V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:47
- Model: v40
- Silnik: 2.0t
- moc: 118kv
- Rocznik: 99
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Inowroclaw
- imię: Tomek
V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
Witam. Od niedawana jestem posiadaczem volvo v40 2.0t 118kv z 99r i nowym członkiem forum
Problem polega na tym, że auto od początku gaśnie na wolnych obrotach, a podczas jazdy z równą prędkością, utrzymując gaz w jednakowej pozycji szarpie. Podczas przyspieszania jest ok, podaje do końca bez problemu. Check engine się nie pali, jedynie po długim postoju długo kreci zanim załapie.
Dodam jeszcze że zaraz po odpaleniu nie gaśnie na wolnych, ale zrobię z 5 km i obroty spadają do 500 i odbijają. Mimo wszystko często zdycha
Na początku wymieniłem pompę paliwa, ponieważ ta która była w aucie jęczała cały czas. Pompa wpadła taka:
-Pompa paliwa elektryczny, 120l/h MEAT & DORIATryb pracy: elektryczny
Wydatek [l/h]: 120
Ciżnienie robocze [bar]: 4,5
Rok prod. do: 07/1999
Układ wtryskowy: Wtrysk wielopunktowy (MPI)
Wersja: Turbo
Następnie i tak miałem zamiar wymienić świece i kable, ponieważ te co były, pamiętały fabrykę, wiec nowe świece, 2 kable i 2 cewki.
Problem nie ustał. Poczytałem trochę na internecie i dowiedziałem się że jest coś takiego jak regulator ciśnienia paliwa. Nowy 500+ wiec zanim kupie wolałbym mieć pewność że to jest to.
I teraz tak, kolega ma volvo przedlift 1.6 na części. Czy ten regulator z wolnossaka podejdzie do turbo? Ten Regulator jest pod maską czy w baku z pompą paliwa, ponieważ widziałem tam podobną część.
Byłem na kompie nic nie pokazało, diagnosta podpinał 2 kompy i stwierdził że jest ok, błędów nie ma. Ja obstawiałem sondę, ale na 2 kompach sonda działała i rysowała dobre wykresy (według diagnosty).
Po tych zabiegach, wyczyściłem przepustnice, krokowca i dalej to samo. Po odpięciu przepływki auto reaguje i ma inne obroty, po odpięciu wtyczki z krokowca tak samo.
Teraz do głowy przychodzi mi tylko ten regulator, czujnik wałka i wału. Czy z Waszego doświadczenia może być coś jeszcze nie tak, na coś jeszcze zwrócić uwagę?
Z góry dzięki
Problem polega na tym, że auto od początku gaśnie na wolnych obrotach, a podczas jazdy z równą prędkością, utrzymując gaz w jednakowej pozycji szarpie. Podczas przyspieszania jest ok, podaje do końca bez problemu. Check engine się nie pali, jedynie po długim postoju długo kreci zanim załapie.
Dodam jeszcze że zaraz po odpaleniu nie gaśnie na wolnych, ale zrobię z 5 km i obroty spadają do 500 i odbijają. Mimo wszystko często zdycha
Na początku wymieniłem pompę paliwa, ponieważ ta która była w aucie jęczała cały czas. Pompa wpadła taka:
-Pompa paliwa elektryczny, 120l/h MEAT & DORIATryb pracy: elektryczny
Wydatek [l/h]: 120
Ciżnienie robocze [bar]: 4,5
Rok prod. do: 07/1999
Układ wtryskowy: Wtrysk wielopunktowy (MPI)
Wersja: Turbo
Następnie i tak miałem zamiar wymienić świece i kable, ponieważ te co były, pamiętały fabrykę, wiec nowe świece, 2 kable i 2 cewki.
Problem nie ustał. Poczytałem trochę na internecie i dowiedziałem się że jest coś takiego jak regulator ciśnienia paliwa. Nowy 500+ wiec zanim kupie wolałbym mieć pewność że to jest to.
I teraz tak, kolega ma volvo przedlift 1.6 na części. Czy ten regulator z wolnossaka podejdzie do turbo? Ten Regulator jest pod maską czy w baku z pompą paliwa, ponieważ widziałem tam podobną część.
Byłem na kompie nic nie pokazało, diagnosta podpinał 2 kompy i stwierdził że jest ok, błędów nie ma. Ja obstawiałem sondę, ale na 2 kompach sonda działała i rysowała dobre wykresy (według diagnosty).
Po tych zabiegach, wyczyściłem przepustnice, krokowca i dalej to samo. Po odpięciu przepływki auto reaguje i ma inne obroty, po odpięciu wtyczki z krokowca tak samo.
Teraz do głowy przychodzi mi tylko ten regulator, czujnik wałka i wału. Czy z Waszego doświadczenia może być coś jeszcze nie tak, na coś jeszcze zwrócić uwagę?
Z góry dzięki
-
- Zaawansowany
- Posty: 71
- Rejestracja: 21 paź 2017, o 20:09
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 136KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Mateusz
Re: V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
no ale jak podpiales kompa , to przepływomierz jakie wartosci pokazywal ? przejedź te 5 km podepnij kompa i sprawdz co pokazuje ile g/s powietrza dostarcza , czy czasem nie "zalewa" silnika powietrzem.
ps szajba miales mi pomoc z lozyskami
ps szajba miales mi pomoc z lozyskami
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:47
- Model: v40
- Silnik: 2.0t
- moc: 118kv
- Rocznik: 99
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Inowroclaw
- imię: Tomek
Re: V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
Nie wiem jakie dokładne wartości pokazywał. Diagnosta nie miał do niczego zastrzeżeń. Jutro zobaczę czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
No i dziś auto odpaliło od strzała, bez kręcenia rozrusznikiem...
W poniedziałek dostanie nowy filtr paliwa, którego nie zdążyłem wcześniej zamontować.
A wracając do regulatora ciśnienia paliwa... dla własnego spokoju, istnieje jakiś sposób żeby sprawdzić czy działa prawidłowo? (regulator znajduje sie na listwie wtryskowej?)
No i dziś auto odpaliło od strzała, bez kręcenia rozrusznikiem...
W poniedziałek dostanie nowy filtr paliwa, którego nie zdążyłem wcześniej zamontować.
A wracając do regulatora ciśnienia paliwa... dla własnego spokoju, istnieje jakiś sposób żeby sprawdzić czy działa prawidłowo? (regulator znajduje sie na listwie wtryskowej?)
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:47
- Model: v40
- Silnik: 2.0t
- moc: 118kv
- Rocznik: 99
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Inowroclaw
- imię: Tomek
Re: V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
Auto bez LPG.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
Kiedy kręcisz kierownicą na postoju, obroty bardzo opadają?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
savart,
Ciśnienie
http://v40.info.pl/ci-nienie-paliwa-t45 ... aliwa%20t4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mierzysz na listwie manometrem. Wkręcasz w zawór identyczny jak w kole.
I pytanie. Skąd komp u ciebie bierze wartość ciśnienia doładowania? Turbina robiona (jakaś hybryda) czy seria? Ile nalotu oleju w dolocie? Mapa robiona na seryjnym ECM czy jakiś "ecumaster" włożony?
Ciśnienie
http://v40.info.pl/ci-nienie-paliwa-t45 ... aliwa%20t4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mierzysz na listwie manometrem. Wkręcasz w zawór identyczny jak w kole.
I pytanie. Skąd komp u ciebie bierze wartość ciśnienia doładowania? Turbina robiona (jakaś hybryda) czy seria? Ile nalotu oleju w dolocie? Mapa robiona na seryjnym ECM czy jakiś "ecumaster" włożony?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
sopin pisze: ps szajba miales mi pomoc z lozyskami
O czym nie wiem ?? :O
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:47
- Model: v40
- Silnik: 2.0t
- moc: 118kv
- Rocznik: 99
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Inowroclaw
- imię: Tomek
Re: V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
Gdy kręcę kierownicą obroty minimalnie spadają, komp i cała reszta raczej fabryka. W dolocie nie znalazłem dziur.
Ale podszedłem do auta po długim postoju i przekręciłem na zapłon nie odpalając. Pompa ruszyła ale na listwie nie było ciśnienia, gdy wdusiłem ten zaworek który przypomina ten przy kole, to nie było paliwa. Przy odpaleniu dłuuuugo kręcił.
Poprzednik zmieniał całą listwę z regulatorem, bo ponoć miał podobny problem(kupił używkę). Z tej listwy podmieniłem sam regulator. Auto zachowywało się tak samo. Czyli gasło na wolnych obrotach.
Ale podszedłem do auta po długim postoju i przekręciłem na zapłon nie odpalając. Pompa ruszyła ale na listwie nie było ciśnienia, gdy wdusiłem ten zaworek który przypomina ten przy kole, to nie było paliwa. Przy odpaleniu dłuuuugo kręcił.
Poprzednik zmieniał całą listwę z regulatorem, bo ponoć miał podobny problem(kupił używkę). Z tej listwy podmieniłem sam regulator. Auto zachowywało się tak samo. Czyli gasło na wolnych obrotach.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: V40 2.0t gaśnie na wolnych obrotah
Jak pompa nie wyrabia, to regulator nie będzie mieć nic do Twojego problemu.Wymień filtr paliwa, bo może być zabity w środku.