[S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietrza
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
[S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietrza
Witam
Mój problem polegał na braku mocy przy jednak jakby nie patrzeć 2 litrowym motorze. Zacząłem szukać rozwiązań, wymieniłem świece i cewki, trochę poprawiło sytuacje, już nie szarpało jak czasem się zdarzyło przy niskich obrotach przy przyspieszaniu, pracuje płynnie, lecz nadal jest trochę zamulony ;/ Następne podejrzenie padło na przepływomierz. Kupiłem na necie używkę (wiem, mój błąd ), lecz według mnie nie odczułem znaczącej zmiany. Może delikatnie lepiej się zbiera powyżej 2 tys obrotów. Pojeździłem, testowałem, ale doszedłem do wniosku, że raczej słaba różnica z poprzednią. Dodatkowo zauważyłem, że wzrosło mi spalanie i to dość sporo w porównaniu z poprzednią. Dzisiaj odkręciłem korek wlewu oleju, a tu bardzo odczuwalny zapach benzyny (jeżdżę na gazie, ale dłuższy czas dopóki silnik porządnie się nie rozgrzeje, cisnę na benzynie). Czyżby zamówiona przepływka okazała się trefna i zaczęła wysyłać złe dane do kompa o tym ile podać paliwa?
Czy po wymianie przepływki na nową, faktycznie można odczuć o wiele lepsze osiągi, głównie przyspieszenie, czy Volvo ma to już w sobie, że spoko zaczyna się zbierać dopiero ponad 4 tys obrotów? Może zbyt wiele oczekuję, ale po wymianie przepływki liczyłem na dużą zmianę z tym co miałem wcześniej. Żeby wyprzedzić TIRa, redukcja z 5 na 3, żeby w ogóle coś się dało go rozruszać i to tak bez szału. Jednak to silnik 2,0. Dodam, że na benzynie jest podobna sytuacja.
Za wszelkie wskazówki dzięki z góry.
Mój problem polegał na braku mocy przy jednak jakby nie patrzeć 2 litrowym motorze. Zacząłem szukać rozwiązań, wymieniłem świece i cewki, trochę poprawiło sytuacje, już nie szarpało jak czasem się zdarzyło przy niskich obrotach przy przyspieszaniu, pracuje płynnie, lecz nadal jest trochę zamulony ;/ Następne podejrzenie padło na przepływomierz. Kupiłem na necie używkę (wiem, mój błąd ), lecz według mnie nie odczułem znaczącej zmiany. Może delikatnie lepiej się zbiera powyżej 2 tys obrotów. Pojeździłem, testowałem, ale doszedłem do wniosku, że raczej słaba różnica z poprzednią. Dodatkowo zauważyłem, że wzrosło mi spalanie i to dość sporo w porównaniu z poprzednią. Dzisiaj odkręciłem korek wlewu oleju, a tu bardzo odczuwalny zapach benzyny (jeżdżę na gazie, ale dłuższy czas dopóki silnik porządnie się nie rozgrzeje, cisnę na benzynie). Czyżby zamówiona przepływka okazała się trefna i zaczęła wysyłać złe dane do kompa o tym ile podać paliwa?
Czy po wymianie przepływki na nową, faktycznie można odczuć o wiele lepsze osiągi, głównie przyspieszenie, czy Volvo ma to już w sobie, że spoko zaczyna się zbierać dopiero ponad 4 tys obrotów? Może zbyt wiele oczekuję, ale po wymianie przepływki liczyłem na dużą zmianę z tym co miałem wcześniej. Żeby wyprzedzić TIRa, redukcja z 5 na 3, żeby w ogóle coś się dało go rozruszać i to tak bez szału. Jednak to silnik 2,0. Dodam, że na benzynie jest podobna sytuacja.
Za wszelkie wskazówki dzięki z góry.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
Wg mnie trochę błędne podejście do tematu. Weź podepnij auto pod kompa i zobacz parametry na żywo. Przyczyn może być dużo. Osobiście celował bym w vvt, ale to jak wróżenie z fusów.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
Vol fcr da radę diagnozować takie sprawy?
Mechanik także celował jak Ty, że to może być vvt, ale wolałem na razie sprawdzić tańszą alternatywę.
Mechanik także celował jak Ty, że to może być vvt, ale wolałem na razie sprawdzić tańszą alternatywę.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
Nie wiem jakie parametry można podejrzeć bo nigdy się tym programem nie bawiłem. Wiem że kilka osób na forum ogarnia vol fcr to może podpowiedzą.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
Vol-fcr tylko do TPb bo sterownik EMS2000 i tylko przedlift a pozostałe silniki to Fenix i dupa.
Alternatywa to fejs Delphi i to da radę albo DicE i Vida.
Fakt, że tylko TPb sprawdzałem Vol-fcr
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Alternatywa to fejs Delphi i to da radę albo DicE i Vida.
Fakt, że tylko TPb sprawdzałem Vol-fcr
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
Zobacz na start czy cały czas nie zaciąga Ci ciepłego powietrza z nad kolektora. Jakbyś miał jakikolwiek czytnik OBD to mógłbyś zerknąć na temperaturę zasysanego powietrza, byłoby łatwiej.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
Mam tylko kabel OBD z interfejsem Vol fcr. :/szmergiel pisze:Zobacz na start czy cały czas nie zaciąga Ci ciepłego powietrza z nad kolektora. Jakbyś miał jakikolwiek czytnik OBD to mógłbyś zerknąć na temperaturę zasysanego powietrza, byłoby łatwiej.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
2000 rok to masz raczej już polifta na pewno skoro gadacie też o kole zmiennej fazy koszt to już ok 280 zł tak widziałem sporo potaniało , vol fcr w wersji 1.7 z live data pokarze parametry przepływki czujników temp i wiele innych
z tanich pomysłów to sprawdz drożność wydechu ..
co do sprawdzenia jak to jedzie to AFR by Ci prawdę powiedział
w vol fcr sprawdzisz korekty jakie ma
z tanich pomysłów to sprawdz drożność wydechu ..
co do sprawdzenia jak to jedzie to AFR by Ci prawdę powiedział
w vol fcr sprawdzisz korekty jakie ma
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
Wydech OK, sprawdzany niedawno przy okazji sprawdzania katalizatora.RIPPER pisze:2000 rok to masz raczej już polifta na pewno skoro gadacie też o kole zmiennej fazy koszt to już ok 280 zł tak widziałem sporo potaniało , vol fcr w wersji 1.7 z live data pokarze parametry przepływki czujników temp i wiele innych
z tanich pomysłów to sprawdz drożność wydechu ..
co do sprawdzenia jak to jedzie to AFR by Ci prawdę powiedział
w vol fcr sprawdzisz korekty jakie ma
Nie wiem jakie parametry sprawdzić w live data, aby przekonać się, że przepływka działa.
Z błędów EMS 2000 wyskoczyło to:
EFI-522 Rear heated oxygen sensor (H02S) preheating circuit fault
EFI-314 Camshaft position (CMP) sensor, signal faulty.
Z Combined Instrument tylko jeden pokazał:
CI-143 Ambient temperature sensor, Signal too high.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Lukasz
Re: [S40 2000r 2.0 136km] Problem z przepływomierzem powietr
Poczytałem trochę i wychodzi na to, że mam lipny czujnik położenia wałka rozrządu (EFI-314 Camshaft position (CMP) sensor, signal faulty) oraz czy w tym drugim (EFI-522 Rear heated oxygen sensor (H02S) preheating circuit fault) chodzi o zepsuty czujnik sondy lambda ten tylny?
Jeśli chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu to jakie są objawy w pracy silnika jeśli owy czujnik jest uszkodzony?
Zrobiłem filmik, aby było słychać okolice rozrządu. Wydaje mi się, że raczej nie słychać jakiegoś stukania. Obroty w granicach 1 tys.
https://www.youtube.com/watch?v=QPKmG_vBjWk
Jeśli chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu to jakie są objawy w pracy silnika jeśli owy czujnik jest uszkodzony?
Zrobiłem filmik, aby było słychać okolice rozrządu. Wydaje mi się, że raczej nie słychać jakiegoś stukania. Obroty w granicach 1 tys.
https://www.youtube.com/watch?v=QPKmG_vBjWk