T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
T_4
Posty: 1
Rejestracja: 11 wrz 2017, o 07:13
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Piotrkow
imię: Marcin

T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: T_4 » 6 lis 2017, o 20:42

Witam!
W moim Volvo V40 T4 z roku 2000 padła uszczelka pod głowicą - niestety po rozebraniu okazało się, że blok silnika również ma uszkodzenia - a mianowicie - tuleje zaczęły się odspajać od bloku - tzn między żeliwnymi tulejami a aluminiowym blokiem zaczęło powstać pęknięcie. Znalezienie takiego używanego silnika graniczy z cudem - kosztują one dużo (ok 2500zł) a tym bardziej nie wiadomo w jakim stanie się go kupuje- więc zostaje naprawa bloku - i teraz opcje:
- rozwiercanie tulei i wstawianie nowych - szczególnie jeżeli są pęknięte
- zamknięcie bloku silnika - o ile nie ma ubytków w aluminium oraz jeżeli tuleje nie są mocno pęknięte.
Ja zdecydowałem się na drugą opcję - gdyż nie mam pękniętej tulei oraz ubytki w bloku nie są duże - zamknięcie bloku silnika ma jeszcze jedną zaletę - można po takiej operacji znacznie podnieść moc :cool (nie wiem ile i nie zamierzam tego testować) Mój blok wygląda obecnie tak:
Obrazek
Obrazek
Dzisiaj blok został wysłany do chyba jedynej firmy w Polsce która robi coś takiego jak zamykanie fabrycznie otwartych bloków silnika - głównie do Volvo i Subaru - na firmę Satis Tech trafiłem właśnie na tym forum - a postanowiłem się podzielić wrażeniami z racji tego, że mój silnik będzie pierwszym 4 - cylindrowym silnikiem robionym przez tą firmę i prawdopodobnie wejdzie na stałe do oferty - cena w okolicach 1000 zł - nie wiem dokładnie gdyż mój silnik jest jako pierwszy i dopiero po robocie będzie wiadomo dokładnie... mam nadzieję że zdołam zrobić zdjęcia po robocie, a przed złożeniem silnika - również wtedy je dodam. Owo rozwiązanie będzie prawdopodobnie pasować do B4204T, T2, T3, T4, T5 Ciąg Dalszy Nastąpi po złożeniu auta. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: RIPPER » 6 lis 2017, o 21:26

Temat był już poruszany , ktoś już w Polsce to robi chyba Novik myślę że mógłby rzucić trochę światła bo właśnie z takim się babra ..

co do samego silnika i roboty z nim alternatywy są i to tańsze

A MArcin Proponuje Ci zmienić nicka bo chyba nie bardzo jest zgodny z naszym regulaminem
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 6 lis 2017, o 21:52

Nie zamykam bloku. Składam na pancerniejszym ;) Spędziłem trochę czasu nad tym i mam nadzieję że moja praca nie pójdzie na marne. Ogólnie po wnikliwych oględzinach ten blok od T5 to jak dla mnie powinien siedzieć jedynie w wolnossaku. Przedlifty miały je o wiele lepsze.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 26 kwie 2018, o 21:51

Panowie podłączę się pod temat bo silnik ten sam a i problem również.

Zaczęło się od tego, że kupiłem auto i zaczęły się problemy... opisywałem je tutaj gdyby ktoś był zainteresowany a w skrócie sprawa wygląda tak:

Wywaliło płyn, po konsultacjach sprawdziłem spaliny w układzie chłodzenia i test wyszedł pozytywnie. Wobec tego do sprawdzenia w kolejności - uszczelka, głowica, blok. W końcu zdjąłem (nie sam) głowicę i ukazało się to: obrazki Na ostatnim zdjęciu widać jak tuleja oddziela się od cylindra. Poprosiłem NoViKa o ocenę fotek i zasugerował zamknięcie bloku. Popytałem i koszt takiej zabawy w tej chwili to 1600zł plus Vat. A teraz moje pytanie: na ile poważne jest to oddzielanie się tulei od cylindra? Zamknięcie bloku na pewno pomoże ale jasne jest że nie skończy się to li tylko na zamknięciu ale i szlif tuleii honowanie, (chyba że się myle i nie jest to konieczne), wymiana panewek, tłoki, a wcześniej wyciągnięcie i rozebranie silnika, koszty transportu i pewnie jeszcze kupa innych rzeczy tym związanych.

Chodzi mi o to że nie będę podnosił mocy silnika, raczej nie szaleję, od czasu do czasu sobie przycisnę ale to nie jest norma. Nie robię dużej liczby kilometrów, około 5 tyś rocznie. Czy w związku z tym zamykanie bliku ma sens? Jak myślicie ile taka uszczelka wytrzyma czy to rozwarstwienie wywali mi uszczelkę po pół roku czy po 2 czy po 3 latach?

Wszelkie sugestie mile widziane

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 27 kwie 2018, o 06:57

Zebym miał możliwość to sam bym podjął próbę zamknięcia bloku na testy. W Twoim przypadku to chodziło o te rozwarstwianie się i zamknięcie miałoby temu zapobiec

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 27 kwie 2018, o 07:30

NoViK pisze:Zebym miał możliwość to sam bym podjął próbę zamknięcia bloku na testy. W Twoim przypadku to chodziło o te rozwarstwianie się i zamknięcie miałoby temu zapobiec

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Ja to rozumiem, kwestia tylko opłacalności tego zabiegu, w tej chwili mam odłożone trochę kasy, jeśliby brakło mogę jeszcze coś dorzucić. Jednak cała operacja naprawy silnika w moich kalkulacjach takich ogólnych to koszt miedzy 5 tys a 6 tys może trochę mniej a może trochę więcej. Licząc oczywiście zamknięcie bloku. Chodzi mi o oszacowanie tej opłacalności.

W tej chwili po około roku na swoje auto wydałem już jakieś 7 tysięcy licząc rozrząd, nowe opony, założenie gazu, kilkukrotną wymianę płynów i pomniejsze naprawy. Za samo auto zapłaciłem 8 tys. Różnica w kasie między założeniem nowej uszczelki a kapitalką z zamknięciem bloku to ok 2 tys vs te 5-6 tys więc jest nad czym się zastanawiać. Co się stanie jeśli nie zamknę bloku? Jest szansa że pojeżdżę parę lat z tą uszczelką? Bo jeśli tak to chyba sobie daruję i zacznę odkładać na coś innego. A jeśli miałbym po roku znowu robić uszczelkę albo coś gorzej to wtedy gra warta świeczki.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: Yaro » 27 kwie 2018, o 14:50

krystiancza2 i powiedz jaką masz gwarancję że auto będzie bez wkładu i spokojnie będziesz latał milion kilometrów. Nowe się sypią a co dopiero auta wiekowe. Co włożył tego już nie odzyska. Gdyby to było przed wkładem gotówki to jak najbardziej rozsądne byłoby auto sprzedać, dołożyć i kupić coś świeżego.
Osobiście zrobiłbym tą motornię i latał dalej. Pytanie jeszcze czy tylko silnik do zrobienia czy coś jeszcze.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rutrap
Debeściak
Posty: 135
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:43
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147KW
Rocznik: 2002
wiek: 37
Skąd jesteś?: Debica
imię: Artur
Lokalizacja: Dębica

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: rutrap » 27 kwie 2018, o 19:09

Yaro w tej chwili tylko silnik. Poza tym kilka rzeczy eksploatacyjnych, że tak powiem. Ale będą musiały na razie poczekać.

krystiancza2, Wydałem tyle ale nie wszystko to naprawy. Fakt auto może jest pechowe bo trafiła mi się uszczelka ale z tych 7 tysi, które dołożyłem to nie były naprawy.

ok 1500 zł - rozrząd (wymieniałem razem z kołem zmiennych faz rozrządu)
ok 1000 zł - nowe pony na zimę
800 zł - nowe tarcze, klocki na przód i kilka dupereli
500 zł - regulator ciśnienia paliwa (jedyna rzecz którą sam wymieniłem)
3000zł - gaz

reszta to nowe świece, wymiana płynów 2 razy termostat z wymianą i jakieś inne pierdoły w sumie może trochę więcej niż 7000zł

Jeśli chodzi o silnik to jasne znalazłem w Niemczech za około 912 euro sam słupek, nawet nie mam jak oglądnąć plus sprowadzenie i wyjdzie z wymianą więcej niż zamknięcie mojego bloku

Jeśli chodzi o składanie z silnikiem z przedlifta, robił to NoViK, i fajnie ale raz, że trochę daleko ode mnie mieszka dwa, że z czasem u nie go też krucho, nie wiem czy taki ogólny mechanik poradzi sobie z przeróbką a jeśli nawet to może się okazać ze skubnie mnie w podobnych pieniądzach i wcale się nie zdziwię. Też trzeba znaleźć odpowiedni blok, odpowiednio go przygotować itd itp i koszty rosną. Przeanalizowałem naprawdę wszystkie warianty. W tej chwili skłaniam się ku zamknięciu bloku ale dalej nie daje mi to spokoju. Bo jeśli ja na samej uszczelce zrobiłbym te 30-50 tysięcy kilometrów to myślę, że nie pchałbym się w zamykanie bloku. Ale jeśli miałoby to być tylko tak na chwilę i po 5 tysiącach musiałbym znowu uszczelkę wymieniać to bez sensu.

Wracając do sprawdy, są dwie firmy, które zamykają bloki: Satistech i FSV Performance. Cena identyczna, 1600 netto. FSV robi jeszcze usługę szlifowania i honowania cylindrów czego Satistech nie wykonuje więc zastanawiam się czy jednak nie zrobić właśnie w FSV jeśli się już zdecyduję. Za jednym zamachem miałbym już blok zrobiony. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: Yaro » 27 kwie 2018, o 19:53

rutrap ta lista to normalne elementy eksploatacyjne (no może poza regulatorem za który mocno przepłaciłeś, ale to twój wybór) i w każdym aucie trzeba to prędzej czy później zrobić( skłaniam się ku prędzej ;) )
krystiancza2 pisze:dają nawet gwarancję udanej diagnozy

Udanej diagnozy powiadasz :omg: . A na auto dadzą gwarancję, że za 5kkm się nie rozkraczy na środku asfaltu?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: T4 - B4204T5 - uszkodzony blok silnika i jego zamykanie

Post autor: NoViK » 27 kwie 2018, o 23:44

Żaden mechanik nie da gwarancji jeśli nie będzie pewien naprawy. Tak samo ja bym nie dał gwarancji na ten blok skoro juz się tuleja rozwarstwia od bloku. Sam bym spróbował zrobić tanie zamknięcie bloku ale teraz nie mam na to okazji. A co do składania silnika B4204T5 na bloku od B4194T to jestem pewny sukcesu, bo już jeden na Podlasiu taki jeździ spod mojej ręki.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”