Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
Yaro
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Post
autor: Yaro » 7 lip 2017, o 15:09
VDOSET pisze:Skąd taka cena za taka pierdołę? 600 zł za nowy regulator!! Za co??
Za element który lubi płatać figle.
Ostatecznie można pobawić się w coś takiego:
regulator-ci-nienia-saard-t2745-10.html ... or%20saard" onclick="window.open(this.href);return false;
-
puszeq
- Debeściak
- Posty: 235
- Rejestracja: 11 mar 2017, o 01:45
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4 B4194T
- moc: 200KM / 147kW
- Rocznik: 1997
- wiek: 20
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Andrzej
Post
autor: puszeq » 7 lip 2017, o 18:49
Niech służy, polecamy się na przyszłość ;D
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
camillus
- Turysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
- Model: V 40
- Silnik: 1.8 122 KM
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 29
- Skąd jesteś?: Bielawa
- imię: Kamil
Post
autor: camillus » 19 mar 2018, o 15:49
Witam,
Podepnę się pod temat, ponieważ mam ten sam silnik i podobny problem od kilku miesięcy i się nasila ostatnio.
Po odpaleniu silnika po dłuższym postoju (na benzynie) stosunkowo długo kręci (dobre kilka sekund) i zwykle łapie i odpala, ale coraz częściej muszę ponownie zakręcić. Gdy już zapali
coraz częściej zaczyna telepać silnikiem, chodzi nierówno jakby na trzech garach i wyskakuje kontrolka silnika. Taki stan utrzymuje się do momentu jak silnik automatycznie przełączy się na lpg
i jak ręką odjął zaczyna normalnie i równo pracować. Podpinałem interfejs ELM by sprawdzić błąd i jest to P0171(mieszanka zbyt uboga) i P0303 (cylinder 3 wypadanie zapłonu). Jak już silnik jest rozgrzany to wszystko działa poprawnie i na gazie i na benzynie.
Przegoniłem go w trasie ostatnio na samej benzynie i wszystko działało bez zarzutu. Po krótkim postoju kiedy silnik jeszcze jest ciepły to zazwyczaj odpala można powiedzieć od strzała i wszystko jest ok. Kable zapłonowe wymieniane były 20 tys. km temu tak samo filtr paliwa i świece zapłonowe.
Może to być problem po stronie tego regulatora ciśnienia paliwa jak u kolegi? Jakim ewentualnie manometrem musiałbym to sprawdzić bo nie mam nic takiego.
-
szymonuni
- Debeściak
- Posty: 278
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
- Model: v40
- Silnik: 1.8 - B4184S2
- moc: 122KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Sopot
- imię: Szymon
-
Kontakt:
Post
autor: szymonuni » 27 mar 2019, o 10:17
Panowie, mam ogromny problem. Auto po nocce nie odpaliło, przez wcześniejsze problemy z odpalaniem stwierdziłem że problem leży po stronie opisywanego regulatora ciśnienia. Zamówiłem używkę i po zamontowaniu nadal nie działa. Czy w tym wypadku kolejną rzeczą jest pompa ?? Jak to posprawdzać co jest nie tak ??
Auto kręci i nie wyskakują żadne błędy, widać że problem jest gdzieś po stronie ciśnienia lub układu paliwowego. Ale dodam że auto jeździło i po nocy już nie odpaliło.... Co teraz sprawdzać ??
-
szajba.
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Post
autor: szajba. » 27 mar 2019, o 11:32
Przekrec zapłon i wysłuchaj się czy pod kanapą, słychać "bzzzzzzzzz", jak nie słychać to zdejmuj kanapę, pod dywanem blachę na 4 śruby, obudowę i znów przekrec zapłon i popukaj trochę nie za mocno nie za lekko, jak znaczenie buczeć to masz zacinająca się pompę. Szybszy sposób, to po przekręceniu zapłonu idź od razu wciśnij ten wentylek na listwie paliwowej. Powinno polecieć że sporym ciśnieniem paliwo.
Bo zgaduje że nie masz manometru do sprawdzenia ciśnienia paliwa. Wymiana regulatora, bez sprawdzenia czy stary jest ok była bez sensu
-
szymonuni
- Debeściak
- Posty: 278
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
- Model: v40
- Silnik: 1.8 - B4184S2
- moc: 122KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Sopot
- imię: Szymon
-
Kontakt:
Post
autor: szymonuni » 27 mar 2019, o 12:22
No właśnie nie mam manometru i pod blokiem ciężko coś sprawdzić. A gdzie ten wentylek jest ??
-
szajba.
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Post
autor: szajba. » 27 mar 2019, o 12:39
Na listwie paliwowej, z lewej strony na końcu
-
szymonuni
- Debeściak
- Posty: 278
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
- Model: v40
- Silnik: 1.8 - B4184S2
- moc: 122KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Sopot
- imię: Szymon
-
Kontakt:
Post
autor: szymonuni » 27 mar 2019, o 20:38
Zaworek zlokalizowałem, wygląda jak wentyl. Wcisnąłem go i był tylko lekki syk, ale sprawdzę jeszcze raz. Jeśli nie leci z niego paliwo to znaczy że nie jest dostarczane czyli można mniemać że pompa wysiadła ??
-
szajba.
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Post
autor: szajba. » 27 mar 2019, o 22:32
Zrób jak pisałem wcześniej i będziesz mieć pewność, ale to na niej się teraz skup
-
szymonuni
- Debeściak
- Posty: 278
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 17:50
- Model: v40
- Silnik: 1.8 - B4184S2
- moc: 122KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Sopot
- imię: Szymon
-
Kontakt:
Post
autor: szymonuni » 28 mar 2019, o 10:19
Zrobiłem jak pisałeś, czyli na zapłonie wcisnąłem wentyl, nie zadziało się nic. Anie nie trysneło paliwo ani nie było nawet syku jakiegokolwiek ciśnienia. Pompa jak na moje ucho nie bzyczała, po kilkukrotnym uderzaniu też nie zreanimowała się. Wykręciłem ją i zamówiłem nową wkładkę, wymienię i zobaczymy. Powstaje pytanie, jeśli to nie będzie to ?? To co ??