[s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: Yaro » 2 lip 2017, o 11:44

VDOSET pisze:Elektromechanik sprawdzał czy jest paliwo na końcu listwy i ponoć było
Nawet minimalne ciśnienie da paliwo na listwę
VDOSET pisze:Był u elektromechanika i podejrzenie padło na czujnik położenia wału
Jak go sprawdził i na podstawie czego taki wniosek?
VDOSET pisze: Ponoś mechanik podpiął neonówkę pod wtyk wtrysku (chyba na 3 cylindrze) i podczas zapłonu neonówka świeciła a przy rozruchu zgasła
Bo na początek ECM wysyła "długi" sygnał celem sprawdzenia czy z wtryskiem wszystko ok. Potem to są milisekundy i raczej ciężko żeby "neonówka" to wyłapała.
A czy jak już odpali to silnik normalnie pracuje?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
VDOSET
Posty: 7
Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
Model: S40
Silnik: 1.8 122KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: VDOSET » 2 lip 2017, o 12:19

Jak odpala to chwilę trzeba go trzymać na rozruszniku i musi załapać na około 500 obr/min. Potem coraz bardzie wchodzi na obroty, chwilę na 3 cylindry i załapuje na 4. Zapach niespalonego paliwa za autem i później przytrzyma na 1200 obr/min po czym spadnie do 800 i jest ok. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Ostatnio jak stał w słońcu to po 3 próbach odpalenia załapał. Niedługo akumulator i rozrusznik się skończy.

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: NoViK » 2 lip 2017, o 15:24

Gość od gazu sprawdził wtryski gazowe czy nie puszczają i podciśnienie do reduktora? Bo mi to wygląda na dostawanie się gazu do kolektora ssącego. A mieszanka gazu i benzyny jest trudna do zapalenia, więc i z zapłonem będzie problem. Jaką masz instalację (jakie komponenty wstawione)? Możesz dać zdjęcie spod maski jak to wygląda?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
puszeq
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
Model: V40
Silnik: 1.9 T4 B4194T
moc: 200KM / 147kW
Rocznik: 1997
wiek: 20
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Andrzej

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: puszeq » 2 lip 2017, o 22:35

Miałem to samo - tez po odpaleniu po 10sek samochód nierówno pracował, niebieska chmura dymu za samochodem i smród paliwa. Poważnie, pomogła wymiana regulatora ;p


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
VDOSET
Posty: 7
Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
Model: S40
Silnik: 1.8 122KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: VDOSET » 3 lip 2017, o 05:20

Dzisiaj ojciec zakręci zawór na butli i zobaczymy. Jak nie pomoże to wezmę się za regulator.

Puszeq a czy u Ciebie też nie było różnicy czy ciepły czy zimny??

Jaki regulator polecacie? Macie jakieś doświadczenia?

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: NoViK » 3 lip 2017, o 07:26

Tylko nie zapomnij wypalić gazu z układu.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
puszeq
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
Model: V40
Silnik: 1.9 T4 B4194T
moc: 200KM / 147kW
Rocznik: 1997
wiek: 20
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Andrzej

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: puszeq » 3 lip 2017, o 21:04

U mnie żeby odpalił od strzała silnik musiałby być zgaszony max minutę (żeby paliwo nie zdażyło się cofnąć), ale tak czy siak czy postój półgodzinny i silnik ciepły czy po nocy i silnik zimny to objawy były jak u Ciebie. Trafiłem regulator w dobrych pieniądzach (z całą nienaruszona siateczką), więc go zmieniłem. Szczerze mówiąc miałem już wsadzony drugi który wg sprzedawcy miał być sprawny, więc myślałem ze kolejny nic nie pomoże. A tu miłe zaskoczenie :D pali lepiej niż drugi, 3letni samochód ;p

Co do regulatora to jedyny słuszny Weber DPR-04. Cena nowego jest zaporowa (okolice 6 stówek, nawet lekko ponad) wiec najlepiej szukać używki albo całej listwy bo czasami jest tańsza niż sam regulator :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
VDOSET
Posty: 7
Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
Model: S40
Silnik: 1.8 122KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: VDOSET » 5 lip 2017, o 05:19

Wczoraj zamówiłem używany regulator. Jak się wszystko dobrze poukłada to jutro go wymienię.
Znalazłem też ofertę regenerowanych regulatorów. Co myślicie o tym żeby regenerowany kupić??

Awatar użytkownika
puszeq
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
Model: V40
Silnik: 1.9 T4 B4194T
moc: 200KM / 147kW
Rocznik: 1997
wiek: 20
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Andrzej

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: puszeq » 5 lip 2017, o 10:00

Gdzieś czytałem ze te z eter-mot (bo stawiam ze stamtąd te regenerowane) są o kant dupy potłuc. Lepiej znaleźć właśnie używany, niekombinowany. A co do wymiany regulatora to od razu jak przyjdzie to pojedź do sklepu z oringami i kup wszystkie potrzebne. A oringi przed wciskaniem potraktuj płynem chłodniczym - jest lekko tłusty i pomaga wejść zarówno oringom jak i regulatorowi w obudowę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
VDOSET
Posty: 7
Rejestracja: 8 cze 2017, o 05:56
Model: S40
Silnik: 1.8 122KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Michal

Re: [s40 1.8 122KM] Ciężko odpala.

Post autor: VDOSET » 7 lip 2017, o 11:08

Pełen sukces!!!

Wymieniłem i od strzała odpala. Oringi zostawiłem i posmarowałem delikatnie płynem do naczyń.
Wielkie dzięki za pomoc!!

Mam jeszcze jedno pytanie.
Skąd taka cena za taka pierdołę? 600 zł za nowy regulator!! Za co??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”