[volvo v40 1.9Di 99r] Problem z odpalaniem

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

[volvo v40 1.9Di 99r] Problem z odpalaniem

Post autor: siowiczek1 » 27 lis 2013, o 22:42

witam,pochwalę się z moim problemem,mam 1,9 DI,95KM,nie chciał zapalać z rana tak ze strzała,czekałem 10sekund,bo tyle się świece grzały całkowicie po wyjęciu ich i podpięciu na krótko,świece nówki beru,zalecane,do tego silnika...drogie...,ale co tam?kupiłem przekaznik świec,używany,to samo?wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego,ten biały co steruje ECU,to samo,a że dostałem następny,też używany,autko pali na dotyk,bałem się kupić podróby,a włożyłem z 98r,i? jest ok?zaznaczam,wymieniony wcześniej filtr paliwowy,powietrza,nowe przewody paliwowe,nie ma żadnego pęcherzyka w nich,grzybek pompki ręcznej twardy,świece żarowe nowe,aku nowe,wtryski ok,pompa ok?a tu głupi czujnik?co daje sygnał do ECU?rok mordęki a tu pierdółka........a mechanicy pompa,i pompa,albo wtrysk itd.a afto mi nie kopciło,nie kopci i zapiernicza?190,spokojnie po prostej?to chyba dobrze...taki czujnik...zaznaczam,nie byłem podpinać na żadnym kompie,moja wina może,ale jest super :yeah

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: ELI » 28 lis 2013, o 08:36

siowiczek1 pisze:wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego,ten biały co steruje ECU,to samo,a że dostałem następny,też używany,autko pali na dotyk
kupiłeś nowy i lipa, wrzuciłeś używany i lata- to dziwne :roll:

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: siowiczek1 » 28 lis 2013, o 12:32

kupiłem nowy nie znanej mi firmy,nawet nie wiem czy do tego modelu,kupowałem w sklepie tak na szybko,mój błąd :whistle2

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: ELI » 28 lis 2013, o 13:15

A to zmienia postać rzeczy... wszystko jasne...

Awatar użytkownika
Goblin
Administrator
Posty: 947
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 21:01
Model: V40
Silnik: 1.9 Di
moc: 95KM
Rocznik: 1999
wiek: 30
Skąd jesteś?: Poznan
imię: Krzychu

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: Goblin » 2 sty 2015, o 06:16

Dopnę się do tematu. Eli już wie, że czasami mam problem z odpaleniem. W sylwestra przez przypadek znalazłem zależność kiedy odpala dobrze a kiedy jak ja to nazywam jak g...

A więc zawsze jak odpalałem i pewnie większość odpala czekałem, aż zgaśnie kontrolka grzania świec i odpalałem. Później czekałem, aż zgasną wszystkie kontrolki i wtedy próbowałem. Nie zauważyłem przy 2 sposobie, że w momentach kiedy nie chce odpalić normalnie nie gaśnie mi kontrolka od akumulatora.

Skapowałem się dopiero właśnie w sylwestra rano odpalił przy mrozach od strzała, później 8 godzin postoju w pracy i +2 na zew. coś tam robiłem jeszcze w samochodzie i wszystkie kontrolki zgasły poza ciśnieniem oleju oraz właśnie kontrolką akumulatora. Próba odpalenia i kręci. Nie męczyłem go 2 podejście to samo wszystkie kontrolki gasną poza ciśnieniem oleju i akumulatorem. Odpalił ale wiadomo jak.

Pojechałem do domu i aż sobie kartkę zostawiłem z napisem kontrolki. Po nowym roku, V stała od 15 do 18 następnego dnia, przekręcam kluczyk wszystkie kontrolki gasną zostaje tylko ciśnienie oleju, V odpala od strzała. Dzisiaj również czekam, zostaje tylko kontrolka o ciśnienia oleju i odpala pięknie.

Czyli coś jest nie tak bo czasami nie gaśnie mi kontrolka od akumulatora, nigdy nie zwróciłem na to uwagi ale na 99% jestem pewny, że to to.

Pytanie co to może być??

Zaznaczam, świecie wymienione, nie zapowietrza się, aku kupowany w ubiegłym roku Bosh S4

Jakieś wskazówki
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: NoViK » 2 sty 2015, o 20:45

No to to już dziwna sprawa jest co najmniej. Moim zdaniem kontrolka od ładowania powinna świecić do momentu odpalenia i wzbudzenia alternatora przez obroty silnika. Ale powiązania nie widzę do odpalania, chyba że alternator lub jakiś jego element lub obwód robi zwarcie i np. immobilizer głupieje.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: RIPPER » 2 sty 2015, o 23:43

mostek prostowniczy ?

ładowanie u mnie przynajmniej odpala sie po 2-3 sekundach pracy silnika !!!!

tz odpalam ..może tak mam wskażnik doładowania skręcone podświetlenie na minimuum świeci na delikatnie miało ale na mniejszym prądzie jest czerwono ,..

w momencie odpalania jest czerwono a po 2-3 s . wpada na biało sprawdzałem też miernikiem i przy odpaleniu jest 12,V to co aku , a potem idzie na te 14,V

warto te pamiętać że macie świece żarowe które srogo idą po akumulatorze do tego idzie też sporo sygnałów potrzebnych do odpalania ..

ale brak ładowania musu zawsze się świecić jak nie odpalasz to czemu ma gasnąć przed odpaleniem nie wiem czy dobrze kumam ..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: NoViK » 2 sty 2015, o 23:57

Od alternatora można byłoby zacząć, bo nigdy nie spotkałem się żeby bez uruchomionego silnika kontrolka ładowania zgasła. Tak jak napisałem ona powinna gasnąć po wzbudzeniu alternatora. Sprawdź na początek co się dzieje przy tych wszystkich przewodach. Przeczyść i dokręć. A tak w ogóle to kiedy to się zaczęło? Jakiś szczególny przypadek był wtedy?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: RIPPER » 3 sty 2015, o 00:01

Dobrze piszesz jak jest ładowanie to gaśnie a le to muszą być RPM
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [volvo v40 1.9Di 99r] Odpalanie

Post autor: NoViK » 3 sty 2015, o 00:05

O to chodzi właśnie ze wzbudzeniem. Kontrolka gaśnie przy określonej minimalnej liczbie obrotów. Przy sprawnym alternatorze nie będzie tak że kontrolka zgaśnie tylko po przekręceniu stacyjki na zapłon ale bez odpalenia silnika.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”