[S40 2.0T 01r.] Uszkodzony Blok Silnika
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 20:47
- Model: s40
- Silnik: 2.0t
- moc: 121kw
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Robert
[S40 2.0T 01r.] Uszkodzony Blok Silnika
Witam.
Mam problem od dość dawna z moim autkiem, a mianowicie:
-Brak mocy
-Problemy na zimnym silniku z odpalaniem, gaśnie na dohamowaniu(światła np.)
-od niedawna spaliny w zbiorniczku wyrównawczym
Zabrałem do mechanika oczywiście,ale później przestałem do niego chodzić jak skasował mnie 90zł za mycie przepustnicy i uszczelkę do niej, po czym nic nie zrobił. Werdykt: uszczelka w najlepszym wypadku. Coś mu nie chciałem w to wierzyć, zwłaszcza że jakieś 2 miesiące wcześniej sprawdzałem szczelność układu chłodzącego, ale postanowiłem sam przeprowadzić inspekcję.Dość szybko okazało się również że mam lekko pękniętą turbinę.
https://i.imgur.com/U4sI2AK.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jednak wczoraj okazało się że mechanik miał rację, ale uszkodzona była nie tylko uszczelka, ale i tuleja cylindra nadpalona, głowica nadpalona, tłok wygląda jakby też lekko był, dodatkowo wystaje z jednej strony tak z 1mm ponad blok(jutro sprawdzę czy za sprawą sadzy czy jest źle osadzony)
https://i.imgur.com/gfXMZv1.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/S1P2v0D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/DkOuGp3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/ooBoZJ8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/bhui3Cv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/cucrBxW.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje pytanie teraz brzmi:
Co mogę zrobić z tym do 3tyś. zł?
Opłaca mi się oddać do regeneracji czy kupować nowy silnik/sprowadzać ze szwecji albo robić swapa z innego samochodu albo czy sprawa nie jest aż na tyle poważna, a wystarczy samo planowanie głowicy(regeneracja) + nowa uszczelka?
Dodam tylko że już nie opłaca mi się go złomować, włożyłem w niego ze 6tyś. łącznie, tydzień temu nowe opony.
Problem jest taki że silnik ten jest wyjątkowo ciężko dostępny(b4204t3/30866420), a egzemplarz który mógłbym kupić ma 164tyś km przebiegu, co jest raczej wątpliwe.
Jeżeli decydowałbym się na swapa od "dawcy" to jak mogę poznać jakie silniki z jakich modeli będą pasować u mnie?
Mam problem od dość dawna z moim autkiem, a mianowicie:
-Brak mocy
-Problemy na zimnym silniku z odpalaniem, gaśnie na dohamowaniu(światła np.)
-od niedawna spaliny w zbiorniczku wyrównawczym
Zabrałem do mechanika oczywiście,ale później przestałem do niego chodzić jak skasował mnie 90zł za mycie przepustnicy i uszczelkę do niej, po czym nic nie zrobił. Werdykt: uszczelka w najlepszym wypadku. Coś mu nie chciałem w to wierzyć, zwłaszcza że jakieś 2 miesiące wcześniej sprawdzałem szczelność układu chłodzącego, ale postanowiłem sam przeprowadzić inspekcję.Dość szybko okazało się również że mam lekko pękniętą turbinę.
https://i.imgur.com/U4sI2AK.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jednak wczoraj okazało się że mechanik miał rację, ale uszkodzona była nie tylko uszczelka, ale i tuleja cylindra nadpalona, głowica nadpalona, tłok wygląda jakby też lekko był, dodatkowo wystaje z jednej strony tak z 1mm ponad blok(jutro sprawdzę czy za sprawą sadzy czy jest źle osadzony)
https://i.imgur.com/gfXMZv1.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/S1P2v0D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/DkOuGp3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/ooBoZJ8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/bhui3Cv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/cucrBxW.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje pytanie teraz brzmi:
Co mogę zrobić z tym do 3tyś. zł?
Opłaca mi się oddać do regeneracji czy kupować nowy silnik/sprowadzać ze szwecji albo robić swapa z innego samochodu albo czy sprawa nie jest aż na tyle poważna, a wystarczy samo planowanie głowicy(regeneracja) + nowa uszczelka?
Dodam tylko że już nie opłaca mi się go złomować, włożyłem w niego ze 6tyś. łącznie, tydzień temu nowe opony.
Problem jest taki że silnik ten jest wyjątkowo ciężko dostępny(b4204t3/30866420), a egzemplarz który mógłbym kupić ma 164tyś km przebiegu, co jest raczej wątpliwe.
Jeżeli decydowałbym się na swapa od "dawcy" to jak mogę poznać jakie silniki z jakich modeli będą pasować u mnie?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika
wygląda na to że wtryskiwacz Ci nie domagał wiec pomyśl o tym
co mozesz zrobić hybryde właśnie składa Novik dół z przed lifta a góra z po lifta
co mozesz zrobić hybryde właśnie składa Novik dół z przed lifta a góra z po lifta
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika
Nie wiem jak to ma się do silników z końcówką T3 ale do T5 przeszczepiłem z powodzeniem dół z B4194T. Do 3 tysi to będzie ciężko tak szczerze mówiąc, bo znaleźć sam blok to jest problem. Chyba że wrzucić B4204T który też zaadoptowałem do T5. Muszę się zebrać i wstawić solucję co i jak trzeba żeby składać taką hybrydę.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika
no i ogarnąć to osławione zamykanie bloków ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika
Przy bloku od T4 myślę że to zbędne. Co do hybrydy mojej to już przejechałem 60 km i na razie wszystko jest OK
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika
sam docierasz ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika
Upewniam się że wsio ołrajt jest Wiesz, to pierwsza taka przeróbka jest w ogóle, wiec chcę być pewny swojej roboty.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika
a zamiast 1.9 kupić 2,o przedlifta i wrzucić głowe z polifta to też zagada ,,, ? taki pomysł dla kolegi
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika
Zagada bo złożyłem tez i na bloku B4204T ten silnik.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2253
- Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
- Model: s60/v40
- Silnik: 2,5t/1.9Di
- moc: 210KM/95KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Przemysl
- imię: Kamil
Re: [S40 2.0T 01r.] Uszkodzony Blok Silnika
Mariusz Ty to jesteś magik
Gdyby inżynierowie volvo widzieli Twoje produkcję
Wrzuć kiedyś na stół T2 ciekawe co byś tam poprawił.
Gdyby inżynierowie volvo widzieli Twoje produkcję
Wrzuć kiedyś na stół T2 ciekawe co byś tam poprawił.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,