[S40 2.0T 01r.] Uszkodzony Blok Silnika

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
kwikstryke
Posty: 2
Rejestracja: 10 gru 2017, o 20:47
Model: s40
Silnik: 2.0t
moc: 121kw
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Robert

[S40 2.0T 01r.] Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: kwikstryke » 10 gru 2017, o 21:40

Witam.
Mam problem od dość dawna z moim autkiem, a mianowicie:
-Brak mocy
-Problemy na zimnym silniku z odpalaniem, gaśnie na dohamowaniu(światła np.)
-od niedawna spaliny w zbiorniczku wyrównawczym

Zabrałem do mechanika oczywiście,ale później przestałem do niego chodzić jak skasował mnie 90zł za mycie przepustnicy i uszczelkę do niej, po czym nic nie zrobił. Werdykt: uszczelka w najlepszym wypadku. Coś mu nie chciałem w to wierzyć, zwłaszcza że jakieś 2 miesiące wcześniej sprawdzałem szczelność układu chłodzącego, ale postanowiłem sam przeprowadzić inspekcję.Dość szybko okazało się również że mam lekko pękniętą turbinę.
https://i.imgur.com/U4sI2AK.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;

Jednak wczoraj okazało się że mechanik miał rację, ale uszkodzona była nie tylko uszczelka, ale i tuleja cylindra nadpalona, głowica nadpalona, tłok wygląda jakby też lekko był, dodatkowo wystaje z jednej strony tak z 1mm ponad blok(jutro sprawdzę czy za sprawą sadzy czy jest źle osadzony)
https://i.imgur.com/gfXMZv1.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/S1P2v0D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/DkOuGp3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/ooBoZJ8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/bhui3Cv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.imgur.com/cucrBxW.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje pytanie teraz brzmi:
Co mogę zrobić z tym do 3tyś. zł?
Opłaca mi się oddać do regeneracji czy kupować nowy silnik/sprowadzać ze szwecji albo robić swapa z innego samochodu albo czy sprawa nie jest aż na tyle poważna, a wystarczy samo planowanie głowicy(regeneracja) + nowa uszczelka?
Dodam tylko że już nie opłaca mi się go złomować, włożyłem w niego ze 6tyś. łącznie, tydzień temu nowe opony.
Problem jest taki że silnik ten jest wyjątkowo ciężko dostępny(b4204t3/30866420), a egzemplarz który mógłbym kupić ma 164tyś km przebiegu, co jest raczej wątpliwe.
Jeżeli decydowałbym się na swapa od "dawcy" to jak mogę poznać jakie silniki z jakich modeli będą pasować u mnie?

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: RIPPER » 10 gru 2017, o 21:50

wygląda na to że wtryskiwacz Ci nie domagał wiec pomyśl o tym

co mozesz zrobić hybryde właśnie składa Novik dół z przed lifta a góra z po lifta
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: NoViK » 10 gru 2017, o 22:08

Nie wiem jak to ma się do silników z końcówką T3 ale do T5 przeszczepiłem z powodzeniem dół z B4194T. Do 3 tysi to będzie ciężko tak szczerze mówiąc, bo znaleźć sam blok to jest problem. Chyba że wrzucić B4204T który też zaadoptowałem do T5. Muszę się zebrać i wstawić solucję co i jak trzeba żeby składać taką hybrydę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: RIPPER » 10 gru 2017, o 22:12

no i ogarnąć to osławione zamykanie bloków ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: NoViK » 10 gru 2017, o 22:15

Przy bloku od T4 myślę że to zbędne. Co do hybrydy mojej to już przejechałem 60 km i na razie wszystko jest OK ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: RIPPER » 10 gru 2017, o 22:20

sam docierasz ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: NoViK » 10 gru 2017, o 22:29

Upewniam się że wsio ołrajt jest ;) Wiesz, to pierwsza taka przeróbka jest w ogóle, wiec chcę być pewny swojej roboty.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: RIPPER » 10 gru 2017, o 22:44

a zamiast 1.9 kupić 2,o przedlifta i wrzucić głowe z polifta to też zagada ,,, ? taki pomysł dla kolegi
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: S40 2.0T 121KW 01r. Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: NoViK » 10 gru 2017, o 22:46

Zagada bo złożyłem tez i na bloku B4204T ten silnik.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lebek89
Volvo Fan
Posty: 2253
Rejestracja: 27 sty 2015, o 23:43
Model: s60/v40
Silnik: 2,5t/1.9Di
moc: 210KM/95KM
Rocznik: 2003
wiek: 28
Skąd jesteś?: Przemysl
imię: Kamil

Re: [S40 2.0T 01r.] Uszkodzony Blok Silnika

Post autor: lebek89 » 10 gru 2017, o 23:00

Mariusz Ty to jesteś magik :D
Gdyby inżynierowie volvo widzieli Twoje produkcję ;)
Wrzuć kiedyś na stół T2 ciekawe co byś tam poprawił.
EGR OFF, AFN 205, Doładowanie 1.2b,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”