[v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 602
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
- Model: V40
- Silnik: 1.9DCI 102KM
- moc: 102KM
- Rocznik: 2003
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: jestem
- imię: mariusz
Re: [v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
dokładnie, u mnie było że nawet z plaka nie palił, wymienione wszystkie możliwe czujniki wraz z pompą i nowy filtr paliwa, przyczyną okazał się padnięty jeden wtrysk, po wymianie go wsio OK
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Pociągnąłem nową wiązkę przewodów czujnika wałka (czujnik nówka Bosch) Przeizolowałem wszystkie spękane peszle i zmieniłem umiejscowienie wiązki prowadzącej do pompy wysokiego ciśnienia(Oddaliłem od silnika). Pociągnąłem nowy kabel masowy Po tych działaniach jest poprawa(może też być że jest 10 stopni mniej).
Ale fakt faktem będę musiał przepatrzeć wtryskiwacze bo przy 5 osobach i włączonej klimie auto delikatnie szarpie powyżej 2500 rpm...
Mam pytania odnośnie wtrysków... Czy test przelewowy z menzurkami wystarcza czy sprawdzić korekty w komputerze. Jak i czym zakodować nowe wtryski (Koduje się sterujący?? czy wszystkie???)
Ale fakt faktem będę musiał przepatrzeć wtryskiwacze bo przy 5 osobach i włączonej klimie auto delikatnie szarpie powyżej 2500 rpm...
Mam pytania odnośnie wtrysków... Czy test przelewowy z menzurkami wystarcza czy sprawdzić korekty w komputerze. Jak i czym zakodować nowe wtryski (Koduje się sterujący?? czy wszystkie???)
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Auto oddałem do zakładu zajmującego się układami wtryskowymi Boscha. Tanio nie było. Co się okazało.
Wszystkie 4 wtryski są do regeneracji a przyczyną był jeden z wtryskiwaczy który był rozsypany. Wtrysk się zawieszał i nieprawidłowo podawał paliwo. Naprawę wyceniono na 6,5 tys zł(wtryski, pompa wysokiego ciśnienia, i turbosprężarka) gdzie za samochód dałem mniej.
Wtrysk zreanimowali bez gwarancji że auto będzie odpalać na rozgrzanym. Po przyjeździe do domu podłączyłem 2 puchy oczyszczacza Diesel Spulung od Liqui Moly i wlałem zawartość do dużego słoika, Odpiąłem zasilanie i powrót z pompy wysokiego ciśnienia i wrzuciłem je do oczyszczacza. Auto chodziło na różnych obrotach bezpośrednio na oczyszczaczu. Wypompowałem paliwo z baku pozostawiając około 15 litrów. Do baku wlałem 3 puszkę. Zmieniłem filtr paliwa i odpowietrzyłem układ. I zacząłem jeździć na tak przygotowanej mieszance.
Na ten moment auto odpala jeździ, odzyskało moc z włączoną klimą i załadowaniem 4 osób zredukowało się też dymienie na wysokich obrotach(Musiały poprawić się korekty) Auto jeździ a ja zbieram pieniądze na nowy nabytek.
Dziękuję za nakierowanie odnośnie wtrysków bo dopiero po demontażu i sprawdzeniu na stole probierczym wyszło co się stało. Ja podejrzewam że sytuacja mogła nastąpić gdy zalałem cały bak na stacji hipermarketu w Rzeszowie (Na Priv podam gdzie nie tankować!!!) Lekcja dla wszystkich mających diesla DCI na Common Rail... Nie łasić się na tańsze paliwo bo to się mści okrutnie.
Wszystkie 4 wtryski są do regeneracji a przyczyną był jeden z wtryskiwaczy który był rozsypany. Wtrysk się zawieszał i nieprawidłowo podawał paliwo. Naprawę wyceniono na 6,5 tys zł(wtryski, pompa wysokiego ciśnienia, i turbosprężarka) gdzie za samochód dałem mniej.
Wtrysk zreanimowali bez gwarancji że auto będzie odpalać na rozgrzanym. Po przyjeździe do domu podłączyłem 2 puchy oczyszczacza Diesel Spulung od Liqui Moly i wlałem zawartość do dużego słoika, Odpiąłem zasilanie i powrót z pompy wysokiego ciśnienia i wrzuciłem je do oczyszczacza. Auto chodziło na różnych obrotach bezpośrednio na oczyszczaczu. Wypompowałem paliwo z baku pozostawiając około 15 litrów. Do baku wlałem 3 puszkę. Zmieniłem filtr paliwa i odpowietrzyłem układ. I zacząłem jeździć na tak przygotowanej mieszance.
Na ten moment auto odpala jeździ, odzyskało moc z włączoną klimą i załadowaniem 4 osób zredukowało się też dymienie na wysokich obrotach(Musiały poprawić się korekty) Auto jeździ a ja zbieram pieniądze na nowy nabytek.
Dziękuję za nakierowanie odnośnie wtrysków bo dopiero po demontażu i sprawdzeniu na stole probierczym wyszło co się stało. Ja podejrzewam że sytuacja mogła nastąpić gdy zalałem cały bak na stacji hipermarketu w Rzeszowie (Na Priv podam gdzie nie tankować!!!) Lekcja dla wszystkich mających diesla DCI na Common Rail... Nie łasić się na tańsze paliwo bo to się mści okrutnie.
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: [v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
A ja ponad rok mialem problemy z odpalaniem na goracym silniku, i przypadkowo odkrylem ze jeden wtrysk nie trzymal paliwa, próba przelewowa 10 krotnie przekroczyla normę, taki sam silnik jak Twój, za 120 zł kupiłem wtryskiwacz na szrocie, zało żylem, i hula jak ta lala.
A że Ciebie skrobnęli na tak wielką kase, to tylko pożałować.
A że Ciebie skrobnęli na tak wielką kase, to tylko pożałować.
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Nie skrobneli. Auto złożyli do kupy I nim zwyczajnie odjechałem... Zapłaciłem tylko za sprawdzenie i diagnostykę gdyż ostatecznie nie zgodziłem się na naprawę.
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: [v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
GREGOR, warto jeszcze sprawdzić luzy zaworów, oraz kompresję w cylindrach.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 mar 2017, o 21:32
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 116KM
- Rocznik: 2
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Czołem.
Miałem niedawno podobne objawy, przyczyną okazał się czujnik położenia wału. Nie był jednak uszkodzony ale strasznie zasyfiony. Wyczyszczenie go rozwiązało problem.
Teraz pytanie... czy to normalne, że zbiera się na nim jakiś syf? Czy kończy się coś w silniku?
Auto osiągnęło w tym roku pełnoletniość, nie wiem czy czujnik był kiedykolwiek demontowany.
Miałem niedawno podobne objawy, przyczyną okazał się czujnik położenia wału. Nie był jednak uszkodzony ale strasznie zasyfiony. Wyczyszczenie go rozwiązało problem.
Teraz pytanie... czy to normalne, że zbiera się na nim jakiś syf? Czy kończy się coś w silniku?
Auto osiągnęło w tym roku pełnoletniość, nie wiem czy czujnik był kiedykolwiek demontowany.
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: [v40 1.9D 02r] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Czujnik to magnes, i przez tyle lat metalowy syf na nim osiada, i takie skutki.