[V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
awasyl
Debeściak
Posty: 171
Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
Model: S40
Silnik: B4204S
moc: 140KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Adrian

[V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?

Post autor: awasyl » 17 lut 2017, o 16:57

Witam.
Wiem, że V40 T4 polift słyną z pekających tuleji w cylindrach. Doczytałem gdzieś, że poliftowe mają je 2mm, a przedliftowe 3mm.
Moje pytanie brzmi czy jeśli ktoś wymienia olej co 10-15tyś.km.i jeździ normalnie czyli do 3-4tys obr. to również może się to stać?
Czy to się dzieje poprostu po jakimś czasie niezależnie od użytkowania?
Dzięki

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?

Post autor: turboni » 17 lut 2017, o 18:12

Nie ma to aż takiego wpływu wszystko zawsze zdażyć się może, ale pałowanie silnika zawsze zwiększa ryzyko.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
awasyl
Debeściak
Posty: 171
Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
Model: S40
Silnik: B4204S
moc: 140KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Adrian

Re: [V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?

Post autor: awasyl » 18 lut 2017, o 11:50

Ale sa v40 T4 co maja po 380tys przeb i jezdza

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?

Post autor: Yaro » 18 lut 2017, o 12:23

awasyl pisze:Ale sa v40 T4 co maja po 380tys przeb i jezdza
To tak samo jak wolnosski mają po 300+ nalotu i jeżdżą ;) Wszystko zależy od użytkowania.
A co do tulei to na serii raczej ciężko żeby to się wysypało. A jak chcesz więcej kuni to musisz mieć wliczone w ryzyko że coś padnie.
Silnik 2.0T5 to praktycznie ten sam blok co w 2.5R gdzie jest 300kM. Okrojony o jeden cylinder. Tamte motornie też są z cieńszą tuleją i niestety potrafią strzelić tuleje. Magistrowie-inszynierofie wymyślili sobie że zwiększą pojemność poprzez zebranie towaru z tulei. A co mieli w planach zabierając 1/3 materiału z tak ważnego elementu? Chyba z księgowymi przy flaszce to przedyskutowali.

Ale to moje łopatologiczne myślenie i proszę nie brać tego na serio bo jutro mogę się tego wyprzeć :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
awasyl
Debeściak
Posty: 171
Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
Model: S40
Silnik: B4204S
moc: 140KM
Rocznik: 1996
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Adrian

Re: [V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?

Post autor: awasyl » 18 lut 2017, o 13:52

Moj ma 318tys a cholera wie ile naprawde i jezdzi, oleju bierze w normie.
Mysle ze jak sie normalnie jezdzi i z seryjna moca to nie ma co sie obawiac tych tuleji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”