[V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
luk6210
Turysta
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 16:47
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115 KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Luk

[V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: luk6210 » 9 cze 2017, o 18:38

Witam,

Panowie zauważyłem w swoim volvo wyciek oleju z lewej strony samochodu. Okazało się że to wyciek ze skrzyni biegów. Leci z pod manszety która jest przykręcona do skrzyni. Najprawdopodobniej jest do wymiany uszczelniacz skrzyni. Byłem w sklepie motoryzacyjnym żeby przygotować się do wymiany chciałem kupić uszczelniacz olej, jednak Sprzedawczyni w sklepie nie może ustalić jakich wymiarów jest simering w tej skrzyni, katalogowo są dwa rodzaje.

Z rozkodowanego nr vin wynika że mam silnik: B4184S3, a skrzynia: M3P, M5P, M5D manual gearbox, zakładam że jest to skrzynia M5P, (bieg wsteczny wbijany do przodu, w lewą stronę, aby to zrobić należy podnieść "grzybek" lewarka).

Czy ktoś z Was drodzy forumowicze zna rozmiary tego simeringu ??


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
luk6210
Turysta
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 16:47
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115 KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Luk

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: luk6210 » 11 cze 2017, o 20:39

Panowie a czy moglibyście potwierdzić że skrzynie M5P miały bieg wsteczny wbijany do przodu ??? Skrzynie M56 miały bieg wsteczny wbijany do tył ?? Z vinu wychodzi że mam skrzynie M5P ale wolałbym się upewnić.

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: NoViK » 11 cze 2017, o 21:32

Jak z lewej strony to całą manszetę do wymiany, bo ona robi za uszczelnienie. Do skrzyni jest przykręcona takim pierścieniem na 3 śruby. A na półosi jest nabite łożysko a na nie dopiero nałożona jest węższa strona manszety. Jak masz skrzynie z biegiem wstecznym przy jedynce to masz skrzynię francuską M5P.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
luki9632147
Początkujący
Posty: 60
Rejestracja: 11 maja 2017, o 06:37
Model: s40
Silnik: b4184s
moc: 85kw
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Mlawa
imię: Lukasz

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: luki9632147 » 12 cze 2017, o 08:10

Jeżeli 115km w 1.8 to na pewno francuska . Niektórzy użytkownicy żartobliwie mówią ze jak z tej skrzyni nie leci olej to znaczy ze go po prostu już tam nie ma:)
Manszetę wymień razem z łożyskiem. Uważaj na igiełki z tripotu( przegubu wew.) jak przegub jest zużyty potrafi się rozlecieć a wtedy wszystko to ląduje w skrzyni...

Awatar użytkownika
luk6210
Turysta
Posty: 33
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 16:47
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115 KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Luk

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: luk6210 » 12 cze 2017, o 17:43

Dzięki za rade, zabieram się do rozbierania półosi w ten weekend. Manszeta z tego co wiem była wymieniana jakiś miesiąc temu, nie było mnie przy całej operacji wymiany byłem tylko jak już półoś była przykręcana, leci w miejscu łączenia manszety ze skrzynią, może opaska zaciskowa jest do wymiany.

Panowie mam jeszcze jedno pytanie, widziałem że występują volva ze wstecznym wrzucanym do tyłu, czy dobrze rozumiem że są to skrzynie M56 ?

Awatar użytkownika
luki9632147
Początkujący
Posty: 60
Rejestracja: 11 maja 2017, o 06:37
Model: s40
Silnik: b4184s
moc: 85kw
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Mlawa
imię: Lukasz

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: luki9632147 » 13 cze 2017, o 08:01

Tak to będzie skrzynia m56. Montowana w turbo benzynach i wolno ssących po lifcie (np.b4184s2)

Awatar użytkownika
Raven Volvo
Zapaleńcy
Posty: 640
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
Model: V40
Silnik: B4184S9
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Wa-wa

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: Raven Volvo » 13 cze 2017, o 09:03

luk6210 pisze:Panowie a czy moglibyście potwierdzić że skrzynie M5P miały bieg wsteczny wbijany do przodu ?
tak, mają ten bieg wrzucany do przodu po podniesieniu tzw. grzybka.

Awatar użytkownika
Raven Volvo
Zapaleńcy
Posty: 640
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
Model: V40
Silnik: B4184S9
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Wa-wa

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: Raven Volvo » 13 cze 2017, o 09:05

luki9632147 pisze:i wolno ssących po lifcie (np.b4184s2)
nie zawsze, bo niektóre modele MY2001 i MY 2003 miały np. M5P.
luki9632147 pisze:Manszetę wymień razem z łożyskiem.
nie ma takiej potrzeby, jeżeli nic się nie dzieje, ponadto tzw. obsługa serwisowa zalecana przez producenta nic o tym nie mówi. Ale jak ktoś ma za dużo pieniędzy, to czemu nie.

Awatar użytkownika
jansa
Posty: 11
Rejestracja: 20 cze 2017, o 18:53
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: mazowieckie
imię: Jan

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: jansa » 20 cze 2017, o 19:00

A czy jest jakaś fizyczna możliwość zamiany skrzyni M5P na M56? Posiadam silnik B4184S2 i skrzynię JC5, oczywiście cały czas mam mokro pod wybierakiem i czasami są problemu z wstecznym (głównie jak się wycierają te plastikowe tulejki). I zastanawiam się, czy da się zamienić te skrzynie bez większych problemów, skoro piszecie że w tych silnikach były dwa rodzaje?

Awatar użytkownika
luki9632147
Początkujący
Posty: 60
Rejestracja: 11 maja 2017, o 06:37
Model: s40
Silnik: b4184s
moc: 85kw
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Mlawa
imię: Lukasz

Re: [V40 1.8 85kW Wymiary uszczelniacza skrzyni biegów.

Post autor: luki9632147 » 20 cze 2017, o 20:52

Raven Volvo pisze:
luki9632147 pisze:i wolno ssących po lifcie (np.b4184s2)
nie zawsze, bo niektóre modele MY2001 i MY 2003 miały np. M5P.
luki9632147 pisze:Manszetę wymień razem z łożyskiem.
nie ma takiej potrzeby, jeżeli nic się nie dzieje, ponadto tzw. obsługa serwisowa zalecana przez producenta nic o tym nie mówi. Ale jak ktoś ma za dużo pieniędzy, to czemu nie.
Bez wymiany łożyska nie przełoży przez nie gumy musial by zdjąć te łożysko( a wtedy można już na pewno je wyrzucić :). Trzeba by było rozbierać zewnętrzny przegub i gumę nakładać od tamtej strony i tu zaczyna się dodadkowa robota :) a co do ceny łożyska to jest w zestawie sasica razem z guma za bagatela 65zl :)!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”