[V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
dakongsm
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

[V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 12 cze 2019, o 20:36

Hej Towarzysze :)

Od kilku dni walczę z samochodem, a właściwie poszukuję zaginionych koni :suncool

W samochodzie zrobiony kompletny remont silnika, od góry do dołu. Wyczyszczony krokowy, zawór zmiennych faz rozrządu, wymienione koło zmiennych faz rozrządu, turo bez luzu i nigdzie nie wycieka olej. Kompresja wszędzie 12bar równo.

Problem jest z wybudzaniem turbiny. Aktualnie MAP pokazuje 120 co oznacza, że ciśnienie, które generuje turbo jest w granicy 0,2. Samochód do 2500obr/s idzie, turbinka lekko syczy. Po przekroczeniu 2500obr samochód zaczyna przyspieszać jak dwa litry bez turbo. Nie ma kopniaka, pomimo że powinno mieć już tutaj maksymalny moment obrotowy.

I teraz finał. Po wymianie MAF (org) i MAP (Bosh) samochód zachowuje się dziwnie. Na oryginalnym czujniku MAP (Bosh) samochód ładnie odpala, nic nie drży i nie ma wypadania zapłonu i ciągnie do 2500obr/s a powyżej jakby komputer nie chce wybudzić turbo. Volvo idzie jak muł.

Po zmianie MAP sensora na chińczyka za 70zł samochód na zimnym chodzi jakby na dwa gary, szarpie, traci obroty i wypluwa info o wypadaniu zapłonu. Ale jak już jest ciepły, to powyżej 2500obr/s dostaj kopa i wtedy wykazuje 160, więc turbo bije 0,6 bar. Problem w tym, że na zimnym idzie wyrwać silnik z budy :/ i nierówno pracuje na jałowym biegu.

Mechanik się śmieje, że powinienem podpiąć dwa czujniki jeden na zimny silnik, a drugi na ciepły i przełączać pomiędzy sobą :/

Pomożecie? Czy jest jakaś adaptacja MAP sensor? Na oryginale Turbo nie wstaje (tylko 0,2) na chińczyku wstaje ale ciężko pali i szarpie sypiąc błędami.

Dziękuję za pomoc :help:

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: Yaro » 13 cze 2019, o 08:16

Jakie wartości daje przepływka na jałowym a jakie przy bucie?
Czujniki ciśnienia masz dwa w tym aucie. Podmień profilaktycznie drugi.

Osobiście poszedłbym troche inną drogą. Sprawdziłbym i wsadził sprawny przepływomierz. Ciśnieniem doładowania pobawiłbym się za pomocą MBC. Pomijasz w ten sposób zawór sterujący i ustawiasz sobie boosta jaki Ci pasuje. Gdybyś poszedł w MBC to koniecznie zegarek musisz mieć żeby było widać ile dmucha turbina. Ma to też drugą zaletę.Po podpięciu zegara możesz zobaczyć czy układ dolotu masz szczelny. Bo masz??
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dakongsm
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 13 cze 2019, o 08:43

Yaro pisze:Jakie wartości daje przepływka na jałowym a jakie przy bucie?
Czujniki ciśnienia masz dwa w tym aucie. Podmień profilaktycznie drugi.

Osobiście poszedłbym troche inną drogą. Sprawdziłbym i wsadził sprawny przepływomierz. Ciśnieniem doładowania pobawiłbym się za pomocą MBC. Pomijasz w ten sposób zawór sterujący i ustawiasz sobie boosta jaki Ci pasuje. Gdybyś poszedł w MBC to koniecznie zegarek musisz mieć żeby było widać ile dmucha turbina. Ma to też drugą zaletę.Po podpięciu zegara możesz zobaczyć czy układ dolotu masz szczelny. Bo masz??

Dziękuję za zainteresowanie tematem :)

Zimny silnik: MAP 45kpa MAF 5,5 g/S ciepły 122 kpa i 106,3g/S

Dolot szczelny, opaski ladnie leżą nic nie popękane.

MAF podaje ładne wartości oraz korekty bliskie zeru. Tak jak napisałem wcześniej po podmianie MAP wyrzuca około 168kpa i MAF ~~ 150 G/S

MBP mogę zamontować (był w planie) niemniej chciałem najpierw mieć sprawnie działający samochód ;)

Mi to wygląda tak, że zawór zmiennych faz nie jest uruchamiany przez komputer tylko właśnie nie wiem dlaczego. Drugi czujnik zamówię choć nie ukrywam, że trochę kasy już na nie poszło bez rezultatu.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: turboni » 13 cze 2019, o 09:48

Trochę masz dziwne wartości przepływki - sprawna na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym powinna mieć od 8 do 13 kg/h, co daje 2,2 do 3,6 g/s

Oryginalna przepływka jest firmy Siemens VDO.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dakongsm
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 13 cze 2019, o 11:31

Sprawdzę jeszcze na ciepłym silniku. Czy MAF będzie się jakoś dostosowywał do silnika, czy po prostu ma być odczyt wartości i tyle?

Mam jeszcze nowy MAF z Magneti Marelli. Zagrzeję silnik porównam wartości i dam znać :)

P.S. odczyt z oryginalnej przrpływki sygnowanej Volvo z czujnikiem Siemens


Edit mamy na MAF 2,9

https://zapodaj.net/cf697923e4d8e.png.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 13 cze 2019, o 11:42 przez dakongsm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: Yaro » 13 cze 2019, o 11:40

To czy dolot masz czelny pokaże tylko zegar.
Co do koła zmiennych faz to test np. w Vidzie pokaże. Podepnij auto i zobacz na life dacie wszystkie parametry czy trzymają normy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: turboni » 13 cze 2019, o 11:41

Magnetti Marelli to lipa niejedna osoba miała z nimi problem.
Rozgrzej silnik do normalnej temperatury, wyłącz wszystko i odczytaj jaki przepływ pokaże


A ja jeszcze dodatkowo sprawdził bym AFR bo skoro jak turbo wstaje i zaczyna się dusić to może być coś nietakz paliwem

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dakongsm
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 13 cze 2019, o 11:56

No i ciepły silnik na przepływce Volvo / Siemens 2,3

https://zapodaj.net/5be9307191327.png.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tylko dlaczego pod podmianie MAP turbo wstaje, a samochód rwie jak szalony?

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Czy mam jeździć po mechanikach i pytać czy mają interfejs do Volvo? Można zrobić to po elm na BT i z telefonem?

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: Yaro » 13 cze 2019, o 11:58

Obroty na jałowym masz w górnej maksymalnej pozycji. Powinny być na poziomie ok 750obr. Jak dla mnie układ nieszczelny.

Co do programu to nie wiem czy inne mają możliwość testu vvt.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dakongsm
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 17:24
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Dawid
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [V40 2.0T 200KM] Problem z Turbo / MAP sensor

Post autor: dakongsm » 13 cze 2019, o 12:04

turboni pisze:Trochę masz dziwne wartości przepływki - sprawna na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym powinna mieć od 8 do 13 kg/h, co daje 2,2 do 3,6 g/s

Oryginalna przepływka jest firmy Siemens VDO.

Zamiast "ciepły" miałem napisać "but" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”