Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
To jaki ten słupek z czego ?
dawaj znaki co i jak .
dawaj znaki co i jak .
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Początkujący
- Posty: 56
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
- Model: V40
- Silnik: 2,0 T4
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Slawek
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
B4204T2, po rzekomym przebiegu 189 tys km. z auta z automatem, więc mam cichą nadzieję że nie był upalany. Wygląda zdrowo. 950 pln. Wg sprzedającego auto było po lekkim dzwonie, ale silnik banglał do końca. Rzekomo z Belgii.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
cena spoko ,,
aa czemu go rozwalasz ? ja bym ryzykował i wrzucił jak jest
ew z nowym rozrządem
aa czemu go rozwalasz ? ja bym ryzykował i wrzucił jak jest
ew z nowym rozrządem
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Początkujący
- Posty: 56
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
- Model: V40
- Silnik: 2,0 T4
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Slawek
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
Znając moje szczęście takie ryzyko skończyłoby się rozbieraniem wszystkiego za parę miesięcy po raz kolejny. Wolę mieć 100% pewności, co jest w środku. Generalnie plan mam taki, żeby zrobić wszystko, co jest do zrobienia + to na co padnie podejrzenie, że zaraz może się wysypać, żeby przez najbliższe parę lat jeździć ze spokojną głową lub (jeśli coś mi się odwidzi) żeby przyszły właściciel po pół roku od zakupu nie życzył mi kiły, rzeżączki lub śmierci na raka
-
- Początkujący
- Posty: 56
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
- Model: V40
- Silnik: 2,0 T4
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Slawek
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
Już miesiąc bez auta, ale prace zbliżają się ku końcowi. Głowica zrobiona, sprawdzona. Poszły nowe uszczelniacze, dotarte zawory inne tam pierdoły. Bebechy z bloku będą przekładane w ciągu paru najbliższych dni. I mała ciekawostka. Przeszperałem anglojęzyczne fora i znalazłem fajny i prosty patent na zabezpieczenie tulei przed ponownym pęknięciem. Z ang jest to tzw shimming, czyli podparcie tulei. Polega to na osadzeniu aluminiowej wkładki w szczelinę między tulejami, czyli gdzie materiału jest najmniej i gdzie to wszytko w pizdu pęka w praktycznie każdym silniku o bore'ze 83 mm. Pisałem jednym ziomkiem z UK, który blok wymieniał już dwa razy (co prawda w B5254T4, ale to generalnie to samo). Dopiero ostatni został zashimmowany i mimo, że w silnik jest wystrojony na ponad 400 kunia lata już ponad 20kkm bez problemu.
Poniżej link do wątku z swedespeed gdzie możecie sobie obejrzeć jak cała operacja wygląda. Może komuś się kiedyś przyda.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... styleid=14
Poniżej link do wątku z swedespeed gdzie możecie sobie obejrzeć jak cała operacja wygląda. Może komuś się kiedyś przyda.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... styleid=14
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
U nas też to robią. Nazywają to "zamykaniem" bloku silnika.
Tu masz firmę która to robi
http://satistechpolska.pl/oferta/zamyka ... ika-volvo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu masz firmę która to robi
http://satistechpolska.pl/oferta/zamyka ... ika-volvo/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Początkujący
- Posty: 56
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
- Model: V40
- Silnik: 2,0 T4
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Slawek
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
Perypetii ciąg dalszy. Turbina po demontażu okazała się mieć luzy w tzw hooy. Regeneracja 1k pln. Jakby tego było mało wał idzie do szlifu bo porysowany + kpl nadwymiarowych panewek. Całkowite koszty na dzień dzisiejszy oscylują w okolicach 6 tys pln. no chyba, że jeszcze coś wyskoczy. Robi się wesoło
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
regeneracje taniej byś zrobił
koszty sporawe ale wypisz coś dokładnie co ile
ile mechesy ...
koszty sporawe ale wypisz coś dokładnie co ile
ile mechesy ...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Początkujący
- Posty: 56
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 12:22
- Model: V40
- Silnik: 2,0 T4
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Slawek
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
Mechanik swoją robotę wycenił na ok 2000 zł. Blok 900 zł. Głowica 1000 zł. Turbawka 999 zł. Do tego wał + panewki + pierścienie + kpl uszczelek +płyny pewnie z 1500. Silnik po tym wszystkim powinien być teoretycznie jak nowy... wolę nie myśleć jaki urlop byłby za ten hajs
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: Wymiana silnika [V40 T4 01r. B4204T5]
Nie radzę szlifować wału od TPb. Osłabia się tym wal i nowe panewki także szybko padną. Tak czy inaczej zgolił za ten silnik razy 3 co ja włożyłem w swój, który składałem na drugim bloku.
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka