[volvo S40 V40] Wymiana mechanizmu wycieraczek, przód.
: 17 sie 2017, o 21:42
Witam. Właśnie jestem po wymianie to naskrobię poradnik. Mój mechanizm miał luzy na tulejce, przez co wycieraczka kierowcy nie dolegała wcale do szyby i w deszczu strach było jeździć.
Potrzebne będą:
-wkrętaki
-klucz 10 (płaski, nasadka, przedłużka)
-klucz 13 (płaski, nasadka)
- nowy mechanizm (zamiennik z serwisu aukcyjnego 115zł)
Zaczynamy:
1.zdejmujemy osłonę z silnika wycieraczek (prawa strona pod maską). Wyjmujemy również wszystkie spinki i zaślepki z podszybia. Jeżeli gdzieś pod zaślepkami mamy śruby, lub mamy je zamiast spinek to odkręcamy ( u mnie części spinek nie było).
2. Odpinamy wtyczkę od silnika wycieraczek.
3. Zdejmujemy zaślepkę z wycieraczki kierowcy i odkręcamy kluczem nasadowym 13 nakrętki mocujące wycieraczki. Zdejmujemy wycieraczki -trzeba je trochę poruszać jeżeli nie chcą wyjść a w ostateczności można puknąć w śrubę młotkiem - bo jest to na wcisk i mogło się zapiec.
4. Zdejmujemy plastikowe podszybie - Trzeba je pchać wygiąć lekko w łuk to wyjdzie.
5. Kluczem 10 - nasadowym czy płaskim jak komu wygodniej, odkręcamy 4 śruby mocujące silnik do karoserii.
6. Odkręcamy po 3 nakrętki z każdego mocowania wycieraczki kluczem 10.
7. Jak już mamy luźny mechanizm to wyciągamy go na zewnątrz - przez wnękę w którą wchodzi silnik. WAŻNE!! Ten mechanizm powinien wyjść razem z silnikiem. Jak jest ciężko to wyjmijmy silnik na tyle by móc odkręcić kluczem 13 (płaski/oczkowy najlepiej), nakrętkę na silniku. !!!! Zanim zdejmiemy z silnika trzpień łączący go z mechanizmem radzę czymś ostrym zaznaczyć na czubku tej śruby wystającej z silnika strzałkę jak ma być zamocowany nowy trzepień. Unikniemy niepotrzebnego rozkręcania w razie pomyłki.
Wyjmujemy wszystko i montujemy nowy mechanizm w odwrotnej kolejności.
UWAGA:
Na co zwrócić szczególną uwagę:
* Przy montażu najpierw włóżmy mechanizm (nie przykręcając) i połączmy/przykręćmy najpierw silnik z mechanizmem.
* Przy przykręcaniu silnika do karoserii (4 śruby 10) najpierw przyłapmy i wkręćmy ręką do oporu dwie dolne śruby. Jest tam naprawdę mało miejsca i lepiej celować śrubami górnymi jak coś się nam zakleszczy.
* Uwaga na nakrętki wycieraczek. W nowym mechanizmie miałem co prawda komplet nowych - ale i tak jedna poleciała gdzieś w nadkole.
* Zanim zaczniemy rozkręcać przyjrzyjmy się z latarką jak ten mechanizm jest umiejscowiony. Te długie metalowe ramiona mechanizmu mają pracować bliżej silnika a nie bliżej kokpitu.
* Może się zdarzyć - u mnie się zdarzyło, że przy odkręcaniu 2x3 nakrętek 10 przy trzpieniach wycieraczek któraś się "ukręci" i będzie się obracać razem ze śrubą. Te śruby powinny być nie odkręcalne - co by nie musieć kontrować z dołu no ale jednak może się tak zdarzyć. Wtedy możemy albo flexem ściąć nakrętkę (mechanizm i tak do wyrzucenia) albo próbować złapać śrubę od dołu kluczem 10tką. Jest tam naprawdę mało miejsca i paskudne dojście. U mnie ukręciła się akurat ta najbardziej schowana najbliżej lewego nadkola. Poradziłem kluczem - ale flexem poszłoby znacznie szybciej. W zamienniku mechanizmu zamiast śrub 10tek są śruby na imbus - ale tak samo zaspawane/czy zaklejone, że nie trzeba ich kontrować od dołu).
* Jak już mamy na wierzchu oba ramiona wycieraczek to warto je oczyścić/ rozruszać i nasmarować. Ja użyłem odrdzewiacza Wurhta, benzyny ekstrakcyjnej, i smaru samochodowego (jakiś z casto). Jedeno ramię u mnie ledwo się ruszało przy dużej sile.
* Uwaga na ramiona wycieraczek. One wyglądają bardzo podobnie a jednak to kierowcy jest niższe - widać to przy porównaniu. Jak je zamienimy to maska będzie obcierać przy otwieraniu.
* Jeszcze co do montowania ramiom - One mają wyżłobioną zębatkę i ona ma najść na zębatkę trzpienia - co by nam się nie kręciły wokół osi. Trzeba trafić, a pamiętajmy, że jak nie trafimy to śruba i tak będzie się dokręcać, miażdżąc tą zębatkę - ale może nie dojść do końca i będzie obcierać.
* Zanim zamontujemy ramiona i podszybie to włączmy zapłon i sprawdźmy czy mechanizm chodzi prawidłowo (mogliśmy się pomylić przy silniku i trzeba obrócić trzpień)
* W celu większych zdjęć klikamy na obrazek prawym > pokaż obrazek > i zmieniamy ...............m.jpg na samo ....jpg bez M
Potrzebne będą:
-wkrętaki
-klucz 10 (płaski, nasadka, przedłużka)
-klucz 13 (płaski, nasadka)
- nowy mechanizm (zamiennik z serwisu aukcyjnego 115zł)
Zaczynamy:
1.zdejmujemy osłonę z silnika wycieraczek (prawa strona pod maską). Wyjmujemy również wszystkie spinki i zaślepki z podszybia. Jeżeli gdzieś pod zaślepkami mamy śruby, lub mamy je zamiast spinek to odkręcamy ( u mnie części spinek nie było).
2. Odpinamy wtyczkę od silnika wycieraczek.
3. Zdejmujemy zaślepkę z wycieraczki kierowcy i odkręcamy kluczem nasadowym 13 nakrętki mocujące wycieraczki. Zdejmujemy wycieraczki -trzeba je trochę poruszać jeżeli nie chcą wyjść a w ostateczności można puknąć w śrubę młotkiem - bo jest to na wcisk i mogło się zapiec.
4. Zdejmujemy plastikowe podszybie - Trzeba je pchać wygiąć lekko w łuk to wyjdzie.
5. Kluczem 10 - nasadowym czy płaskim jak komu wygodniej, odkręcamy 4 śruby mocujące silnik do karoserii.
6. Odkręcamy po 3 nakrętki z każdego mocowania wycieraczki kluczem 10.
7. Jak już mamy luźny mechanizm to wyciągamy go na zewnątrz - przez wnękę w którą wchodzi silnik. WAŻNE!! Ten mechanizm powinien wyjść razem z silnikiem. Jak jest ciężko to wyjmijmy silnik na tyle by móc odkręcić kluczem 13 (płaski/oczkowy najlepiej), nakrętkę na silniku. !!!! Zanim zdejmiemy z silnika trzpień łączący go z mechanizmem radzę czymś ostrym zaznaczyć na czubku tej śruby wystającej z silnika strzałkę jak ma być zamocowany nowy trzepień. Unikniemy niepotrzebnego rozkręcania w razie pomyłki.
Wyjmujemy wszystko i montujemy nowy mechanizm w odwrotnej kolejności.
UWAGA:
Na co zwrócić szczególną uwagę:
* Przy montażu najpierw włóżmy mechanizm (nie przykręcając) i połączmy/przykręćmy najpierw silnik z mechanizmem.
* Przy przykręcaniu silnika do karoserii (4 śruby 10) najpierw przyłapmy i wkręćmy ręką do oporu dwie dolne śruby. Jest tam naprawdę mało miejsca i lepiej celować śrubami górnymi jak coś się nam zakleszczy.
* Uwaga na nakrętki wycieraczek. W nowym mechanizmie miałem co prawda komplet nowych - ale i tak jedna poleciała gdzieś w nadkole.
* Zanim zaczniemy rozkręcać przyjrzyjmy się z latarką jak ten mechanizm jest umiejscowiony. Te długie metalowe ramiona mechanizmu mają pracować bliżej silnika a nie bliżej kokpitu.
* Może się zdarzyć - u mnie się zdarzyło, że przy odkręcaniu 2x3 nakrętek 10 przy trzpieniach wycieraczek któraś się "ukręci" i będzie się obracać razem ze śrubą. Te śruby powinny być nie odkręcalne - co by nie musieć kontrować z dołu no ale jednak może się tak zdarzyć. Wtedy możemy albo flexem ściąć nakrętkę (mechanizm i tak do wyrzucenia) albo próbować złapać śrubę od dołu kluczem 10tką. Jest tam naprawdę mało miejsca i paskudne dojście. U mnie ukręciła się akurat ta najbardziej schowana najbliżej lewego nadkola. Poradziłem kluczem - ale flexem poszłoby znacznie szybciej. W zamienniku mechanizmu zamiast śrub 10tek są śruby na imbus - ale tak samo zaspawane/czy zaklejone, że nie trzeba ich kontrować od dołu).
* Jak już mamy na wierzchu oba ramiona wycieraczek to warto je oczyścić/ rozruszać i nasmarować. Ja użyłem odrdzewiacza Wurhta, benzyny ekstrakcyjnej, i smaru samochodowego (jakiś z casto). Jedeno ramię u mnie ledwo się ruszało przy dużej sile.
* Uwaga na ramiona wycieraczek. One wyglądają bardzo podobnie a jednak to kierowcy jest niższe - widać to przy porównaniu. Jak je zamienimy to maska będzie obcierać przy otwieraniu.
* Jeszcze co do montowania ramiom - One mają wyżłobioną zębatkę i ona ma najść na zębatkę trzpienia - co by nam się nie kręciły wokół osi. Trzeba trafić, a pamiętajmy, że jak nie trafimy to śruba i tak będzie się dokręcać, miażdżąc tą zębatkę - ale może nie dojść do końca i będzie obcierać.
* Zanim zamontujemy ramiona i podszybie to włączmy zapłon i sprawdźmy czy mechanizm chodzi prawidłowo (mogliśmy się pomylić przy silniku i trzeba obrócić trzpień)
* W celu większych zdjęć klikamy na obrazek prawym > pokaż obrazek > i zmieniamy ...............m.jpg na samo ....jpg bez M