[V40 1,9DI 95KM]turbina

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

[V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: siowiczek1 » 23 paź 2013, o 13:16

Wie ktoś jak ustawić ..wyregulować.. sztangę turbiny?zacząłem tam kombinować,niby kopa ma super teraz,ale nie wiem czy nie przeładowuje turbo,opiszę więc,od ciasnego nałożenia sztangi na zawór upustowy skręciłem ,,skróciłem,, ją o 5 obrotów,a nie zaznaczyłem jak było :whistle2 ,gdzieś na youtube był film jak to ktoś ustawiał na wyjętym turbo ale nie mogę znależć,może ktoś by to mi sprawdził,podpowiedział?jest lepiej,ale nie wiem czy nie przeładowuje,ach nudziło się i tyle... :whistle2 ,a nie mam żadnego manometra żeby ciśnienie w turbo sprawdzić...

Awatar użytkownika
łosiu92
PoTurbowany
Posty: 917
Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
Model: V40
Silnik: B4194T
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Łódź
imię: Adam

Re: [V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: łosiu92 » 23 paź 2013, o 16:51

Zawsze przed jakąkolwiek ingerencją w turbo warto zainwestować w zegar boosta, wszystko będzie wtedy jasne...
Tutaj masz filmik poglądowy http://www.youtube.com/watch?v=ZWlSEDc2b0M" target="_blank
Keep Calm and Boost On

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: [V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: siowiczek1 » 23 paź 2013, o 18:31

o właśnie,oglądałem inny film i tam też było 6 obrotów,i tak ma być?może ktoś to ustawiał już?

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: ELI » 23 paź 2013, o 19:33

ja mam ustawione na 1.1bara, ale mam mbc
http://www.v40.info.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread" target="_blank
http://www.v40.info.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=40" target="_blank

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: [V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: Chalski » 23 paź 2013, o 21:10

Sztanga powinna być regulowana "pod ciśnieniem" (chodzi o ciśnienie pod jakim ma zacząć uchylać zawór), tak to troszkę kręcenie na oślep niestety
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: Extradd » 23 paź 2013, o 21:18

Jest gdzieś u nas na forum to pokazane i wyjaśnione ale do T4.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: ELI » 24 paź 2013, o 07:54

Chalski pisze: (chodzi o ciśnienie pod jakim ma zacząć uchylać zawór), tak to troszkę kręcenie na oślep niestety
zgadza się, nie zaryzykowałbym kręcenia w ciemno...

Awatar użytkownika
Chalski
Moderator
Posty: 265
Rejestracja: 15 paź 2013, o 10:41
Model: V40 + LPG W BUDOWIE + V70 2,5T LPG
Silnik: B4204T / B5244T
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Otwock
imię: Kamil

Re: [V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: Chalski » 24 paź 2013, o 13:44

Absolutne minimum to wskaźnik doładowania na desce - pokręcić i się przejechać - obserwować drogę i doładowanie.
Pewnie można podnieść trochę więcej niż w serii ale żeby nie przegiąć.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Kupie pilnie wahacze przednie do volvo 850 aluminiowe (te z wymiennym sworzniem)
Kupie kompletną antenę radiową do v40 I gen

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1,9DI 95KM]turbina

Post autor: ELI » 24 paź 2013, o 16:16

na tych silnikach podbijają do 1.2 bara, na forum reno jest jegomość co podbił do 1.5 bara i śmiga, moim skromnym zdaniem 1.1 jest idealny- zniknęła turbo dziura i z dołu fajnie ciągnie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”