Strona 1 z 1

Przegrzewający się silnik

: 11 cze 2018, o 12:16
autor: koster
Witam problemy zaczeły sie 2 tygodnie temu jak się zrobiło gorąco,jadę pod sporą gorę na samym wzniesieniu zatrzymałem sie na poboczu zeby zapalic fajke po chwili zalączyl sie wentylator a wskazowka powędrowała jedna skale poza 90.Zaczekałem zeby przestygnął zerknołem na plyn chłodzacy było go mało na granicy min.Dolałem myslałem ze problem rozwiazany za kilka dni ta sama sytuacja płynu było w normie sprawdzam teraz codziennie,swoja drogą mam wrazenie jakby go ubywało.Rozmawiałem z mechanikiem mowił zeby na razie obserwowac ze na tych upałach to normalka,ale mnie to nie uspokoilo.Wczoraj jade upał jak cholera zjezdzam ze wzniesienia a temperatura spadla z roboczej o 2 kreski pozniej na prostej znowu wrociila na robocza.Dodam ze silnik pracuje poprawnie nic nie dymi .

Re: Przegrzewający się silnik

: 11 cze 2018, o 12:40
autor: rafal213
Witaj,u mnie też silnik się przegrzewał winowajcą okazał się termostat.Wymieniłem na nowy i jak ręką odjął.

Re: Przegrzewający się silnik

: 11 cze 2018, o 12:42
autor: koster
Termostat nigdy nie był wymieniany,a tez podobne objawy?

Re: Przegrzewający się silnik

: 11 cze 2018, o 12:50
autor: rafal213
Jak nie był zmieniany to wymień ,koszt nie taki wielki ,a objawy podobne i u mnie były .

Re: Przegrzewający się silnik

: 11 cze 2018, o 19:38
autor: nocaster
A jeśli jest wrażenie że ubywa też płynu to i posprawdzać szczelność układu by pasowało poza wymianą termostatu.

Re: Przegrzewający się silnik

: 11 cze 2018, o 20:48
autor: SHerbiosR
Wyciągnij termostat, zobacz jak wygląda. Jeśli jest zamknięty, zrób próbę na otwieranie- włóż go do garnka z wodą i zostaw do zagotowania, zobaczysz czy się otwiera.

Re: Przegrzewający się silnik

: 11 cze 2018, o 21:53
autor: nocaster
Nie sprawdza się płynu na zgaszonym silniku bo jak ma coś tam być.

Re: Przegrzewający się silnik

: 11 cze 2018, o 22:46
autor: Borysław
nocaster pisze:Nie sprawdza się płynu na zgaszonym silniku bo jak ma coś tam być.
Chyba sobie żartujesz? Płyn uzupełnia się na zimnym i zgaszonym silniku.Przy prawidłowym stanie płynu, zbiorniczek wyrównawczy jest zalany do połowy.