[V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 14:11
- Model: V 40
- Silnik: B419T4
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Weinheim
- imię: Mateusz
[V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
Witam serdecznie,
od jakiegoś czasu w moim Volvo ciśnienie doładowania zmalało z 1.3 do 1.0 bara. Brakuję teraz charakterystycznego kopnięcia w okolicach 3,500 obr/min. Sprawdzałem wszystkie czujniki, podciśnienia, szczelność układu dolotowego i wszystko jest ok. Ciśnienie nabija szybko, przy 3000 obr/min jest już 1 bar i na tym koniec. Jedynie na piątym biegu gdy dokręce do ok. 4500 ciśnienie wzrośnie powoli do 1.3 bara i zaraz spada do 1.0 bar.
Co jeszcze zauważyłem, to ciśnienie jakie jet na manometrze nie zgadza się z tym które pokazuje w sterowniku auta, kiedy na manometrze jest 1.0 bar na sterowniku pokazuje 1.8 do 2.0 bar. Do doładowania 0.4 bar ciśnienia się zgadzają a potem się rozchodzą...
Dodam że w moim modelu nie ma czujnika doładowania, reszta czujników jest nowa, na starych było to samo, przepływomierz powietrza jest też nowy, ale sprawdzałem jeszcze 3 inne i jet to samo. Zawór BCS też jest nowy.
Myślę że warto dodać że auto jest po chiptuningu.
Ma ktoś pomysł dlaczego ciśnienie na manometrze i sterowniku się nie zgadzają?
Pozdrawiam Mateusz
od jakiegoś czasu w moim Volvo ciśnienie doładowania zmalało z 1.3 do 1.0 bara. Brakuję teraz charakterystycznego kopnięcia w okolicach 3,500 obr/min. Sprawdzałem wszystkie czujniki, podciśnienia, szczelność układu dolotowego i wszystko jest ok. Ciśnienie nabija szybko, przy 3000 obr/min jest już 1 bar i na tym koniec. Jedynie na piątym biegu gdy dokręce do ok. 4500 ciśnienie wzrośnie powoli do 1.3 bara i zaraz spada do 1.0 bar.
Co jeszcze zauważyłem, to ciśnienie jakie jet na manometrze nie zgadza się z tym które pokazuje w sterowniku auta, kiedy na manometrze jest 1.0 bar na sterowniku pokazuje 1.8 do 2.0 bar. Do doładowania 0.4 bar ciśnienia się zgadzają a potem się rozchodzą...
Dodam że w moim modelu nie ma czujnika doładowania, reszta czujników jest nowa, na starych było to samo, przepływomierz powietrza jest też nowy, ale sprawdzałem jeszcze 3 inne i jet to samo. Zawór BCS też jest nowy.
Myślę że warto dodać że auto jest po chiptuningu.
Ma ktoś pomysł dlaczego ciśnienie na manometrze i sterowniku się nie zgadzają?
Pozdrawiam Mateusz
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 14:11
- Model: V 40
- Silnik: B419T4
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Weinheim
- imię: Mateusz
Re: [V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
wcześniej na starym działał tak samo, a jak podmienie je teraz to trzyma 0,7 bara do około 4,000 obr/min (gdzie normalnie 0,7 bara jest przy 2500 obr/min) potem dobija do około 1,5 bara i momentalnie zrzuca do 0.5-0.7 bara i znowó do góry .
Jest możliwe że jest to wina turbiny?
Najprawdopodobniej jest to oryginalna turbina, mam teraz przebieg 256 tyś. km a w układzie dolotowym znajduje się olej, nie wiem ile normalnie oleju znajduje sie w dolocie , ale na moje oko jest go za dużo, nie płynie w rurach, ani nie stoją kałuże ale zbiera się np. mała strużka na dnie rury..
Jest możliwe że jest to wina turbiny?
Najprawdopodobniej jest to oryginalna turbina, mam teraz przebieg 256 tyś. km a w układzie dolotowym znajduje się olej, nie wiem ile normalnie oleju znajduje sie w dolocie , ale na moje oko jest go za dużo, nie płynie w rurach, ani nie stoją kałuże ale zbiera się np. mała strużka na dnie rury..
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
Przejrzyj czy zawór od regulacji namiary spalin pracuje płynnie i czy samo westgate trzyma ciśnienie. Trochę dziwne że masz wartości 1.3- 1.5 bar jak w seria powinna mieć 0.9- 1.1bar
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 14:11
- Model: V 40
- Silnik: B419T4
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Weinheim
- imię: Mateusz
Re: [V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
auto jest po programie dlatego też jest ,,powinno być,, większe doładowanie, ale ostatnio ładuje 1,0bar-1,1bar zamiast 1,5 bar tak jak to było po programie.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
Dlatego do sprawdzenia jest turbina pod kątem, zaworu upuszczająego nadmiar spalin w rurę wydechu.. może być nie szczelny już sam zawór albo się przycinać
Btw samo ciśnienie doładowania można podnieść przez mbc.. coś jeszcze było wymieniane ? Czy seria z programem
Btw samo ciśnienie doładowania można podnieść przez mbc.. coś jeszcze było wymieniane ? Czy seria z programem
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 14:11
- Model: V 40
- Silnik: B419T4
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Weinheim
- imię: Mateusz
Re: [V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
Ciśnienie było wcześniej 1.5 pik i stałe 1.3 bar.
Wiem że można podnieść ciśnienie mbc ale to nie rozwiązuje problemu..
Wszystko seria z programem jest.
Zawór regulacji spalin też jest nowy, zazwyczaj działa ale bardzo rzadko zdarza się że po otwarciu korka wlewu paliwa jest tam ciśnienie.. Jeszcze nie wiem czemu.
Obecnie jestem na etapie sprawdzania sztangi Westgate
Wiem że można podnieść ciśnienie mbc ale to nie rozwiązuje problemu..
Wszystko seria z programem jest.
Zawór regulacji spalin też jest nowy, zazwyczaj działa ale bardzo rzadko zdarza się że po otwarciu korka wlewu paliwa jest tam ciśnienie.. Jeszcze nie wiem czemu.
Obecnie jestem na etapie sprawdzania sztangi Westgate
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
O czym my tu piszemy ? Chodziło mi o grzybek w turbinieKrauczu pisze: Zawór regulacji spalin też jest nowy, zazwyczaj działa ale bardzo rzadko zdarza się że po otwarciu korka wlewu paliwa jest tam ciśnienie..
Nie powiedziałem że to rozwiazanie problemu..Krauczu pisze: Wiem że można podnieść ciśnienie mbc ale to nie rozwiązuje problemu..
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 14:11
- Model: V 40
- Silnik: B419T4
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Weinheim
- imię: Mateusz
Re: [V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
Sory, myślałem o czym innym i napisałem co innego..
Membrana i sprężyna w aktuatorze jest po regeneracji.
Będę sprawdzał jeszcze wychył dźwigni pod zadanym ciśnieniem.
Bardziej interesuje mnie jednak czemu na manometrze jest 1 bar doładowania a sterownik widzi 1.8-2 bary? W jaki sposób komputer oblicza sobie doładowanie?
Jakieś pomysły? Wiecie jak pokazuje u was komputer?
Membrana i sprężyna w aktuatorze jest po regeneracji.
Będę sprawdzał jeszcze wychył dźwigni pod zadanym ciśnieniem.
Bardziej interesuje mnie jednak czemu na manometrze jest 1 bar doładowania a sterownik widzi 1.8-2 bary? W jaki sposób komputer oblicza sobie doładowanie?
Jakieś pomysły? Wiecie jak pokazuje u was komputer?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9 T4 1999] ciśnienie doładowania manometr/ecu
Miałeś robiony program, wydaje mi się że w ten sposób tuner oszukał komputer by podlać więcej paliwa, ale to tylko chłopskie myślenie... Więc z glory przepraszam, jeśli wprowadzam w błąd
komputer nie widzi ciśnienia bo jak zauważyłeś nie ma czujnika.. komputer ma od góry ustalone w jakich obrotach jak wysterować bcs,
Bcs też nie ma podglądu na ciśnienie, dlatego lepszym rozwiązaniem jest wyżej wspomniany mbc, bo przynajmniej, wykluczasz wadę elektroniczną
komputer nie widzi ciśnienia bo jak zauważyłeś nie ma czujnika.. komputer ma od góry ustalone w jakich obrotach jak wysterować bcs,
Bcs też nie ma podglądu na ciśnienie, dlatego lepszym rozwiązaniem jest wyżej wspomniany mbc, bo przynajmniej, wykluczasz wadę elektroniczną