Towarzysze
Zamontowany zegar turbo boost, na nim przed montażem MBC 0,2bar (dlaczego mnie to nie dziwi?) standardowo po zmianie MAP sensor wzrasta do 0,6bar.
Dolot wg. mechanika szczelny.
Po zamontowaniu MBC turbo dmucha max 0,6bar. Ładnie ciągnie od 2500obr/s. MAP (Bosch) przy bucie wskazuje 160 a MAF (Volvo / Siemens) około 120g/s
Zjawisko występuje tak samo na benzynie jak i na LPG.
MBC zamontowany po usunięciu elektrozaworu obok turbo, do którego idą trzy węże (oczywiście nie tego przy chłodnicy). Trójnik pomiędzy ślimakiem, a gruszką i MBC dalej do góry.
Niezależnie od odkręcenia śruby, maksymalnie dmuchamy 0,6bar (no może w porywach 0,7). Wynik całkiem zadowalający, niemniej wiecie jak to jest. Dalej zostało "coś". Na postoju i ciepłym silniku MAP: 30 MAF: 2,4
Pytanie:
Czy po zamontowaniu Manual Boost Control może ECU głupieć? Będzie się tam coś dostosowywać? Błędów zero. Gaz ustawiony pod słabe dmuchanie turbo nie wyrzuca błędów ubogiej mieszanki
Mógłbym jeszcze zmienić MAP sensor na ten chiński, ale chyba szkoda zachodu bo silnik potrafi nie odpalić za pierwszym razem i do tego na zimnym trzęsie okrutnie i wielokrotnie wypada zapłon.
Dzięki za pomoc