[S40 T3 01r. ] przygasa na jałowych przy obciąż. elektryczny
: 3 sie 2018, o 08:43
Witam.
Mam problem od bardzo długiego czasu z swoją S40. Mechanik rozkłada ręce i mówi że już tak ma być. Silnik na jałowych obrotach przygasa podczas załączonej klimy i gdy załączy się duży wentylator chłodnicy. Wtedy samochód wyłącza klimę i wentylatory. Efekt jest taki że co jakiś czas po spadku obrotów sobie zgaśnie silnik. Po za tym ma moc i nigdy nie falują obroty. Zauważyłem że powtarza się to przy podnoszeniu wszystkich szyb. Wydaje mi się że mam problem z alternatorem, a dokładniej reg. napięcia.
Dorzucam wykres napięcia podczas pracy świateł i klimatyzacji:
Maksymalne napięcie według mnie jest trochę niskie, silnik zimny, więc w teorii powinien trzymać bliżej 14V. Pierwszy spadek na wykresie to załączenie dużego wentylatora, napięcie próbuje narastać, nie osiąga tego co przed załączeniem. Przy drugim spadku silnik przygasa, wyłącza klimę wentylator i wraca na jałowe obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie. Posiadam tylko Delphi Autocom. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc chętnie podjadę w woj. świętokrzyskim, podkarpackim, małopolskim.
Pozdrawiam Santa
Mam problem od bardzo długiego czasu z swoją S40. Mechanik rozkłada ręce i mówi że już tak ma być. Silnik na jałowych obrotach przygasa podczas załączonej klimy i gdy załączy się duży wentylator chłodnicy. Wtedy samochód wyłącza klimę i wentylatory. Efekt jest taki że co jakiś czas po spadku obrotów sobie zgaśnie silnik. Po za tym ma moc i nigdy nie falują obroty. Zauważyłem że powtarza się to przy podnoszeniu wszystkich szyb. Wydaje mi się że mam problem z alternatorem, a dokładniej reg. napięcia.
Dorzucam wykres napięcia podczas pracy świateł i klimatyzacji:
Maksymalne napięcie według mnie jest trochę niskie, silnik zimny, więc w teorii powinien trzymać bliżej 14V. Pierwszy spadek na wykresie to załączenie dużego wentylatora, napięcie próbuje narastać, nie osiąga tego co przed załączeniem. Przy drugim spadku silnik przygasa, wyłącza klimę wentylator i wraca na jałowe obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie. Posiadam tylko Delphi Autocom. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc chętnie podjadę w woj. świętokrzyskim, podkarpackim, małopolskim.
Pozdrawiam Santa