[V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica

Post autor: Extradd » 12 paź 2013, o 11:21

RIPPER pisze:Dominik zapominasz o tym że sama odległość -wysokość głowy a co za tym idzie wałków od wału powodowała że auto nie miało kompresji !!!!!

droga z szlifowaniem zaworów jest błędna bo tłok zaczyna ssać mieszankę jak i sprężać na uchylonych zaworach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




a Dominik mogłeś wsadzić 2 uszczelki używane co ci leżą i prowizorycznie sprawdzić tylko jak już w ostatnich tygodniach zakładałeś pasek jakieś 60 razy to możesz nie mieć ochoty :krzeslo:
Z tymi uszczelkami mogłem, dało by to gdzieś z 3.6mm ale ile razy można wyciągać i montować tą samą głowicę z rozrządem. Jak chcesz to zapraszam ja będę siedzieć, oglądać i pić browara. Ty chyba masz świadomość ile razy już robiłem przy rozrządach w V40, z zamkniętymi oczami to zrobię :crazy:
Co do reszty tzn kompresji, sprężania, wariatora przy obecnym stanie tak splanowanej głowicy to mam już totalny bajzel w głowie przez ten przypadek. Już na samym początku mówiłem że zawory wychodzą za daleko, ale każdy twierdził inaczej, jednak miałem racje z tym że głowica jest za nisko a co za tym idzie że za dużo jej zebrali, dopiero deseczki bukowe na wałkach dały jasny obraz. Nawet nie przyszło mi do głowy że ktoś tak ostro potrafi przepierdolić głowice, no ale widać są co to potrafią. Tomi555 nie myśli głupio, można by było trochę liznąć na tłokach, ale ja bym zebrał trochę na tłokach i od spodu zaworu, tylko pytanie jak pracowałoby VVT przy fabrycznych znakach rozrządu czy tam znowu nie pojawiłaby się kolizja gdyby koło dostało ciśnienie oleju a wtedy to już byłoby pozamiatane. Tak więc dobrze że jedzie zdrowa góra bo wiem że będzie spokój na wydechowych i ssących. I ciekawe ile chciał ten turek zyskać HP i barów.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica

Post autor: Chalski » 15 paź 2013, o 13:36

Zaworów to bym nie lizał, z kolei liźnięcie tłoków teoretycznie wchodzi w grę, jednak niweluje jednocześnie efekt planowania głowicy
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica

Post autor: Extradd » 15 paź 2013, o 13:43

Głowica którą zamówiliśmy okazała się być w fatalnym stanie, wieloklin z znakiem okazał się być przestawiony o półtory zęba. Przestawiłem wałki tak by nie dochodziło do kolizji, tzn by np. na czwartym cylindrze gdy tłok dochodzi do gmp to przyspieszyłem zamknięcie zaworu i auto zgadało.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
zbysxxx
Początkujący
Posty: 69
Rejestracja: 23 lut 2014, o 15:25
Model: S_V40
Silnik: 2.0_T3
moc: pow_173
Rocznik: 209
Skąd jesteś?: Jedrzejow
imię: Rafal
Lokalizacja: Jędrzejów/Kraków

Re: [V40 B4204S2] rozrząd, wariator, głowica

Post autor: zbysxxx » 26 wrz 2014, o 10:52

jedno pytanie, czy przerabiał w takim razie magistrale wodną podpinaną do głowicy, bo ona jest na styk, może rozrząd źle ustawiany był.. )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”