[V40 1.9 TD 90 KM 99/00 r.] Zapowietrzony układ chłodzenia?

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
mad196
Posty: 1
Rejestracja: 17 lis 2018, o 20:44
Model: v40
Silnik: 1.9 TD
moc: 90 KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Tychy
imię: Marcin

[V40 1.9 TD 90 KM 99/00 r.] Zapowietrzony układ chłodzenia?

Post autor: mad196 » 22 gru 2018, o 15:25

Witam
Jak porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia Volvo V40 Kombi (645) (1995.07 - 2004.06) 1.9 TD 90KM. Pół roku temu zrobione UPG,pompa,termostat nowe a podczas jazdy znika ogrzewanie i wywali płyn z wyrównawczego. Korek na wyrównawczym zmieniany. Jest opcja że gdzieś dostaje lewego luftu i się zapowietrza? Z góry dzięki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1.9 TD 90 KM 99/00 r.] Zapowietrzony układ chłodzen

Post autor: ELI » 22 gru 2018, o 15:36

Obawiam się pękniętej głowicy, do tej pory spokojnie by się odpowietrzył

Awatar użytkownika
sopin
Zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: 21 paź 2017, o 20:09
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 136KM
Rocznik: 1996
wiek: 23
Skąd jesteś?: Torun
imię: Mateusz

Re: [V40 1.9 TD 90 KM 99/00 r.] Zapowietrzony układ chłodzen

Post autor: sopin » 22 gru 2018, o 17:39

włącz silnik i czekaj aż się nagrzeje przy okazji dolewaj płynu do zbiorniczka. musi się wiatrak załączyć najlepiej parę razy.

wymiana płynu też by nie zaszkodziła.

Awatar użytkownika
laki0977
Debeściak
Posty: 103
Rejestracja: 25 sie 2016, o 21:17
Model: V40
Silnik: 1.9TD
moc: 90 KM
Rocznik: 98
Skąd jesteś?: Mazowieckie
imię: Krzysiek

Re: [V40 1.9 TD 90 KM 99/00 r.] Zapowietrzony układ chłodzen

Post autor: laki0977 » 23 gru 2018, o 21:24

pierwsza sprawa czy korek jest sprawny, druga to po odkręceniu korka na gorącym silniku zawsze wywali płyn.
Sprawdź odpalając go zimnego bez korka czy przy podnoszącej się temperaturze zacznie wywalać płyn.
Ciężko jest dokładnie odpowietrzyć ten silnik a służy do tego mosiężna śruba na obudowie termostatu. Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”