[v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

[v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: MalcolmXXX » 15 paź 2018, o 20:40

Hej
Czy orientujecie się może jak wygląda sprawa z pojawiającym się błędem gdy układ zapłonowy nie pracuje jak należy. Czy może np. występować wypadanie zapłonów i jakimś cudem nie będe o tym poinformowany nawet w sterowniku ?
Pytam bo już naprawde nie mam pomysłu dlaczego samochód słabnie po przejechaniu jakiegoś tam dłuższego odcinka i zaczyna tak jakby delikatnie poszarpywać poniżej 2 tys obrotów, zwłaszcza gdy trzymam leciutko gaz i powoli dodaje lub też ujmuje. Gdy kręce mu na maksa problem nie występuje, ale auto i tak słabo się wkręca.
Mechanicy którzy sprawdzali mi kompresje na cylindrach mówili że nie zauważyli żeby coś sie pojawiło na desce.
Sam już nie wiem o co loto, najgorsze jest to że nikt nie chce mi pomoć i każdy to olewa a ja mechanikiem nie jestem więc nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei bo już kilka rzeczy wymieniłem i nic to nie dało.

Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: MalcolmXXX » 15 paź 2018, o 20:57

Na zimnym to samochód naprawdę fajnie się zbiera, zwłąszcza jak postoi kilka dni, ale im węcej jeżdżę tym gorzej.
Byłem już u kilku mechaników i u diagnostyka nikt nic nie widzi, zresztą widać że nie chce im się w to bawić, zrobią co mają zrobić, tzn bieżące naprawy, ten temat zaś każdy olewa.
Sam nie wiem gdzie się mam z tym udać bo autka trochę szkoda.
Czyli jak nie ma błędów z wypadaniem zapłonów to wymianę cewek sobie całkowicie odpuścić ?

Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: MalcolmXXX » 16 paź 2018, o 16:44

Jak go kupiłem to miał nabite ledwie 160 tys, zrobiłem nim 25 tys i mam tego samochodu dosyć - ciągle coś się psuje.
Zrobisz jedno, chwile się pocieszysz i zaraz coś tam znowu je...
Dlatego też powoli myśle o sprzedaniu bo nie mam zamiaru użerać się z puszką na kółkach bo szkoda zdrowia. Kasy zainwestowane sporo a jeździ to gorzej niż moja stara honda 1.4 w którą w ogole nie inwestowałem.
A to że na zimnym lepiej powinien się zbierać to wiem z tym że są dni kiedy zrobie autkiem 30 km i jest dobrze, dopiero potem łapie muła konkretnego, im dłużej tym gorzej. Są też dni że już po 5 km jest muł totalny, widzę że wiele zależy od temperatury na zewnątrz.
W dodatku na jałowym wali mi nieprzepaloną mieszanką w wydech jak wkręce mu na oborty.
Z początku myślałęm że to może czujnik temperatury wody albo powietrza ale wszystko jest w porządku.
Sprawdzę jeszcze elektrozawór faz i odpuszczam temat bo nie mam już na to siły.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2018, o 17:00 przez MalcolmXXX, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: Borysław » 16 paź 2018, o 16:48

V40 wymaga wiele cierpliwości a i tak odwdzięczy się kolejną irytującą pierdołą do zrobienia...
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: MalcolmXXX » 16 paź 2018, o 17:29

Borysław pisze:V40 wymaga wiele cierpliwości a i tak odwdzięczy się kolejną irytującą pierdołą do zrobienia...
Szkoda że nikt mi nie powiedział tego wcześniej he he.
Lepiej już chyba kupić sobie oklepanego francuza bo przynajmniej każdy janusz wie jak go zrobić bo gdzieś to chociaż usłyszał od znajomego.
A volvo ? Powiedz mechanikowi że jakoś dziwnie terkocze w rozrządzie ?, -musisz sam go naprowadzić że to pewnie koło zmiennych faz bo rzadko który na to wpadnie.
Ja musiałem wszystkich sam naprowadzać posiłkując się wiedza z forum i powoli mam już dosyć tłumaczenia że jednak cos jest nie tak i trzeba byłoby to czy tamto sprawdzić.
Mało jest mechaników ogarniętych w volvo a serwis cholernie drogi a też nie zawsze znajdą przyczynę.
Głupie koło zmiennych faz kosztuje ponad tys zł a w środku aisin który można kupić za niecałe 400 zł. Nie mówiąc już o podpięciu pod vide gdzie wołają sobie za tą przyjemność 350 zł. Więc co pozostaje ? jeździć po mirkach, januszach i pejterach i uczyć ich diagnozowania starego volvo.

Awatar użytkownika
kilert
Debeściak
Posty: 206
Rejestracja: 14 lis 2016, o 12:27
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200 KM
Rocznik: 2003
wiek: 30
Skąd jesteś?: Brzeznica
imię: Wojtek

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: kilert » 16 paź 2018, o 20:04

Kolego jak zaplon wypada sporadycznie to sterownik go nie wykryje przynajmniej ka tak miałem. Musiałby wtryskiwacz się zawiesic i nie podawac paliwa to wtedy pokaże błąd. W tych autach po jakims blizej nie okreslonym przebiegu po prostu trzeba wymienic uklad zapłonowy. Najlepiej oryginalne świece, jeżeli przewody WN maja przebicie do wymiany, cewki jeżeli sa popękane do wymiany bo będzie uciekać iskra. Następna sprawa konektory cewek (wtyczki) jeżeli luźno nachodza na cewke, rozlatuja sie w rękach to nie bedzie to chodzić do wymiany. W moim przypadku tylko kable wn sie ostały reszte wymienilem i mam spokoj z szarpaniem itp. Układu zapłonowego nie oszukasz w tych autach i zaczalbym na twoim miejscu od tego. Potem mozna przejsc do układu zasilania paliwem.

Wysłane z mojego GT-I8262 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: MalcolmXXX » 17 paź 2018, o 19:49

Wielkie dzięki za wyczerpująca odpowiedz i zainteresowanie tematem.
Kable i świece wymieniłem w pierwszej kolejności i nic to niestety nie dało,zwłaszcza że jedno jak i drugie było ok. Przyglądałem się też cewką no i wydają się być w porządku, żadnych pęknięć nie zauważyłem.
Cholera wie co tam jest z tym samochodem, będe jeździł aż się coś nie rozwali, wtedy będzie wiadomo co było :) chyba że prędzej zgnije bo ruda od spodu szaleje

Awatar użytkownika
adwersarz
Zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: 29 paź 2018, o 20:03
Model: V40/V70
Silnik: 1.9/2,5T
moc: 10/210
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Torun
imię: Michal

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: adwersarz » 29 paź 2018, o 20:40

MalcolmXXX pisze:Przyglądałem się też cewką no i wydają się być w porządku, żadnych pęknięć nie zauważyłem.
Padnięta cewka nie da po sobie poznać na zewnątrz
Mogę pokazać Ci 5 cewek które z zewnątrz są ok a w rezultacie na ciepłym silniku nie było obrotów jałowych a na bucie wypadał zapłon

Dobrze będzie jak pojedziesz do jakiegoś mechanika, niech podepnie po kompa i zobaczy odczyty z koła zmiennych faz, czy nie ma za dużego odchylenia
MalcolmXXX pisze:widzę że wiele zależy od temperatury na zewnątrz.
I odczyt z czujnika temp powietrza, płynu chłodzącego przepływki oraz przepustnicy, nawet wyczyścić ją

Możesz też odpiąć przepływke i zobaczyć czy dalej szarpie

I nie ma co siać propagandy że tylko vidą można go podpiąć, każdy szanujący się warsztat ma ktsa albo inny interfejs który w 100% łączy się z tymi kompami

Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: MalcolmXXX » 30 paź 2018, o 22:32

Cewki wymienione ale niestety brak widocznej poprawy.
Z wszystkiego to do sprawdzenia zostaje chyba własnie rozrząd i sterowanie jego fazami oraz czujnik wału. Najlepsze jest to że rozrzad był już poprawiany bo poprzednio założyli na cechy i przestawił się o jeden ząbek, no ale czy po poprawieniu jest na 100& dobrze ? Kto tam wie, na pewno mniej telepie silnikiem na jałowym, ale czy fazy działają jak powinny to trudno powiedzieć.
Dlatego chyba najtaniej wyjdzie jednak właśnie zakup vidy i sprawdzenie tego poprzez test danego modułu, fajnie byłoby jeżeli byłaby możliwość sprawdzenia również i czujnika wału.
A z tymi warsztatami to daj spokój, u mnie w okolicy zostaje tylko serwis volvo, ale za podpięcie liczą sobie 350 zł - jakis obłęd. Poza tym nie wiem czy sprawdzenie poprawności działania rozrzadu mozna spawdzić jakimś innym interfejsem niż vida, podejrzewam że chyba nie.

Awatar użytkownika
adwersarz
Zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: 29 paź 2018, o 20:03
Model: V40/V70
Silnik: 1.9/2,5T
moc: 10/210
Rocznik: 2002
wiek: 28
Skąd jesteś?: Torun
imię: Michal

Re: [v40 1.8 122] wypadanie zapłonów

Post autor: adwersarz » 30 paź 2018, o 22:49

MalcolmXXX pisze:Dlatego chyba najtaniej wyjdzie jednak właśnie zakup vidy i sprawdzenie tego poprzez test danego modułu, fajnie byłoby jeżeli byłaby możliwość sprawdzenia również i czujnika wału.
A z tymi warsztatami to daj spokój, u mnie w okolicy zostaje tylko serwis volvo, ale za podpięcie liczą sobie 350 zł - jakis obłęd. Poza tym nie wiem czy sprawdzenie poprawności działania rozrzadu mozna sprawdzić jakimś innym niż vida, podejrzewam że chyba nie.
Idzie, znajomy mechanik ma jakiegoś chińczyka na kształt boscha i wszystko odczytuje, przestawienie rozrządu o ząbek to jedno, ustawienie koła zmiennych faz to zupełnie coś innego.
Jak przestrzelili rozrząd (co dla mnie jest wyczynem bo ktoś po coś wymyślił blokady, a jak już nie miał to mógł 4 gwoździe użyć) to na bank przestawili koło zmiennych faz. Jeszcze pytanie czy koło nie jest już samo w sobie wywalone i nie terkocze a zawór zmiennych faz nie leje olejem po silniku gubiąc ciśnienie.

Obczaj czy poszarpuje z wypiętą przepływką i wyczyść przepustnice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”