Strona 1 z 1

[v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

: 17 maja 2018, o 17:47
autor: Mateusz
Witam!
Problem w mojej v40 jest 'latanie' kierownicy jadąc po nierównej drodze, czy w koleinach, wpadając w studzienki itd. Czuć na kole kierownicy szarpnięcia. Zauważyłem ,ze jest to mniej odczuwalne na zimówkach 195/65 r15. Na letnich 205/55 r16 jest dużo gorzej. Sprawia to że jazda tym autem jest kłopotliwa i zwyczajnie nieprzyjemna. Wymieniałem amortyzatory, byłem na szarpakach wyszło pare rzeczy takie jak gumy stabilizatora, sworzeń wahacza, końcówki.. Wymieniłem wszystko ,dodatkowo wymieniłem łączniki stab i po tym wszystkim ustawiłem geometrie. Nie zauważyłem znacznej poprawy w prowadzeniu. Czy ktoś miał podobny problem i jakoś to ogarnął? Co może być przyczyną ?

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

: 17 maja 2018, o 18:32
autor: Mateusz
Widze,że na forum panowie też mają takie oponki pozakładane, macie takie problemy na 205/55/r16?

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

: 17 maja 2018, o 18:41
autor: turboni
Nie, nie mam 205/50 R16 - rozmiar zalecany przez Volvo.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

: 17 maja 2018, o 18:43
autor: turboni
Może nie pompę tylko magiel.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

: 17 maja 2018, o 18:43
autor: Mateusz
turboni pisze:Nie, nie mam 205/50 R16 - rozmiar zalecany przez Volvo.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
No własnie tak myślałem, gdzie można szukać przyczyny ?

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

: 17 maja 2018, o 19:12
autor: ELI
w układzie kierowniczym

Re: [v40 1.9 di 04r. 115KM] problem z zawieszeniem

: 29 maja 2018, o 21:00
autor: Mateusz
Na zawieszeniu z przodu nie znaleziono luzów. Być może to faktycznie maglownica.. na postoju przy zgaszonym silniku kiedy robie kołem kierownicy szybkie ruchy prawo lewo, słysze stuki. Dziwne, bo wychodzi na to ze gdzies tam jest jakiś luz ,choć podczas pracy wspomagania ja go nie wyczuwam, lekki ruch kierownicą i od razu reakcja na kolach.. lepiej jest na mniejszej feldze 15'' i mniejszej szerokosci opony. Przypuszczam ,ze zwyczajnie mniejsza szerokośc opony, powoduje mniejsze odczucia na kole kierownicy bo opona ma mniejszy kontakt z drogą. Na ładnym równym asfalcie jest super. Ale gdy wjade nawet w minimalną nierówność czy dziurę ,czuje to na kierownicy. Pytanie czy ktoś robił regeneracje magla i pamięta ile za to płacił? razem z robotą demontażu i montażu.