Strona 1 z 1

[v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 30 kwie 2018, o 12:17
autor: adam73
Witam. Jak w temacie. Taki błąd wyświetla mi vol-fcr,kasowanie nic nie daje. Było tak: po szybkiej jeździe autostradą, po wyhamowaniu obroty na luzie skakały od wolnych do ok 3000 i auto zgasło. Po odpaleniu wolne kuleją, nie ma mocy do 3500 obrotów, później jakoś jedzie. Podciśnienie na wolnych pokazuje -0,5 ,wcześniej było -0,7 z haczykiem i świeci na stałe check. Błąd efi 341 z komunikatem "camshaft signal faulty". Miał ktoś tego typu objawy? Czunik Halla na wałku do wymiany, czy niekoniecznie?

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 1 maja 2018, o 08:06
autor: szmergiel
Objadaj stan kabli przy wtyczce. Na początek.

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 1 maja 2018, o 10:32
autor: adam73
Gdzie jest ta wtyczka kolego?

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 1 maja 2018, o 12:21
autor: RIPPER
czarna zaślepka obudowa na grodzi nad wydechem odhaczasz od lewej strony wałek ma 3 piny sondy od lewej są 4 pinowe
czujnik wału 2 piny

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 1 maja 2018, o 12:50
autor: adam73
Dzięki . Będę grzebał. Muszę też wymienić zimering na wałku. Kupiłem corteco, ale nie ma on takiej blaszki jak jest na aucie. Jak będę wyciągał stary, to napewno ja uszkodzę. Jest ta blaszka na zimering niezbędna?

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 1 maja 2018, o 21:11
autor: adam73
Wymieniłem czujnik halla na zamiennik, błąd na razie się nie pojawia :biggrin:

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 6 maja 2018, o 19:31
autor: adam73
adam73 pisze:Wymieniłem czujnik halla na zamiennik, błąd na razie się nie pojawia :biggrin:
Niestety dalej to samo :omg: Czy mógł się przestawić rozrząd a czujnik dobrze widzi że jest źle? Może inne pomysły? błąd efi-314 wg vol-fcr...

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 6 maja 2018, o 20:05
autor: Yaro
Może pomoże:

Obrazek

Tłumaczone translatorem więc wybaczcie błędy ;)

Trwała usterka, uszkodzony sygnał
Sprawdzanie kabli i komponentów
Sprawdź złącza modułu sterującego silnika (ECM) i czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) pod kątem rezystancji styku, utleniania i usunięcia. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Trwałe uszkodzenie: oporność styku i utlenianie.

Sprawdzić kabel sygnałowy między zaciskiem 83 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 3 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) w przypadku przerywanego obwodu otwartego i środka zaradczego. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki.

Zasilanie powinno wynosić 5 V.

Sprawdź kabel sygnałowy między zaciskiem 58 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 2 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP). Sprawdź, czy nie ma przerw w obwodzie otwartym i nie działa. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki. Sprawdź, czy nie występuje zwarcie do masy. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Zwarcie do ziemi, przerywane usterki. Sprawdzić, czy nie ma zwarcia do napięcia zasilania. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Trwała usterka: Zwarcie w zasilaniu. Trwałe awarie.

Sprawdzić przewód uziemiający między zaciskiem 79 modułu sterującego silnika (ECM) a zaciskiem 1 czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) w przypadku przerywanego obwodu otwartego i środka zaradczego. Zobacz Sprawdzanie okablowania i terminali. Usterki przerywane: Przerwany obwód, przerywane usterki.

Inne informacje:
Aby połączyć pole breakout, zobacz Podłączanie bloku breakout. EMS 2000.


Czyli tak na logikę to trzeba lecieć po kabelkologi skoro czujnik nowy. Chyba że zamiennik szybciutko żywot zakończył.

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 7 maja 2018, o 09:27
autor: adam73
Dzięki. Trzeba się więc pobawić

Re: [v40 1.9T4] błąd "camshaft signal faulty"

: 10 lip 2018, o 11:19
autor: adam73
okazało się , że przeskoczył rozrząd o 2 zęby..