[V40 2.0T 163KM 2003r.] Wymiana płynu wspomagania kierownicy
: 5 kwie 2018, o 09:29
Witajcie,
szybkie pytanie. Chcę wymienić płyn wspomagania ale boję się 2 rzeczy (1. że wymieszam nowy płyn, ze starym, który zostanie w układzie. 2. że zapowietrzę układ i uszkodzę pompę) i teraz moje pytanie:
1. Jeśli stary płyn jest żółtawobrązowy - znaczy, że mógł być zielony lub żółty - jak wymienię na żółty, a trochę zostanie - to nic się nie pozaciera?
2. Planuję spuścić stary płyn metodą ( ściągnąć wężyk z dopływu do zbiornika - kręcić na wyłączonym silniku kołami, potem dolać nowego) - czy może lepiej spuścić odkręcając inny przewód? gdzieś niżej? np. przy pompie? Jeśli tak - podrzucicie jakieś zdjęcie z miejscem ulokowania przewodu?
3. Jeśli wymienię płyn metodą spuścić stary, zalać nowym, zamiast metodą wlewać nowy, spuszczać stary aż się wymienią - bez dopuszczania powietrza - to czy uda się potem odpowietrzyć skutecznie układ i nic się nie pozaciera?
Jaki współczesny płyn polecacie? Żółty (czyli syntetyk?!)
Dzięki wielkie!
szybkie pytanie. Chcę wymienić płyn wspomagania ale boję się 2 rzeczy (1. że wymieszam nowy płyn, ze starym, który zostanie w układzie. 2. że zapowietrzę układ i uszkodzę pompę) i teraz moje pytanie:
1. Jeśli stary płyn jest żółtawobrązowy - znaczy, że mógł być zielony lub żółty - jak wymienię na żółty, a trochę zostanie - to nic się nie pozaciera?
2. Planuję spuścić stary płyn metodą ( ściągnąć wężyk z dopływu do zbiornika - kręcić na wyłączonym silniku kołami, potem dolać nowego) - czy może lepiej spuścić odkręcając inny przewód? gdzieś niżej? np. przy pompie? Jeśli tak - podrzucicie jakieś zdjęcie z miejscem ulokowania przewodu?
3. Jeśli wymienię płyn metodą spuścić stary, zalać nowym, zamiast metodą wlewać nowy, spuszczać stary aż się wymienią - bez dopuszczania powietrza - to czy uda się potem odpowietrzyć skutecznie układ i nic się nie pozaciera?
Jaki współczesny płyn polecacie? Żółty (czyli syntetyk?!)
Dzięki wielkie!