[V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
piter1
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 2015, o 07:33
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 115
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Nysa
imię: Piotr

[V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: piter1 » 3 lis 2015, o 21:49

Witam, szukałem w "szukaj" i nic, potrzebuję informacji w jaki sposób samemu wymienic pasek klinowy?Czy muszę opuścić silnik do wysokości otworu do rolki w nadwoziu, czy może jest jakiś inny prostszy sposób aby nie rozkręcać połowy auta??Przyznam,że z kolegą ponad godzinę zastanawialismy się jak się do niego dobrać i żadnego pomysłu.Proszę o poradę, na pewno ktoś z forumowiczów wymieniał go sam

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: pajakk » 3 lis 2015, o 22:29

kolego nic nie musisz rozbierać, kiedyś zerwało wystarczy klucz (jutro spradze jaki) do napinacza 5 min roboty.
Zakładasz klucz na napinacz i ciągniesz, jednocześnie zdejmując pasek (nie odkręcasz, on tak jakby to nazwać sprężynuje), później zakładasz pasek a na końcu znowu naciągasz napinacz i zakładasz pasek. tyle
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: RIPPER » 3 lis 2015, o 23:37

nie wiem czy nie potrzeba tam 15 stki i jakiejś dzwigni ale już nie pamiętam zobacz sobie jak dokładnie idzie pasek bo na końcu trzeba na gładkie rolki zakładać
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: pajakk » 4 lis 2015, o 07:30

chyba tak, ja miałem dłuuugi klucz (specjalnie uspawany do takich rzeczy ) więc nie miałem kłopotu z naciągnięciem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: Yaro » 4 lis 2015, o 08:00

Klucz do kół jest dobry. Tylko nie pamiętam z jakiego auta. Chyba fiorda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: NoViK » 4 lis 2015, o 08:56

Napinacz na śrubę z łbem 15mm. Odpuszczasz naciag kręcąc w prawo.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: bully » 6 paź 2017, o 09:47

NoViK pisze:Napinacz na śrubę z łbem 15mm. Odpuszczasz naciag kręcąc w prawo.
pajakk pisze:Zakładasz klucz na napinacz i ciągniesz, jednocześnie zdejmując pasek (nie odkręcasz, on tak jakby to nazwać sprężynuje)
Chłopaki - to się kręci czy ciągnie? Czy po prostu jak założę klucz na śrubę i wykorzystując dźwignię klucz docisnę tak jak bym dokręcał to wtedy napinacz się odchyla i można zdjąć pasek?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: Borysław » 6 paź 2017, o 10:21

Tak.Klucz chyba 15 i przygotuj sobie przedłużkę.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: bully » 6 paź 2017, o 11:17

Dzięki!
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4526
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V 40, 1.8 16V , 1996r] Pasek wielorowkowy wymiana

Post autor: Borysław » 6 paź 2017, o 11:32

Tam masz miejsce tylko na płaski klucz. Ciągniesz go w stronę przedniej lampy.Mozesz dodatkowo poluzować pompę ABS aby mieć więcej miejsca.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”