[s40 1.8 115km 97r] Popychacze hydrauliczne
: 5 gru 2017, o 19:46
No więc tak, sprawa wygląda następująco. Auto już dość dawno temu kupiłem i lało się z pokrywy zaworów, po zdjęciu okazało się, że popychacze do niczego się nie nadają. Wymieniłem je na FOL 156 firmy AE, zalałem Valvoline 10w40. Od wymiany zrobiłem zaledwie 150km i na początku robiłem odpowietrzanie popychaczy wg. sposobu opisanego gdzieś w sieci, podziałało tylko na chwilę albo w ogóle. Bo zauważyłem, że na zimnym oleju w ogóle nie klepią, problem zaczyna się kiedy olej się nagrzeje wtedy jest nieciekawie.
Ostatnio odpalałem samochód po jakichś 2 miesiącach postoju(powoli robię w nim to na co mam czas, a póki co nie potrzebowałem go do jazdy) no i nagrałem filmiki jak to wygląda przed i po nagrzaniu oleju. Dodatkowo wymieniałem niedawno zegary, i zauważyłem że świeci się teraz kontrolka od sterowania silnika(srs też się zaczął świecić, a kontrolka od hamulców standardowo zniknęłaby po przejechaniu paru metrów;) ) No i teraz nie wiem czy jarzyć się zaczęła przez zmianę zegarów czy coś jest nie tak.
Dodam, że po wymianie popychaczy samochód w końcu zaczął jeździć, wcześniej było bardzo słabo(mimo że kompresję wypluł katalogową), poprzedni kupujący jeździł chyba na GM 10w/40 bo taki był w bagażniku na dolewkę najprawdopodobniej, choć cholera wie co tak naprawdę lał. Nowy olej oczywiście ciemny po tych 150km. Robiłem też niedawno test z rękawiczką nie pompowało jej, lekko zasysało( nie wiem czy to jakiś wyznacznik). Co do moich przypuszczeń to nie wiem może pompa oleju pada, ale to musiałbym podjechać do znajomego sprawdzić lub pożyczyć miernik ciśnienia.
https://youtu.be/6N8yvMl3tsY" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/uWJhA6eHiBc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/4TwBCJHswFc" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio odpalałem samochód po jakichś 2 miesiącach postoju(powoli robię w nim to na co mam czas, a póki co nie potrzebowałem go do jazdy) no i nagrałem filmiki jak to wygląda przed i po nagrzaniu oleju. Dodatkowo wymieniałem niedawno zegary, i zauważyłem że świeci się teraz kontrolka od sterowania silnika(srs też się zaczął świecić, a kontrolka od hamulców standardowo zniknęłaby po przejechaniu paru metrów;) ) No i teraz nie wiem czy jarzyć się zaczęła przez zmianę zegarów czy coś jest nie tak.
Dodam, że po wymianie popychaczy samochód w końcu zaczął jeździć, wcześniej było bardzo słabo(mimo że kompresję wypluł katalogową), poprzedni kupujący jeździł chyba na GM 10w/40 bo taki był w bagażniku na dolewkę najprawdopodobniej, choć cholera wie co tak naprawdę lał. Nowy olej oczywiście ciemny po tych 150km. Robiłem też niedawno test z rękawiczką nie pompowało jej, lekko zasysało( nie wiem czy to jakiś wyznacznik). Co do moich przypuszczeń to nie wiem może pompa oleju pada, ale to musiałbym podjechać do znajomego sprawdzić lub pożyczyć miernik ciśnienia.
https://youtu.be/6N8yvMl3tsY" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/uWJhA6eHiBc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/4TwBCJHswFc" onclick="window.open(this.href);return false;