jakiś szrot lub mechanika który zajmuję się tylko volvo bo mi się już wyczerpują pomysły i cierpliwość.
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Jeszcze jedno pytanie. Czy wały korbowe w silnikach poliftowych o tożsamych pojemnościach w stosunku do silników przedliftowych są lżejsze ?
Moj mechanik twierdzi, że ktoś wcześniej rozbierał już ten silnik i coś tam było robione. Koło dwumasowe było rozwalone, silnik za mojego użytkowania na pewno nie jechał jak na 200 KM. Coraz bardziej śmiem twierdzić, że mam włożony zły wał najprawdopodobniej od wersji albo B4204S2 lub B4204T2/3.
Jak wrócę do domu to wrzucę zdjęcia obu wałów
Moj mechanik twierdzi, że ktoś wcześniej rozbierał już ten silnik i coś tam było robione. Koło dwumasowe było rozwalone, silnik za mojego użytkowania na pewno nie jechał jak na 200 KM. Coraz bardziej śmiem twierdzić, że mam włożony zły wał najprawdopodobniej od wersji albo B4204S2 lub B4204T2/3.
Jak wrócę do domu to wrzucę zdjęcia obu wałów
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Wrzucam zdjęcia obu wałów, ten wyżej jest mój, ten poniżej od B4204S
http://imgur.com/VuhSRhE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imgur.com/tcU3CRu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imgur.com/N3yAVLF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imgur.com/VuhSRhE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imgur.com/tcU3CRu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imgur.com/N3yAVLF" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Ale i średnica otworu na wyjściu (od strony sprzęgła) jest różna. Czy to tylko złudzenie?
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Tam jest wsadzona jakas tulejka z segerem można ja wyciągnąć ale nic tam nie ruszalem na razie.
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Średnica zewnętrzna otworu jest taka sama pomierzylem suwmiarka.
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Fachowiec z zakładu szlifierskiego powiedział, że jak wysokość korby jest taka sama to nie ma problemu z wagą i można taki wał spokojnie założyć.
-
- PoTurbowany
- Posty: 917
- Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Adam
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
kilert, prześledziłem temat i współczuję. Miałem podobny problem, po kupnie mojej T4 ki. Wymieniłem olej wypad na autostrade, zapiął 240 km/h, smok się przytkał i przytarło panewkę... Poprzedni właściciel dolał motodoktora... Nie bawiłem się w jakiekolwiek naprawy, tylko szukałem drugiego motoru. Brałem 4 lata temu od nich i do dziś dzień (odpukać) śmiga. http://www.autocentrum.tcp.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; Zadzwoń może mają coś na stanie, a jak nie to może uda im się coś ogarnąć na dniach. Życze wytrwałości w naprawach i szczęśliwego finishu . Swoją drogą w tych samochodach, zarówno w przed jak i poliftach po zakupie niestety obowiązkowo miska do zrzucenia, rewizja smoka olejowego, plus panewek.
Keep Calm and Boost On
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
kilert może będziesz zainteresowany
https://www.facebook.com/groups/1036794 ... 3929561093" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/1036794 ... 3929561093" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Debeściak
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 30
- Skąd jesteś?: Brzeznica
- imię: Wojtek
Re: [V40 B4204T5 2003r] stuki z silnika
Samochód został poskładany i odpalony. Czy ciśnienie oleju na wolnych obrotach na zimnym 5,0 barów, a na ciepłym 1,2 bara jest prawidłowe ?