V40 2.0T 163KM Turbo od T4
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:09
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 163KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 19
- Skąd jesteś?: Jaworzno
- imię: Mikolaj
V40 2.0T 163KM Turbo od T4
Siemanko, podejrzewam, że temat się przewijał ale z racji na to, że szykuje mi się kilkutysięczna inwestycja w auto m.in turbo mam następujące pytanie. To, że turbo podejdzie p&p to wiem, ale co jeszcze muszę zmienić? Wtryski, IC mogą zostać? Czy taka ingerencja wymaga robienia nowej mapy dla silnika na hamowni i czy jeśli nie to czy nie bedzie jakiś skutków ubocznych założenia turbo od T4 do mnie?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2095
- Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160km
- Rocznik: 99
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Boleszkowice
- imię: Piotr
Re: V40 2.0T 163KM Turbo od T4
W teorii 2.0t powinno pociągnąć wszystko, poliftowe bloki są mniej podatne na mody jak przedliftowe, wszystko zależy też od sterowania, jeśli zostawisz Ori bcs to będzie ok, jeśli wstawisz od T4 to należy obserwować, czy paliwo wyrabia, najlepsze rozwiązanie to pomiar afr, zwrokowe to kolor świecy zapłonowej.
Bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie MBC i ustawienie np. 0.7 bara na początek, mocy przybędzie i nie powinno się to odbić na kondycji auta.
Ja mam 160 przed liftem, MBC ustawiłem na 0.8 to brakowało mi paliwa i świece były białe, skręciłem na 0.6 teraz jest kawa z mlekiem więc jest idealnie
Bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie MBC i ustawienie np. 0.7 bara na początek, mocy przybędzie i nie powinno się to odbić na kondycji auta.
Ja mam 160 przed liftem, MBC ustawiłem na 0.8 to brakowało mi paliwa i świece były białe, skręciłem na 0.6 teraz jest kawa z mlekiem więc jest idealnie
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: V40 2.0T 163KM Turbo od T4
Ic we wszystkich TPb polift są identyczne więc albo wymiana na jakiegoś fmic-a, albo zostaw go w spokoju.panmikus pisze:Wtryski, IC mogą zostać?
Wtryski w T4 są większe(440-stki), wiec wymiana jak najbardziej na plus. Najlepiej po wyminie wszystkiego należało by zrobić reset adaptacji, wtedy ECM szybciej się "nauczy" nowych podzespołów. Nawet bez tego sobie poradzi, ale proces chwilę potrwa.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:09
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 163KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 19
- Skąd jesteś?: Jaworzno
- imię: Mikolaj
Re: V40 2.0T 163KM Turbo od T4
Dobra, dzięki wielkie panowie! Trzeba się za mojego gałgana zabrać i jak już taka inwestycja wlatuje to i pewnie o jakiś felunek się pokuszę, jak zrobie wszystko to jakaś relacja wleci