[V40 2,0 T, Kombi 2004r], Temperatura cieczy - złe wskazania
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 17:56
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Irek
[V40 2,0 T, Kombi 2004r], Temperatura cieczy - złe wskazania
Witam wszystkich użytkowników forum, ponieważ niedawno kupiłem Vovlo i jestem tutaj pierwszy raz
Mam pewien problem z moim Volvo. Niedługo po zakupie podłączyłem go pod komputer diagnostyczny i wyświetlił się błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego. Wymieniłem więc czujnik 2-pin z przewodem znajdujący się obok termostatu (termostat przy okazji też) skasowałem błąd i już się nie wyświetla. Jednak problem jest w czym innym a mianowicie podczas odpowietrzania miałem podpięty cały czas komputer i obserwowałem na bieżąco temperaturę cieczy. Temperatura z OBD nie pokrywa się niestety ze wskazaniami samochodu (wskaźnika). Gdy na komputerze jest juz 101-102 stopnie i załącza się wentylator na zegarach jest cały czas 90. Ogólnie to jeszcze nie widziałem żeby przekroczył to magiczne 90, zarówno przed wymianą jak i po. I tutaj pojawia się moje pytanie, czy jest jakiś drugi czujnik który odpowiada za wskazania wskaźnika w samochodzie? Czy ten wskaźnik jest na tyle orientacyjny że nie pokazuje wahań temp powyżej 90 stopni a dopiero gdy jest naprawdę wysoka? Zastanawiający jest też fakt że po odpięciu tego czujnika przy termostacie zegar nadal wskazuję temperaturę.
Z góry dziękuje za odp i Pozdrawiam
Mam pewien problem z moim Volvo. Niedługo po zakupie podłączyłem go pod komputer diagnostyczny i wyświetlił się błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego. Wymieniłem więc czujnik 2-pin z przewodem znajdujący się obok termostatu (termostat przy okazji też) skasowałem błąd i już się nie wyświetla. Jednak problem jest w czym innym a mianowicie podczas odpowietrzania miałem podpięty cały czas komputer i obserwowałem na bieżąco temperaturę cieczy. Temperatura z OBD nie pokrywa się niestety ze wskazaniami samochodu (wskaźnika). Gdy na komputerze jest juz 101-102 stopnie i załącza się wentylator na zegarach jest cały czas 90. Ogólnie to jeszcze nie widziałem żeby przekroczył to magiczne 90, zarówno przed wymianą jak i po. I tutaj pojawia się moje pytanie, czy jest jakiś drugi czujnik który odpowiada za wskazania wskaźnika w samochodzie? Czy ten wskaźnik jest na tyle orientacyjny że nie pokazuje wahań temp powyżej 90 stopni a dopiero gdy jest naprawdę wysoka? Zastanawiający jest też fakt że po odpięciu tego czujnika przy termostacie zegar nadal wskazuję temperaturę.
Z góry dziękuje za odp i Pozdrawiam
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 2,0 T, Kombi 2004r], Temperatura cieczy - złe wskaz
układ wskazań idzie z Ecu jeśli dobrze pamiętam
zegar na blacie pewnie nie wykrywa takich wahań
odpalanie wiatraka przy 101 a 102 stopnia jest jak najbardziej prawidłowe dlatego nie jest to temperatura jakaś dla niego nie bezpieczna gdzie miałby wchodzić pod czerwone pole ..
działa Ci to prawidłowo i bym się nie stresował ..
jak mi na pierwszej długiej trasie na zegarku zobaczyłem cyferki 95 96 97 --100 to już byłem w panice mając wcześniej nissana który miał termostat 76 st pełne otwarcie ..
Volvo to piekarniki i tyle ..
zegar na blacie pewnie nie wykrywa takich wahań
odpalanie wiatraka przy 101 a 102 stopnia jest jak najbardziej prawidłowe dlatego nie jest to temperatura jakaś dla niego nie bezpieczna gdzie miałby wchodzić pod czerwone pole ..
działa Ci to prawidłowo i bym się nie stresował ..
jak mi na pierwszej długiej trasie na zegarku zobaczyłem cyferki 95 96 97 --100 to już byłem w panice mając wcześniej nissana który miał termostat 76 st pełne otwarcie ..
Volvo to piekarniki i tyle ..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 17:56
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Irek
Re: [V40 2,0 T, Kombi 2004r], Temperatura cieczy - złe wskaz
Ciekawe w takim razie od jakiej wartości wskaźnik pokaże zmianę temperatury. Mam nadzieję że wystarczająco wcześnie bo słyszałem ze w tym silniku blok jest mało wytrzymały na skrajnie wysokie temp cieczy. Co masz na myśli mówiąc piekarniki? Aż tak źle znoszą wysokie temperatury na zewnątrz ?
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [V40 2,0 T, Kombi 2004r], Temperatura cieczy - złe wskaz
No niestety era V 40 stki dzieli się na przed i po lift
Poliftowe są bardziej dopracowane i ładniejsze .
Przedlift zwłaszcza w Turbo był dużo bardziej wytrzymały
Największe problemy ma 2.0 T4 Poliftowe ale są też na to lekarstwa .
Bo jest bardziej obciążone nić 2.0 200 a 160 KM . wiadomo
Co do wolno ssaków to są delikatniejsze ale dają radę ,
Co do piekarnika to miałem na myśli że jest poprostu strasznie gorąco pod maską .
jeśli chcesz dbać o silnik to polecam jakieś dodatkowe urządzenia wskażniki z Pikiem czy coś podobnego
Taka obawa o silnik doprowadziła mnie do zrobienia takiej zabawki która ma ogarniać
takie rzeczy jak
Temp Płynu
Temp Oleju
Temp EGT
Ciś doładowani i gazu
jak i AFR
+ multum innych czujników ,
Narazie wersje 2.0 mam na biurku a prototyp lata w Virusa C70
Tu jest filmik jak to mniej wiecej wygląda choć kolory ładniejsze no i wsio dopracowane bardziej jest doszło kilka innych ekranów
https://www.youtube.com/watch?v=al_FAhwG6JE&t=24s" onclick="window.open(this.href);return false;
Poliftowe są bardziej dopracowane i ładniejsze .
Przedlift zwłaszcza w Turbo był dużo bardziej wytrzymały
Największe problemy ma 2.0 T4 Poliftowe ale są też na to lekarstwa .
Bo jest bardziej obciążone nić 2.0 200 a 160 KM . wiadomo
Co do wolno ssaków to są delikatniejsze ale dają radę ,
Co do piekarnika to miałem na myśli że jest poprostu strasznie gorąco pod maską .
jeśli chcesz dbać o silnik to polecam jakieś dodatkowe urządzenia wskażniki z Pikiem czy coś podobnego
Taka obawa o silnik doprowadziła mnie do zrobienia takiej zabawki która ma ogarniać
takie rzeczy jak
Temp Płynu
Temp Oleju
Temp EGT
Ciś doładowani i gazu
jak i AFR
+ multum innych czujników ,
Narazie wersje 2.0 mam na biurku a prototyp lata w Virusa C70
Tu jest filmik jak to mniej wiecej wygląda choć kolory ładniejsze no i wsio dopracowane bardziej jest doszło kilka innych ekranów
https://www.youtube.com/watch?v=al_FAhwG6JE&t=24s" onclick="window.open(this.href);return false;
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 17:56
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Irek
Re: [V40 2,0 T, Kombi 2004r], Temperatura cieczy - złe wskaz
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź, rozjaśniłeś mi troche ocb:)
Myślałem nad wskaźnikami ale analogowymi: doładowania, ciśnienia oleju, temp oleju i biorąc pod uwage precyzję wskaźnika temp cieczy moze warto by było i taki sobie sprawić.
Ale projekt zacny, jak to mniej wiecej cenowo wychodzi?
Zamierzam nim troche pojeździć, niedługo planuje założyć LPG i nie chcialbym go na starcie ugotować..;(
A co powiesz na połączenie z LPG? Instalacja: sterownik Stag 4, reduktor stag, wtryski baracuda.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Myślałem nad wskaźnikami ale analogowymi: doładowania, ciśnienia oleju, temp oleju i biorąc pod uwage precyzję wskaźnika temp cieczy moze warto by było i taki sobie sprawić.
Ale projekt zacny, jak to mniej wiecej cenowo wychodzi?
Zamierzam nim troche pojeździć, niedługo planuje założyć LPG i nie chcialbym go na starcie ugotować..;(
A co powiesz na połączenie z LPG? Instalacja: sterownik Stag 4, reduktor stag, wtryski baracuda.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 2,0 T, Kombi 2004r], Temperatura cieczy - złe wskaz
Co do tego się nie zgodzę.Wolnossaki są najbardziej wytrzymałe, bo nie są tak obciążone.RIPPER pisze:Co do wolno ssaków to są delikatniejsze ale dają radę ,
Wg mnie są mułowate ale też przez to idioto odporne i ciężko je zarżnąć
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 2,0 T, Kombi 2004r], Temperatura cieczy - złe wskaz
Jasne, że tak ale w twoim masz już lekko awaryjny osprzęt jak zawór i koło zmiennych faz.Cewki też nie należą do najtrwalszych.krystiancza2 pisze:Czyli że mój 1.8 wolnossak 122 konny jest silnikiem wytrzymałym ?