[V40 1.8 115Km 1998r.] Dławienie, chwilę po odpaleniu.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
zibiboniek1
Posty: 5
Rejestracja: 3 gru 2017, o 18:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Zibi

[V40 1.8 115Km 1998r.] Dławienie, chwilę po odpaleniu.

Post autor: zibiboniek1 » 14 sty 2018, o 15:09

Witam, co może być przyczyną że po odpaleniu samochodu po długim postoju np. noc samochód po dodaniu gazu dławi się?
opiszę co i jak.
-odpalam samochód bez problemu, od strzała.
-ruszam i po chwili po dodaniu gazu zaczyna się dławić (nie jest to regułą tzn. nie zawsze tak jest), puszczam gaz, samochód chodzi normalnie (obroty lekko falują na zimnym ale tak mam od roku i do tej pory nie było takiego problemu)
-podczas jazdy jak się przydławi wciskam sprzęgło, przygazuję i wszystko wraca do normy do puty do póki nie stanę na światłach (czasem podczas jazdy jeszcze szarpnie)
-po 5-10min jazdy symptomy ustają całkowicie
Co w pierwszej kolejności powinienem sprawdzić?
p.s świece niedawno wymienione, chwilowo tylko one.

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: [V40 1.8 115Km 1998r.] Dławienie, chwilę po odpaleniu.

Post autor: pajakk » 14 sty 2018, o 15:41

cewki , kale WN
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
zibiboniek1
Posty: 5
Rejestracja: 3 gru 2017, o 18:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Zibi

Re: [V40 1.8 115Km 1998r.] Dławienie, chwilę po odpaleniu.

Post autor: zibiboniek1 » 14 sty 2018, o 16:01

Czy uszkodzone kable lub cewki po 5-10min. jazdy przestawałyby dawać objawy?
mogę gasić go, zapalać i po tym czasie zero objawów?
Czy w domowych warunkach da radę sprawdzić cewki np. multimetrem?

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: [V40 1.8 115Km 1998r.] Dławienie, chwilę po odpaleniu.

Post autor: pajakk » 14 sty 2018, o 21:07

pogoda jest jaka jest może być trochę wilgoci , pod wpływem temp objawy mogą ustać
A cewki sprawdzisz najprościej ...odpinając je
raz jedną , raz drugą
jeśli po odpięciu kostki praca silnika zmieni się , to cewka OK
jeśi nie cewka szrot , ale ja bym poszukał kogoś w okolicy i podmienił
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

huntingspawn
Debeściak
Posty: 468
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 140KM
Rocznik: 1996
wiek: 33
Skąd jesteś?: Ostojow
imię: Bartek

Re: [V40 1.8 115Km 1998r.] Dławienie, chwilę po odpaleniu.

Post autor: huntingspawn » 15 sty 2018, o 15:24

Kable czy mają przebicie można sprawdzić spryskując je wodą wieczorem. Jeżeli będą błyski to mają przebicie. Co do cewek, za pierwszym razem jak wymieniłem to miałem takie objawy, że powyżej 2500 obrotów wypadały mi zapłony i silnik chodził ma 3 cylindry. Ostatnim razem z kolei z rana odpalałem auto normalnie, jechałem do pracy, po drodze zatrzymałem się w sklepie. Jak odpaliłem to auto chodziło jak czołg, na pół gwizdka. Miałem niedaleko więc jakoś dojechałem do pracy. Po 8 godz. auto odpaliło normalnie i dojechałem do domu, poźniej do mechanika (umówiony byłem na wymiane manszet maglownicy). U mechanika na placu jak zgasilem auto i chciałem je przestawić to znowu szarpało... Po wymianie cewek problem ustał.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
zibiboniek1
Posty: 5
Rejestracja: 3 gru 2017, o 18:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Zibi

Re: [V40 1.8 115Km 1998r.] Dławienie, chwilę po odpaleniu.

Post autor: zibiboniek1 » 23 sty 2018, o 13:19

Jednak okazało się że to przewody były winowajcą całego zamieszania, założyłem bougicordy i na razie objawy ustały, muszę teraz zerknąć czy jak silnik będzie zimny czy nadal będą mi lekko falowały obroty i trzymały się blisko 1000rpm. Bo może coś być też z krokowcem. Ale na tą chwilę dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”