[V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
[V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Hej Towarzysze
Od kilku dni walczę z samochodem, a właściwie poszukuję zaginionych koni
W samochodzie zrobiony kompletny remont silnika, od góry do dołu. Wyczyszczony krokowy, zawór zmiennych faz rozrządu, wymienione koło zmiennych faz rozrządu, turo bez luzu i nigdzie nie wycieka olej. Kompresja wszędzie 12bar równo.
Problem jest z wybudzaniem turbiny. Aktualnie MAP pokazuje 120 co oznacza, że ciśnienie, które generuje turbo jest w granicy 0,2. Samochód do 2500obr/s idzie, turbinka lekko syczy. Po przekroczeniu 2500obr samochód zaczyna przyspieszać jak dwa litry bez turbo. Nie ma kopniaka, pomimo że powinno mieć już tutaj maksymalny moment obrotowy.
I teraz finał. Po wymianie MAF (org) i MAP (Bosh) samochód zachowuje się dziwnie. Na oryginalnym czujniku MAP (Bosh) samochód ładnie odpala, nic nie drży i nie ma wypadania zapłonu i ciągnie do 2500obr/s a powyżej jakby komputer nie chce wybudzić turbo. Volvo idzie jak muł.
Po zmianie MAP sensora na chińczyka za 70zł samochód na zimnym chodzi jakby na dwa gary, szarpie, traci obroty i wypluwa info o wypadaniu zapłonu. Ale jak już jest ciepły, to powyżej 2500obr/s dostaj kopa i wtedy wykazuje 160, więc turbo bije 0,6 bar. Problem w tym, że na zimnym idzie wyrwać silnik z budy :/ i nierówno pracuje na jałowym biegu.
Mechanik się śmieje, że powinienem podpiąć dwa czujniki jeden na zimny silnik, a drugi na ciepły i przełączać pomiędzy sobą :/
Pomożecie? Czy jest jakaś adaptacja MAP sensor? Na oryginale Turbo nie wstaje (tylko 0,2) na chińczyku wstaje ale ciężko pali i szarpie sypiąc błędami.
Dziękuję za pomoc
Od kilku dni walczę z samochodem, a właściwie poszukuję zaginionych koni
W samochodzie zrobiony kompletny remont silnika, od góry do dołu. Wyczyszczony krokowy, zawór zmiennych faz rozrządu, wymienione koło zmiennych faz rozrządu, turo bez luzu i nigdzie nie wycieka olej. Kompresja wszędzie 12bar równo.
Problem jest z wybudzaniem turbiny. Aktualnie MAP pokazuje 120 co oznacza, że ciśnienie, które generuje turbo jest w granicy 0,2. Samochód do 2500obr/s idzie, turbinka lekko syczy. Po przekroczeniu 2500obr samochód zaczyna przyspieszać jak dwa litry bez turbo. Nie ma kopniaka, pomimo że powinno mieć już tutaj maksymalny moment obrotowy.
I teraz finał. Po wymianie MAF (org) i MAP (Bosh) samochód zachowuje się dziwnie. Na oryginalnym czujniku MAP (Bosh) samochód ładnie odpala, nic nie drży i nie ma wypadania zapłonu i ciągnie do 2500obr/s a powyżej jakby komputer nie chce wybudzić turbo. Volvo idzie jak muł.
Po zmianie MAP sensora na chińczyka za 70zł samochód na zimnym chodzi jakby na dwa gary, szarpie, traci obroty i wypluwa info o wypadaniu zapłonu. Ale jak już jest ciepły, to powyżej 2500obr/s dostaj kopa i wtedy wykazuje 160, więc turbo bije 0,6 bar. Problem w tym, że na zimnym idzie wyrwać silnik z budy :/ i nierówno pracuje na jałowym biegu.
Mechanik się śmieje, że powinienem podpiąć dwa czujniki jeden na zimny silnik, a drugi na ciepły i przełączać pomiędzy sobą :/
Pomożecie? Czy jest jakaś adaptacja MAP sensor? Na oryginale Turbo nie wstaje (tylko 0,2) na chińczyku wstaje ale ciężko pali i szarpie sypiąc błędami.
Dziękuję za pomoc
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Jakie wartości daje przepływka na jałowym a jakie przy bucie?
Czujniki ciśnienia masz dwa w tym aucie. Podmień profilaktycznie drugi.
Osobiście poszedłbym troche inną drogą. Sprawdziłbym i wsadził sprawny przepływomierz. Ciśnieniem doładowania pobawiłbym się za pomocą MBC. Pomijasz w ten sposób zawór sterujący i ustawiasz sobie boosta jaki Ci pasuje. Gdybyś poszedł w MBC to koniecznie zegarek musisz mieć żeby było widać ile dmucha turbina. Ma to też drugą zaletę.Po podpięciu zegara możesz zobaczyć czy układ dolotu masz szczelny. Bo masz??
Czujniki ciśnienia masz dwa w tym aucie. Podmień profilaktycznie drugi.
Osobiście poszedłbym troche inną drogą. Sprawdziłbym i wsadził sprawny przepływomierz. Ciśnieniem doładowania pobawiłbym się za pomocą MBC. Pomijasz w ten sposób zawór sterujący i ustawiasz sobie boosta jaki Ci pasuje. Gdybyś poszedł w MBC to koniecznie zegarek musisz mieć żeby było widać ile dmucha turbina. Ma to też drugą zaletę.Po podpięciu zegara możesz zobaczyć czy układ dolotu masz szczelny. Bo masz??
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Yaro pisze:Jakie wartości daje przepływka na jałowym a jakie przy bucie?
Czujniki ciśnienia masz dwa w tym aucie. Podmień profilaktycznie drugi.
Osobiście poszedłbym troche inną drogą. Sprawdziłbym i wsadził sprawny przepływomierz. Ciśnieniem doładowania pobawiłbym się za pomocą MBC. Pomijasz w ten sposób zawór sterujący i ustawiasz sobie boosta jaki Ci pasuje. Gdybyś poszedł w MBC to koniecznie zegarek musisz mieć żeby było widać ile dmucha turbina. Ma to też drugą zaletę.Po podpięciu zegara możesz zobaczyć czy układ dolotu masz szczelny. Bo masz??
Dziękuję za zainteresowanie tematem
Zimny silnik: MAP 45kpa MAF 5,5 g/S ciepły 122 kpa i 106,3g/S
Dolot szczelny, opaski ladnie leżą nic nie popękane.
MAF podaje ładne wartości oraz korekty bliskie zeru. Tak jak napisałem wcześniej po podmianie MAP wyrzuca około 168kpa i MAF ~~ 150 G/S
MBP mogę zamontować (był w planie) niemniej chciałem najpierw mieć sprawnie działający samochód
Mi to wygląda tak, że zawór zmiennych faz nie jest uruchamiany przez komputer tylko właśnie nie wiem dlaczego. Drugi czujnik zamówię choć nie ukrywam, że trochę kasy już na nie poszło bez rezultatu.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Trochę masz dziwne wartości przepływki - sprawna na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym powinna mieć od 8 do 13 kg/h, co daje 2,2 do 3,6 g/s
Oryginalna przepływka jest firmy Siemens VDO.
Oryginalna przepływka jest firmy Siemens VDO.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Sprawdzę jeszcze na ciepłym silniku. Czy MAF będzie się jakoś dostosowywał do silnika, czy po prostu ma być odczyt wartości i tyle?
Mam jeszcze nowy MAF z Magneti Marelli. Zagrzeję silnik porównam wartości i dam znać
P.S. odczyt z oryginalnej przrpływki sygnowanej Volvo z czujnikiem Siemens
Edit mamy na MAF 2,9
https://zapodaj.net/cf697923e4d8e.png.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam jeszcze nowy MAF z Magneti Marelli. Zagrzeję silnik porównam wartości i dam znać
P.S. odczyt z oryginalnej przrpływki sygnowanej Volvo z czujnikiem Siemens
Edit mamy na MAF 2,9
https://zapodaj.net/cf697923e4d8e.png.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 13 cze 2019, o 11:42 przez dakongsm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
To czy dolot masz czelny pokaże tylko zegar.
Co do koła zmiennych faz to test np. w Vidzie pokaże. Podepnij auto i zobacz na life dacie wszystkie parametry czy trzymają normy.
Co do koła zmiennych faz to test np. w Vidzie pokaże. Podepnij auto i zobacz na life dacie wszystkie parametry czy trzymają normy.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Magnetti Marelli to lipa niejedna osoba miała z nimi problem.
Rozgrzej silnik do normalnej temperatury, wyłącz wszystko i odczytaj jaki przepływ pokaże
A ja jeszcze dodatkowo sprawdził bym AFR bo skoro jak turbo wstaje i zaczyna się dusić to może być coś nietakz paliwem
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Rozgrzej silnik do normalnej temperatury, wyłącz wszystko i odczytaj jaki przepływ pokaże
A ja jeszcze dodatkowo sprawdził bym AFR bo skoro jak turbo wstaje i zaczyna się dusić to może być coś nietakz paliwem
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
No i ciepły silnik na przepływce Volvo / Siemens 2,3
https://zapodaj.net/5be9307191327.png.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko dlaczego pod podmianie MAP turbo wstaje, a samochód rwie jak szalony?
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Czy mam jeździć po mechanikach i pytać czy mają interfejs do Volvo? Można zrobić to po elm na BT i z telefonem?
https://zapodaj.net/5be9307191327.png.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko dlaczego pod podmianie MAP turbo wstaje, a samochód rwie jak szalony?
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Czy mam jeździć po mechanikach i pytać czy mają interfejs do Volvo? Można zrobić to po elm na BT i z telefonem?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
Obroty na jałowym masz w górnej maksymalnej pozycji. Powinny być na poziomie ok 750obr. Jak dla mnie układ nieszczelny.
Co do programu to nie wiem czy inne mają możliwość testu vvt.
Co do programu to nie wiem czy inne mają możliwość testu vvt.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Bochnia
- imię: Dawid
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor
turboni pisze:Trochę masz dziwne wartości przepływki - sprawna na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym powinna mieć od 8 do 13 kg/h, co daje 2,2 do 3,6 g/s
Oryginalna przepływka jest firmy Siemens VDO.
Zamiast "ciepły" miałem napisać "but"