[v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 10:24
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194T2
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krak
- imię: Adam
[v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Witam. Jak w temacie. Taki błąd wyświetla mi vol-fcr,kasowanie nic nie daje. Było tak: po szybkiej jeździe autostradą, po wyhamowaniu obroty na luzie skakały od wolnych do ok 3000 i auto zgasło. Po odpaleniu wolne kuleją, nie ma mocy do 3500 obrotów, później jakoś jedzie. Podciśnienie na wolnych pokazuje -0,5 ,wcześniej było -0,7 z haczykiem i świeci na stałe check. Błąd efi 341 z komunikatem "camshaft signal faulty". Miał ktoś tego typu objawy? Czunik Halla na wałku do wymiany, czy niekoniecznie?
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Objadaj stan kabli przy wtyczce. Na początek.
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 10:24
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194T2
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krak
- imię: Adam
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Gdzie jest ta wtyczka kolego?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
czarna zaślepka obudowa na grodzi nad wydechem odhaczasz od lewej strony wałek ma 3 piny sondy od lewej są 4 pinowe
czujnik wału 2 piny
czujnik wału 2 piny
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 10:24
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194T2
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krak
- imię: Adam
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Dzięki . Będę grzebał. Muszę też wymienić zimering na wałku. Kupiłem corteco, ale nie ma on takiej blaszki jak jest na aucie. Jak będę wyciągał stary, to napewno ja uszkodzę. Jest ta blaszka na zimering niezbędna?
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 10:24
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194T2
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krak
- imię: Adam
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Wymieniłem czujnik halla na zamiennik, błąd na razie się nie pojawia
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 10:24
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194T2
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krak
- imię: Adam
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Niestety dalej to samo Czy mógł się przestawić rozrząd a czujnik dobrze widzi że jest źle? Może inne pomysły? błąd efi-314 wg vol-fcr...adam73 pisze:Wymieniłem czujnik halla na zamiennik, błąd na razie się nie pojawia
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Może pomoże:
Tłumaczone translatorem więc wybaczcie błędy
Trwała usterka, uszkodzony sygnał
Sprawdzanie kabli i komponentów
Sprawdź złącza modułu sterującego silnika (ECM) i czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) pod kątem rezystancji styku, utleniania i usunięcia. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Trwałe uszkodzenie: oporność styku i utlenianie.
Sprawdzić kabel sygnałowy między zaciskiem 83 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 3 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) w przypadku przerywanego obwodu otwartego i środka zaradczego. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki.
Zasilanie powinno wynosić 5 V.
Sprawdź kabel sygnałowy między zaciskiem 58 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 2 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP). Sprawdź, czy nie ma przerw w obwodzie otwartym i nie działa. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki. Sprawdź, czy nie występuje zwarcie do masy. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Zwarcie do ziemi, przerywane usterki. Sprawdzić, czy nie ma zwarcia do napięcia zasilania. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Trwała usterka: Zwarcie w zasilaniu. Trwałe awarie.
Sprawdzić przewód uziemiający między zaciskiem 79 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 1 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) w przypadku przerywanego obwodu otwartego i środka zaradczego. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki.
Inne informacje:
Aby połączyć pole breakout, zobacz Podłączanie bloku breakout. EMS 2000.
Czyli tak na logikę to trzeba lecieć po kabelkologi skoro czujnik nowy. Chyba że zamiennik szybciutko żywot zakończył.
Tłumaczone translatorem więc wybaczcie błędy
Trwała usterka, uszkodzony sygnał
Sprawdzanie kabli i komponentów
Sprawdź złącza modułu sterującego silnika (ECM) i czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) pod kątem rezystancji styku, utleniania i usunięcia. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Trwałe uszkodzenie: oporność styku i utlenianie.
Sprawdzić kabel sygnałowy między zaciskiem 83 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 3 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) w przypadku przerywanego obwodu otwartego i środka zaradczego. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki.
Zasilanie powinno wynosić 5 V.
Sprawdź kabel sygnałowy między zaciskiem 58 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 2 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP). Sprawdź, czy nie ma przerw w obwodzie otwartym i nie działa. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki. Sprawdź, czy nie występuje zwarcie do masy. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Zwarcie do ziemi, przerywane usterki. Sprawdzić, czy nie ma zwarcia do napięcia zasilania. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Trwała usterka: Zwarcie w zasilaniu. Trwałe awarie.
Sprawdzić przewód uziemiający między zaciskiem 79 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 1 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) w przypadku przerywanego obwodu otwartego i środka zaradczego. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki.
Inne informacje:
Aby połączyć pole breakout, zobacz Podłączanie bloku breakout. EMS 2000.
Czyli tak na logikę to trzeba lecieć po kabelkologi skoro czujnik nowy. Chyba że zamiennik szybciutko żywot zakończył.
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 10:24
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194T2
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krak
- imię: Adam
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
Dzięki. Trzeba się więc pobawić
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 10:24
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194T2
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krak
- imię: Adam
Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"
okazało się , że przeskoczył rozrząd o 2 zęby..