Witam wczoraj podczas wyprzedzania doszło u mnie do bardzo niebezpiecznej sytuacji. Otóż cała moc znikła auto nie miało żadnej mocy do 2500rpm po rozbujaniu i przekroczeniu 2500 obrotów auto jakoś śmigało ale poniżej tej wartości muł był straszliwy.
Z racji że to nie była pierwsza taka sytuacja od razu swoje podejrzenia skierowałem na gruszkę turbo Zakupiłem strzykawkę 100 ml i rurkę. Po przesmarowaniu trzpieni i śruby gruszki i wytwarzaniu podciśnienia powróciła moc (a nawet jedzie lepiej i płynniej niż przed naprawą)
Kupiłem nową gruszkę od turbo(Bo sytuacja się powtórzyła) ale chcę to zamontować prawidłowo. Moje pytanie brzmi jak mogę sprawdzić wartości napięcia zaworu podciśnienia N75 tj. jakie powinny być przy określonych wartościach/ciśnieniach.
w VW/Renault/Mercedes można to podpatrzeć VCDSem/CLIPem/StarDiagiem i tam napięcie przy maksymalnym podciśnieniu powinny wychodzić ~0.7V a napięcie przy zerowym podciśnieniu to około ~3,5V. Wiem że regulacja na obroty śrubek/na oko potrafi doprowadzać do dymienia/turbodziury/przeładowania więc chcę to
Co muszę mieć żeby to sprawdzić Czy VIDA czy jakiś uniwersalny soft da sobie z tym radę???? są jakieś instrukcje serwisowe Renault???
[v40 1.9D 02r] Regulacja gruszki turbosprężarki wartości N75
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
[v40 1.9D 02r] Regulacja gruszki turbosprężarki wartości N75
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM