[V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
camillus
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
Model: V 40
Silnik: 1.8 122 KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2001
wiek: 29
Skąd jesteś?: Bielawa
imię: Kamil

[V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: camillus » 17 lut 2019, o 16:55

Witam wszystkich :)

Mam problem ze swoim volvem polegający na braku mocy, wypadaniu zapłonów, nierównej pracy silnika podczas pracy na benzynie. Na lpg po przełączeniu wszystko działa jak należy. Przypuszczam, że problem jest spowodowany za słabym ciśnieniem paliwa w układzie i być może awarią pompy, jednak może ktoś z forumowiczów bardziej rozwieje moje wątpliwości.

Do tej pory zostało sprawdzone:
- usterka występuje tylko na benzynie
- ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej ok 2 bary niezależnie czy to zapłon czy praca na biegu jałowym
- kody błędów jakie wyskakują natychmiast po włączeniu na benzynie to wypadanie zapłonów na cylindrach oraz zbyt uboga mieszanka
- ciśnienie paliwa przy filtrze paliwa również ok 2 bary i na zapłonie i na biegu jałowym
- wymieniony filtr paliwa (bez zmian ciśnienie)
- pompa paliwa normalnie się włącza i pracuje
- pompa wyjąłem i wyczyściłem sitka (nie było praktycznie w ogóle syfu)
- nie znalazłem żadnych wycieków na przewodach paliwowych, uszkodzeń ani zagięć.

Czy wskazuje to jednoznacznie na zużycie pompy paliwa pomimo, że włączą się ona normalnie?

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: szajba. » 17 lut 2019, o 17:18

Ciśnienie paliwa nie jest takie małe, nawet jeśli nie jest prawidłowe to na niższym mój (turbol) pracował poprawnie, do póki nie potrzebował tego paliwa..
Wypadanie zapłonów jest na jałowym czy podczas jazdy ?

Na twoim miejscu wyjął bym całą listwie wsadził wtryski do jakis butelek bez demontażu ich i spróbował obczaic jak tam się sprawa ma, czy nie leją, czy wsyzstkie rozpylają. A wcześniej sprawdziłbym ich opór. Może cewka któregoś wtrysku skrót ma

Ciśnienie paliwa było badane podczas jazdy ?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
camillus
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
Model: V 40
Silnik: 1.8 122 KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2001
wiek: 29
Skąd jesteś?: Bielawa
imię: Kamil

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: camillus » 17 lut 2019, o 17:46

Wypadanie zapłonów jest i na jałowym i podczas jazdy- niezależnie.
Ciśnienia w czasie jazdy nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: szmergiel » 17 lut 2019, o 18:58

A jakie masz korekty długoterminowe na tym LPG?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: Yaro » 17 lut 2019, o 19:21

Wina może leżeć po stronie pompy lub pierwszego regulatora ciśnienia. Ciśnienie takie jak opisujemy jest dużo za małe stąd takie a nie inne efekty.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: szajba. » 17 lut 2019, o 20:19

Yaro, ale jeżeli na listwę dostarcza 2 bary, to na jałowym powinien chodzić ok.. turbol na jałowym ma 2.5 bara
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: turboni » 17 lut 2019, o 20:24

Na jałowym nie ważne czy TPb czy wolnossak ma około 2,4 bara.
Różnica jest tylko taka, że wolnossak maksymalne ciśnienie przy pełnym bucie będzie miał 3,09 a TPb 4,2 bo idzie w nadciśnienie.
Wolnossak maksymalnie dojdzie do pod/nad ciśnienia równego 0 i wtedy ciśnienie paliwa będzie takie jak masz na regulatorze 3,09 bara.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 17 lut 2019, o 21:18 przez turboni, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: Yaro » 17 lut 2019, o 20:29

szajba. tylko że żeby ładnie odpalił od strzała to jednak te 3.09 jest potrzebne.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: szajba. » 17 lut 2019, o 20:40

turboni, teorie znam i ok, usiłuje tylko powiedzieć, bo znam temat z autopsji, że pompa nie dająca odpowiedniego ciśnienia, wypadanie zapłonów zaserwuje podczas jazdy, na jałowym musi pracować poprawnie
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
camillus
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 27 lip 2017, o 08:11
Model: V 40
Silnik: 1.8 122 KM
moc: 122 KM
Rocznik: 2001
wiek: 29
Skąd jesteś?: Bielawa
imię: Kamil

Re: [V40 1.8 2001r.] Słabe ciśnienie paliwa.

Post autor: camillus » 17 lut 2019, o 20:47

szmergiel pisze:A jakie masz korekty długoterminowe na tym LPG?
Szczerze to nie wiem, nie orientuję się w tym temacie. Instalację zakładała firma, 2 lata temu kiedy wszystko jeszcze chulało jak trzeba i ciśnienie było odpowiednie.
szajba. pisze:Yaro, ale jeżeli na listwę dostarcza 2 bary, to na jałowym powinien chodzić ok.. turbol na jałowym ma 2.5 bara
Wcześniej przed tą usterką wymieniłem regulator ciśnienia na listwie i wtedy pokazywał ciśnienia takie jak powinny być 3 bara ok na zapłonie i ok 2,5 bara na jałowym. Silnik pracował równo. Minął rok i teraz wszędzie ok 2 bara lub lekko poniżej zdażały się takie pomiary, bo sprawdzam to już od tygodnia.
Yaro pisze:szajba. tylko że żeby ładnie odpalił od strzała to jednak te 3.09 jest potrzebne.
Zgadza się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”