Witam.
Wiem, że V40 T4 polift słyną z pekających tuleji w cylindrach. Doczytałem gdzieś, że poliftowe mają je 2mm, a przedliftowe 3mm.
Moje pytanie brzmi czy jeśli ktoś wymienia olej co 10-15tyś.km.i jeździ normalnie czyli do 3-4tys obr. to również może się to stać?
Czy to się dzieje poprostu po jakimś czasie niezależnie od użytkowania?
Dzięki
[V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?
Nie ma to aż takiego wpływu wszystko zawsze zdażyć się może, ale pałowanie silnika zawsze zwiększa ryzyko.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
- Model: S40
- Silnik: B4204S
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Adrian
Re: [V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?
Ale sa v40 T4 co maja po 380tys przeb i jezdza
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?
To tak samo jak wolnosski mają po 300+ nalotu i jeżdżą Wszystko zależy od użytkowania.awasyl pisze:Ale sa v40 T4 co maja po 380tys przeb i jezdza
A co do tulei to na serii raczej ciężko żeby to się wysypało. A jak chcesz więcej kuni to musisz mieć wliczone w ryzyko że coś padnie.
Silnik 2.0T5 to praktycznie ten sam blok co w 2.5R gdzie jest 300kM. Okrojony o jeden cylinder. Tamte motornie też są z cieńszą tuleją i niestety potrafią strzelić tuleje. Magistrowie-inszynierofie wymyślili sobie że zwiększą pojemność poprzez zebranie towaru z tulei. A co mieli w planach zabierając 1/3 materiału z tak ważnego elementu? Chyba z księgowymi przy flaszce to przedyskutowali.
Ale to moje łopatologiczne myślenie i proszę nie brać tego na serio bo jutro mogę się tego wyprzeć
-
- Debeściak
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 13:46
- Model: S40
- Silnik: B4204S
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Adrian
Re: [V40 T4 2001r.] Pęknięcie tuleji w cylindrze. Dlaczego?
Moj ma 318tys a cholera wie ile naprawde i jezdzi, oleju bierze w normie.
Mysle ze jak sie normalnie jezdzi i z seryjna moca to nie ma co sie obawiac tych tuleji.
Mysle ze jak sie normalnie jezdzi i z seryjna moca to nie ma co sie obawiac tych tuleji.