V40 2.0T 163KM Turbo od T4

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
panmikus
Posty: 17
Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:09
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163KM
Rocznik: 2002
wiek: 19
Skąd jesteś?: Jaworzno
imię: Mikolaj

V40 2.0T 163KM Turbo od T4

Post autor: panmikus » 29 cze 2019, o 20:07

Siemanko, podejrzewam, że temat się przewijał ale z racji na to, że szykuje mi się kilkutysięczna inwestycja w auto m.in turbo mam następujące pytanie. To, że turbo podejdzie p&p to wiem, ale co jeszcze muszę zmienić? Wtryski, IC mogą zostać? Czy taka ingerencja wymaga robienia nowej mapy dla silnika na hamowni i czy jeśli nie to czy nie bedzie jakiś skutków ubocznych założenia turbo od T4 do mnie?

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: V40 2.0T 163KM Turbo od T4

Post autor: szajba. » 29 cze 2019, o 23:01

W teorii 2.0t powinno pociągnąć wszystko, poliftowe bloki są mniej podatne na mody jak przedliftowe, wszystko zależy też od sterowania, jeśli zostawisz Ori bcs to będzie ok, jeśli wstawisz od T4 to należy obserwować, czy paliwo wyrabia, najlepsze rozwiązanie to pomiar afr, zwrokowe to kolor świecy zapłonowej.

Bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie MBC i ustawienie np. 0.7 bara na początek, mocy przybędzie i nie powinno się to odbić na kondycji auta.

Ja mam 160 przed liftem, MBC ustawiłem na 0.8 to brakowało mi paliwa i świece były białe, skręciłem na 0.6 teraz jest kawa z mlekiem więc jest idealnie
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: V40 2.0T 163KM Turbo od T4

Post autor: Yaro » 30 cze 2019, o 11:13

panmikus pisze:Wtryski, IC mogą zostać?
Ic we wszystkich TPb polift są identyczne więc albo wymiana na jakiegoś fmic-a, albo zostaw go w spokoju.
Wtryski w T4 są większe(440-stki), wiec wymiana jak najbardziej na plus. Najlepiej po wyminie wszystkiego należało by zrobić reset adaptacji, wtedy ECM szybciej się "nauczy" nowych podzespołów. Nawet bez tego sobie poradzi, ale proces chwilę potrwa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
panmikus
Posty: 17
Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:09
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 163KM
Rocznik: 2002
wiek: 19
Skąd jesteś?: Jaworzno
imię: Mikolaj

Re: V40 2.0T 163KM Turbo od T4

Post autor: panmikus » 30 cze 2019, o 23:07

Dobra, dzięki wielkie panowie! Trzeba się za mojego gałgana zabrać i jak już taka inwestycja wlatuje to i pewnie o jakiś felunek się pokuszę, jak zrobie wszystko to jakaś relacja wleci :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”