[1.9 T4 1997] Złożony problem

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Aquarius
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 26 paź 2017, o 19:46
Model: V40
Silnik: 1,9T
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 34
Skąd jesteś?: Kostrzyn
imię: Piotr

[1.9 T4 1997] Złożony problem

Post autor: Aquarius » 10 paź 2018, o 21:49

Sam nie wiem od której strony zabrać się za usterkę mojego Wołka. Są trzy zasadnicze rzeczy które trzeba ogarnąć, proszę więc o jakieś podpowiedzi...
Po kupnie miałem pewne problemy z gazem (instalacja AG, wtryski Hany) gdzie 2 wtryski były niebieskie, jeden złoty, jeden zielony, kto wie dlaczego nie dano wszystkich niebieskich... Auto miało delikatne strzały podczas jazdy (szczególnie przyśpieszania), benzyny szczerze mówiąc dokładnie wtedy nie sprawdziłem.
Po wizycie u speca od gazu, wymienił listwę wtryskową (wyleciało mi z głowy na jaką) było jeszcze gorzej; przy 3,5 tys zaczął rwać i wierzgać jak młode źrebięcie wypuszczone na padok. Co ciekawe trochę mniej, ale na benzynie od 4,5 tys również.
Wywaliło kilka błędów w tym czujnik położenia wałka rozrządu.
Teraz... Auto jest u mechanika i pytania:
Czy robić usterki związane z benzyną i nie włączać gazu do czasu wizyty u gazownika? (bo się coś rozreguluje czy nie wiem...)
Auto ma podpiętego DET-a ECUmaster, nie wiem co jest tam porobione, czy coś strojone, czy nie. Odpiąć go po naprawie, do czasu zrobienia pozostałych usterek?
Coś ciekawego przychodzi Wam do głowy?

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [1.9 T4 1997] Złożony problem

Post autor: Borysław » 10 paź 2018, o 22:25

Były założone różne wtryski aby było po taniości. Najpierw doprowadź pracę silnika na PB do normy a później zajmij się LPG.Na początek do sprawdzenia kable WN,świece i cewki.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Aquarius
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 26 paź 2017, o 19:46
Model: V40
Silnik: 1,9T
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 34
Skąd jesteś?: Kostrzyn
imię: Piotr

Re: [1.9 T4 1997] Złożony problem

Post autor: Aquarius » 11 paź 2018, o 21:50

Kable i świece mają 3 tygodnie. Cewki są NGK, ale jeszcze nie wymieniałem. Mechanik zajmie się najpierw błędami, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [1.9 T4 1997] Złożony problem

Post autor: turboni » 11 paź 2018, o 22:16

Konektory cewek do wymiany.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [1.9 T4 1997] Złożony problem

Post autor: ELI » 12 paź 2018, o 06:08

w ogóle co to za tytuł tematu, złożony problem :zomby

nie ma szans żeby ktoś znalazł usterkę w szukajce podobną do Twojej

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [1.9 T4 1997] Złożony problem

Post autor: RIPPER » 12 paź 2018, o 09:47

DET jest oparty o wartości przepływki jak go odepniesz to fura nie powinna zagadać
jak ktoś dawał deta to chciał podlać auto za wsadzenie różnych wtryskiwaczy LPG bym od razu ręce poodcinał .

a jeśli det ma zadanie przestawiać zapłon to też sygnał z czujnika położenia wałka może być zmieniany w DEcie

wytnij tego deta i złóż tak jak fabryka to zrobiła
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”