wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Mateusz
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
Model: v40
Silnik: D 4192 T3
moc: 115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Mateusz

wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: Mateusz » 6 wrz 2017, o 18:34

Czy do wymiany urwanej szpilki w piaście z przodu trzeba ją demontować ,czy da rade wybić urwaną szpilke bez demontażu owej piasty? i czy nową bez problemu później włoże? Ktoś z Was z tym sie bawił i ma wiedze na ten temat?

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: szajba. » 6 wrz 2017, o 20:05

Podłączam się do pytania, o przód i tył
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: GregoR. » 6 wrz 2017, o 20:31

Mam starą piastę tylną więc mogę popróbować, ale z tyłu piasta jest nierozbieralna więc logicznym jest, że nakręcasz nakrętkę na szpilkę równo z górną krawędzią szpilki walisz młotkiem i szpilka wyskakuje z tyłu bo siedzi na wieloklinie. Kiedyś wymieniałem tak szpilki w volvo 940 więc nie sądzę, aby w SV40 było inaczej
Warto od tyłu piasty (tej części ruchomej) podłożyć coś twardego typu młotek czy coś, żeby przypadkiem piasta po uderzeniu młotkiem nie straciła osiowości.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: szajba. » 6 wrz 2017, o 22:50

Pytanie czy przejdzie czy trzeba piaste zrzucać z auta :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: kp070 » 6 wrz 2017, o 22:55

Na forum mondeo ktoś pisał że w niektórych autach jest miejsce w zwrotnicy w które należy obrócić piastę z urwaną szpilką i ją wybić.
Pytanie czy jest u nas takie miejsce?

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: GregoR. » 8 wrz 2017, o 10:55

Dzisiaj przy okazji wymiany klocków w przednich kołach zdjąłem tarczę i porobiłem fotki przedniej piasty żeby pokazać, że w naszych piastach nie ma jednak specjalnego miejsca na wyjęcie szpilki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na drugiej fotce próbowałem uchwycić, ale zdjęcie jednak tego nie odzwierciedla, że szpilkę da się wybić, ale na wprost nie wyjdzie. Po wybiciu trzeba by ją przechylić, aby wyjąć, może być problem, ale powinno dać radę. Jeżeli jednak się nie da wyjąć w taki sposób to pozostaje nam jednak demontaż zwrotnicy i wybicie piasty i dopiero wybicie szpilki.

Co do tylnej piasty to chyba nie trzeba się zbytnio rozpisywać, bo do wymiany szpilki i tak trzeba tarczę zdjąć, a jak mamy zdjętą tarczę to już tylko jedna nakrętka nas dzieli do zdemontowania piasty, potem odkręcamy pierścień ABS i wszystko mamy na wierzchu.
Obrazek
Obrazek
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
Model: v40
Silnik: D 4192 T3
moc: 115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Mateusz

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: Mateusz » 9 wrz 2017, o 08:52

Dzięki za fotki. Z tego co widze trzeba demontować piaste. Marne szanse by wyciągnąć szpilke nawet w położeniu jak na 2 zdjęciu. I potwierdzam ,ze niektóre samochody mają specjalne miejsce, wycięcie gdzie idzie wybić szpilke i wymienić na nową bez problemu. Szkoda ,ze w v40 nie:P

Awatar użytkownika
Mateusz
Początkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 cze 2017, o 17:15
Model: v40
Silnik: D 4192 T3
moc: 115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Mateusz

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: Mateusz » 9 wrz 2017, o 08:56

Chodz jak tak patrze na tą 2 fotke może i jest szansa. pytanie czy jak zbijemy szpilke z wieloklinu bedzie na tyle luzu by ją delikatnie zeskosować i wysunąć. Trzeba bedzie sie z tym zmierzyć ,bo jeżdże na 3 szpilach.. 4 urwana;/

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: GregoR. » 9 wrz 2017, o 13:06

I O tym też właśnie pisałem.
Uważam, że nie ma sensu odrazu demontowaćdemontować całej zwrotnicy bo to trochę roboty jest. Do takiego demontażu i tak trzeba zdemontować tarczę, więc zawsze warto spróbować wybić szpilke na zmontowanym a jak się nie wyjmie to dopiero iść w dalszy demontaż zwrotnicy.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: wymiana szpilki w piaście- przód [v40 1.9di 115km 04r]

Post autor: Yaro » 9 wrz 2017, o 13:16

Wszystko pięknie. Tylko weźcie pod uwagę że nowa szpilka będzie już dłuższa i to wtedy będzie problem. Starą można odciąć kątówka i resztę wybić. Tylko pytanie czy nową włoży?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”