[S/V40 all] Zacisk tył za mocno hamuje

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
majki94
Debeściak
Posty: 154
Rejestracja: 14 paź 2015, o 23:47
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122
Rocznik: 2003
wiek: 21
Skąd jesteś?: Wloszczowa_Wroclaw
imię: Michal

[S/V40 all] Zacisk tył za mocno hamuje

Post autor: majki94 » 6 kwie 2017, o 20:31

Witam Panów

Ostatnio trochę sie podziało w moim Volvo. Zamontowałem nowe tarcze hamulcowe na przodzie, wcześniej nowe klocki na tył. Generalnie auto powinno hamować jak złoto. Jednak mam problem ze spowalniaczami.
Mianowicie w ostatni weekend robiłem porządek z lewym tylnym zaciskiem, nie odbijał mi ręczny hamulec. Standardowo zardzewiała ośka od mechanizmu i nie odbijał zacisk. temat ogarnąłem wszystko działa tak jak potrzeba. dałem nowe gumki wszędzie i temat zamknięty.
Problemem jest druga strona. Tam w zeszłym roku robiłem podobny manewr. Z tym że kupiłem nowy mechanizm ręcznego i nowy tłoczek. Wiec teoretycznie zacisk powinien śmigać jak nowy, ale jest niestety inaczej :/
Po odpowietrzeniu hamulców w ostatni weekend siadłem i przejechałem się i trochę pohamowałem. Problem jest taki że bardzo wcześnie włącza się ABS na suchym asfalcie. Potestowałem tak trochę i z obserwacji wychodziło że coś nie tak jest z tyłem. W końcu Pompa ABS się zmęczyła i wyłączył się ten system. Wtedy od razu mogłem wyczuć co jest nie tak. Okazało się że siła hamowania tylnego prawego koła jest o wiele za duża i szybko blokuje się tamto koło.

Teraz pytanie do fachowców od układu hamulcowego. Czemu tak się dzieje? Czy to wina tego że tam jest wsadzony nowy tłoczek i nowy mechanizm? Dodam że hamulec ręczny na tym kole jest delikatnie mówiąc słaby :/ Natomiast na lewym kole ręczny działa znakomicie a hamulec hydrauliczny hamuje tak jak powinien i nie blokuje koła za wcześnie.

Jakieś pomysły? Pompa hamulcowa? Są jakieś korektory hamowania w V40 po lificie? Może w pompie ABS są korektory i jeden trafił szlag?

Awatar użytkownika
puzon92
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 23 lis 2016, o 23:33
Model: v40
Silnik: 1.9
moc: 115KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: wandalin
imię: Przemek

Re: [S/V40 all] Zacisk tył za mocno hamuje

Post autor: puzon92 » 20 kwie 2017, o 16:58

u mnie w volvo ostatnio musiałem wymienić zacisk z tyłu bo się zablokował i całe klocki do wykładziny poszło się...
a winą była zerwana gumowa osłona zacisku.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S/V40 all] Zacisk tył za mocno hamuje

Post autor: ELI » 20 kwie 2017, o 19:33

u mnie jarzmo trzymało klocki i musiałem delikatnie przeszlifować

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”