[V40 1.9T T4 98r] Odcina/zamula przy wyższych prędkościach
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2017, o 08:54
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194 T
- moc: 200 km
- Rocznik: 1998
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Dominik
[V40 1.9T T4 98r] Odcina/zamula przy wyższych prędkościach
Witam,
Od pewnego czasu zmagam się pewnym problemem , który wygląda następująco podczas ostrego przyspieszania na trasach zazwyczaj powyżej 130 km/h bywa ze i dopiero przy 180 głownie na 4 biegu ale zdarzało się że i na 3 nagle auto przestaje kompletnie przyspieszać tak jakby coś się zatkało jest to szczególnie niebezpieczne podczas wyprzedzania . Dzieje się to tylko i wyłącznie przy pedale w podłodze i obrotach silnika powyżej 4 tyś gdy spokojnie przyspieszamy do tych 160 załóżmy to nic takiego się nie dzieje. Komputer nie pokazuję żadnych błędów , auto nie posiada lpg , na desce snic nie świeci filt paliwa jest oryginalny wymieniony z 10 tyś km temu , sonda nie dawno była wymieniana (fae) , uszczelki kolektora wydechowego również bo już przepuszczały . Nie mam pojęcia co może być problemem proszę o jakieś rady . Pozdrawiam
Od pewnego czasu zmagam się pewnym problemem , który wygląda następująco podczas ostrego przyspieszania na trasach zazwyczaj powyżej 130 km/h bywa ze i dopiero przy 180 głownie na 4 biegu ale zdarzało się że i na 3 nagle auto przestaje kompletnie przyspieszać tak jakby coś się zatkało jest to szczególnie niebezpieczne podczas wyprzedzania . Dzieje się to tylko i wyłącznie przy pedale w podłodze i obrotach silnika powyżej 4 tyś gdy spokojnie przyspieszamy do tych 160 załóżmy to nic takiego się nie dzieje. Komputer nie pokazuję żadnych błędów , auto nie posiada lpg , na desce snic nie świeci filt paliwa jest oryginalny wymieniony z 10 tyś km temu , sonda nie dawno była wymieniana (fae) , uszczelki kolektora wydechowego również bo już przepuszczały . Nie mam pojęcia co może być problemem proszę o jakieś rady . Pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.9T T4 1998R] "zatyka" przy wyższych predkościach
Zobacz czy turbinka dmucha tyle co potrzeba. Podepnij zegarek i jedną z przyczyn będziesz mieć wyeliminowaną
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9T T4 1998R] "zatyka" przy wyższych predkościach
Nie wiem czy to to samo, ale ja mam coś podobnego, objawia mi się to też bardzo niskim poziomie paliwa gdzie już go po prostu brakuje by wyrobiła pompa, oraz gdy dłuższy czas jeżdżę jak niedzielny kierowca, później jest but do podłogi (na każdym biegu to samo, na 1 i 2 najmocniej czuć spowolnienie) zegarek dmucha w peak 1 bar (docelowo 0.6) i przy ok 4 tys przytyka go, bo niedostaje paliwa, ale to po kilku butach przechodzi.. według mojej teorii, winną w moim przypadku obarczam regulator ciśnienia paliwa, tak więc u cb do obejrzenia cały układ paliwowy pod względem ciśnienia na bucie, oraz jak kolega wyżej do obadania czy ci turbina nie kleka
-
- Debeściak
- Posty: 100
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 09:58
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Kraków
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.9T T4 1998R] "zatyka" przy wyższych predkościach
Ja tak miałem, że auto jechało do 150-160km/h żwawo i nagle jakby łapał "odcinkę". Odpuszczenie gazu np do 1/2 3/4 poziomu pedału dawało efekt dalszego przyśpieszania. Problemem były źle podpięte podciśnienia. Obadaj je sobie. Z racji wieku i prze ogromnej ilości wężyków pod maską T4ek niestety bywa to problem częsty. Generalnie jak Yaro napisał - najlepiej sprawdzić ciśnienie doładowania.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.9T T4 98r] Odcina/zamula przy wyższych prędkości
O paliwie na razie nie wspominam, bo czysto teoretycznie gdyby szuszarka ładowała jak powinna i nie domagało paliwko to wielce prawdopodobne jest że zaworek by się jakiś już wypalił.
A zerknij jeszcze na świeczki. Zobacz jaki kolorek mają.
A zerknij jeszcze na świeczki. Zobacz jaki kolorek mają.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 lip 2016, o 10:44
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200km
- Rocznik: 2002
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Skawina
- imię: Maciej
Re: [V40 1.9T T4 98r] Odcina/zamula przy wyższych prędkości
Panowie u mnie dokładnie ten sam problem tylko 2.0 T4, wali mi check że ma ubogo chyba 0171 kod (system to lean) sonda wymieniona świece i filtr też, turbo dmucha tak jak powinno i w miarę trzyma ciśnienie bo widzę na wskaźniku. dzieje się tak jak mu cisnę dłuższą chwilę tak jak by właśnie pompa miała dość i zastanawiam się właśnie czy to regulator czy pompa is dead
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 1.9T T4 98r] Odcina/zamula przy wyższych prędkości
niestety usterki znajduję się przez wymianę dobrych podzespołów ..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2017, o 08:54
- Model: V40 T4
- Silnik: B4194 T
- moc: 200 km
- Rocznik: 1998
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Dominik
Re: [V40 1.9T T4 98r] Odcina/zamula przy wyższych prędkości
Dzięki za porady z tego co wiem u mnie pompa paliwa jest zmieniona z seryjnej na wydajniejszą walbro , świece wymieniane jakieś 8 tyś temu na platynowe jak tylko będę miał chwile sprawdzę ten regulator ciśnienia paliwa , i turbo( chociaż ją bym wykluczał bo jakiś czas temu była sprawdzana i według mechanika była w bardzo dobrym stanie ) .
Mam jeszcze pytanie gdzie znajduje się to podciśnienie ? U mnie problem jest nie ważne czy mam cały bak paliwa czy rezerwę czy jest ciepło czy też -5 i jest on losowy nie zawsze się objawia.. i po odpuszczeniu trochę gazu i dodaniu np połowy auto normalnie przyspiesza tak jak Mystek to opisał
Mam jeszcze pytanie gdzie znajduje się to podciśnienie ? U mnie problem jest nie ważne czy mam cały bak paliwa czy rezerwę czy jest ciepło czy też -5 i jest on losowy nie zawsze się objawia.. i po odpuszczeniu trochę gazu i dodaniu np połowy auto normalnie przyspiesza tak jak Mystek to opisał
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.9T T4 98r] Odcina/zamula przy wyższych prędkości
Pewnie chodziło o wszelkie gumowe przewody odpowiadające za sterowanie turbiną.
Rozwijając moją myśl. Nie twierdzę że sama turbina jako taka nie paje odpowiedniego doładowania. Wystarczy gdzieś nieszczelność i ciśnienie ulatuje, lub sterowanie turbiną nie daje odpowiednich "sygnałów".
Poprzez sprawdzenie wartości ciśnienia jakie panuje w układzie dolotowym można wiele wywnioskować. Np. kiedy występuje problem? W jakich warunkach itp. Jeżeli wszystko okaże się ok to eliminujesz jeden z elementów który może mieć wpływ na opisane przez ciebie objawy i szukasz dalej. A pisząc dalej trzeba wziąć pod uwagę układ zasilania paliwem (regulatory ciśnienia, filtr, pompa) i zapłonowy.
Ale zacząłbym od dolotu.
Rozwijając moją myśl. Nie twierdzę że sama turbina jako taka nie paje odpowiedniego doładowania. Wystarczy gdzieś nieszczelność i ciśnienie ulatuje, lub sterowanie turbiną nie daje odpowiednich "sygnałów".
Poprzez sprawdzenie wartości ciśnienia jakie panuje w układzie dolotowym można wiele wywnioskować. Np. kiedy występuje problem? W jakich warunkach itp. Jeżeli wszystko okaże się ok to eliminujesz jeden z elementów który może mieć wpływ na opisane przez ciebie objawy i szukasz dalej. A pisząc dalej trzeba wziąć pod uwagę układ zasilania paliwem (regulatory ciśnienia, filtr, pompa) i zapłonowy.
Ale zacząłbym od dolotu.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9T T4 98r] Odcina/zamula przy wyższych prędkości
Jak będziesz sprawdzał ciśnienie paliwa (zapłon, bieg jałowy, i trasa z pełnym doladowaniem) napisz jakie masz wartości na tej wydajniejszej pompie