[V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
[V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
V40 2.0 136KM przyjechało z przestawionym rozrządem na wałkach o 2 zęby, wariator czyli koło zmiennej fazy rozrządu było zaklasyfikowane do wymiany, przy okazji została podjęta decyzja by zrobić zawory, wymienić uszczelniacze czyli po prostu zrobić głowicę. Po złożeniu wszystkiego i ustawieniu rozrządu na znaki okazało się ze pojawiła się kolizja zaworów z tłokami ... no tak teraz już wiadomo dlaczego rozrząd był przestawiony o kilka zębów. Podejrzenie padało że wałki są od innego modelu, że może są źle założone. Wkońcu padło że coś jest z zaworami, że za daleko się wysuwają, a jako że była robiona dokumentacja fotograficzna rozwiało wszystkie wątpliwości ...... winna jest głowica, ktoś ją tak splanował że aż do samych zaworów. Same tłoki też sporo idą w górę co widać na foto.
Więc tutaj mamy winną głowicę B4204S2:
A tutaj mamy nominał:
Tutaj widać jak wyglądają tłoki B4204S2:
poniżej miedzy innymi od wewnątrz koło VVT czyli wariator:
tutaj obserwacja pracy wałków i zaworów:
Więc tutaj mamy winną głowicę B4204S2:
A tutaj mamy nominał:
Tutaj widać jak wyglądają tłoki B4204S2:
poniżej miedzy innymi od wewnątrz koło VVT czyli wariator:
tutaj obserwacja pracy wałków i zaworów:
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
No tylko szkoda że to kosztowało tyle nerwów i stada obalonych teorii ,,choć patent z głowicą był ostatni i okazał się prawdziwy .
Szlifierze też się nie popisali można by powiedzieć ,ale trudno wymagać by z pamięci i na oko od razu powiedzieli co w jakim aucie jest nie tak skoro głowica "przyszła ze sprawnego i śmigającego auta wiec wiele jej się nie trzeba było przyglądać "
Wiec wina jest tego kto to złożył i postanowił przestawić wałki i zobaczył że odpala puścił autko w ładnym stanie na handel ,,,,,
Co zrobić człowiek się uczy całe życie Szkoda tylko Rozbieracza i Właściciela
Każde "nowe" używane auto które się kupuje to zagadka i po czasie się dowiadujemy że nie jest takie super przez coś co poprzednik na modził ,,,
Szlifierze też się nie popisali można by powiedzieć ,ale trudno wymagać by z pamięci i na oko od razu powiedzieli co w jakim aucie jest nie tak skoro głowica "przyszła ze sprawnego i śmigającego auta wiec wiele jej się nie trzeba było przyglądać "
Wiec wina jest tego kto to złożył i postanowił przestawić wałki i zobaczył że odpala puścił autko w ładnym stanie na handel ,,,,,
Co zrobić człowiek się uczy całe życie Szkoda tylko Rozbieracza i Właściciela
Każde "nowe" używane auto które się kupuje to zagadka i po czasie się dowiadujemy że nie jest takie super przez coś co poprzednik na modził ,,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
To jeszcze nic, w tej aukcji koleś sprzedaję identyczną głowicę i jest w pełni świadomy że sprzedaje komuś mine. Na trudne pytania odpowiedział że nie będzie ze mną dyskutować. Tak więc sprzedającego volvo940740 radzę omijać szerokim łukiem.
http://allegro.pl/volvo-v40-s40-1-6-1-8 ... 38084.html
http://www.aukcjoner.pl/gallery/013376340-.html#I3
http://allegro.pl/volvo-v40-s40-1-6-1-8 ... 38084.html
http://www.aukcjoner.pl/gallery/013376340-.html#I3
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
Piękna mina...
Pytanie:
- czy producent dopuszcza planowanie tej głowicy?
- czy została założona uszczelka nadwymiarowa (o ile jest)?
Pytanie:
- czy producent dopuszcza planowanie tej głowicy?
- czy została założona uszczelka nadwymiarowa (o ile jest)?
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
Każdy zazwyczaj dopuszcza ale bez przesady. Nad wymiarowe robią do 2.4mm, powyżej to już jest loteria. Tutaj potrzeba iść w górę z min 4mm.tomi555 pisze:Piękna mina...
Pytanie:
- czy producent dopuszcza planowanie tej głowicy?
- czy została założona uszczelka nadwymiarowa (o ile jest)?
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
Nie każdy - np. w niektórych silnikach VW nie planuje się, czy w silnikach Rover serii K...
A założona była uszczelka nominalna? Bo może te 2,4 mm wystarczy, żeby zawory się minęły - chociaż to trochę ryzyko, bo jeszcze wariator może to zmienić.
Niezły rzeźnik to planował - niedługo by gniazda splanował
A założona była uszczelka nominalna? Bo może te 2,4 mm wystarczy, żeby zawory się minęły - chociaż to trochę ryzyko, bo jeszcze wariator może to zmienić.
Niezły rzeźnik to planował - niedługo by gniazda splanował
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
tomi555, założona była nominalna z erlinga. A 2.4 to moim zdaniem za mało i nikt nie będzie ryzykował wydania na uszczelkę 200 zeta po to by tylko sprawdzić. Już chyba lepiej by było sfrezować tłoka od strony wydechu bo popatrz że na ssących jest miejsce, tylko co będzie jak ustawi się rozrząd na znaki a wariator zacznie wykonywać swoją pracę? To auto miało tylko jednego właściciela który kupił je w salonie mając 21 lat, po 13 latach sprzedał.
Co z tym twoim olejem?
Co z tym twoim olejem?
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
Nie wiem jaki jest budżet, czy koniecznie ma być zrobione, więc pisze tylko co ja bym zrobił... Tłoki można lekko zebrać pod zaworami. Pracę wariatora można zasymulować obracaniem wałka. Jeżeli nie, to używana głowica (którą i tak trzeba zrobić) lub silnik (który może być w niewiele lepszym stanie)...
Co do oleju - wczoraj poskładałem auto i odpaliłem, więc olej będę zmieniał na dniach - będę dzwonił
Co do oleju - wczoraj poskładałem auto i odpaliłem, więc olej będę zmieniał na dniach - będę dzwonił
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
Dominik zapominasz o tym że sama odległość -wysokość głowy a co za tym idzie wałków od wału powodowała że auto nie miało kompresji !!!!!
droga z szlifowaniem zaworów jest błędna bo tłok zaczyna ssać mieszankę jak i sprężać na uchylonych zaworach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a Dominik mogłeś wsadzić 2 uszczelki używane co ci leżą i prowizorycznie sprawdzić tylko jak już w ostatnich tygodniach zakładałeś pasek jakieś 60 razy to możesz nie mieć ochoty
droga z szlifowaniem zaworów jest błędna bo tłok zaczyna ssać mieszankę jak i sprężać na uchylonych zaworach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a Dominik mogłeś wsadzić 2 uszczelki używane co ci leżą i prowizorycznie sprawdzić tylko jak już w ostatnich tygodniach zakładałeś pasek jakieś 60 razy to możesz nie mieć ochoty
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica
aa Tomi555 i jak zagadał już na LPG ? chętnie zobaczę te dragony ,,
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K